مدیرعامل سابق دیزنی در حمایت از ایلان ماسک: تعداد زیادی از کاربران توییتر غیرواقعی‌اند

شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل سابق شرکت والت دیزنی که در سال ۲۰۱۶ به‌دنبال خرید توییتر بود، در حمایت از ایلان ماسک گفته است که تعداد زیادی از کاربران این شبکه‌ی اجتماعی غیرواقعی‌‌اند.
تبلیغات

ایلان ماسک هنگام تلاش برای عقب‌نشینی از قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری توییتر گفت تعداد زیادی از کاربران این شبکه‌ی اجتماعی را بات‌ها تشکیل می‌دهند و این ادعا در هفته‌های اخیر بسیار جنجالی شده است. درحالی‌که حواشی پرونده کمی آرام گرفته بود، مدیر سابق امنیت توییتر ادعاهای جنجالی و داغی مطرح کرد؛ ادعاهایی که احتمالاً درنتیجه‌ی دادگاه اثرگذار خواهند بود. اکنون مدیرعامل سابق شرکت والت دیزنی نیز وارد معادله شده است.

به‌نوشته‌ی گیزمودو، باب ایگر، مدیرعامل سابق دیزنی، سال‌ها قبل تلاش کرد توییتر را ازآنِ خود کند؛ اما در‌نهایت موفق نشد. ایگر در مصاحبه‌ای در حاشیه‌ی رویداد Code 2022، به دلایل خودداری از خرید توییتر در سال ۲۰۱۶ اشاره کرد. او مدعی شده است بات‌ها بخش زیادی از حساب‌های توییتر را تشکیل می‌دهند. به‌گفته‌ی او، در آن زمان دیزنی به‌دنبال پلتفرمی برای ورود به حوزه‌ی استریم بود و توییتر گزینه‌ی مناسبی به‌نظر می‌آمد؛ اما ناپاکی توییتر با برند والت دیزنی سازگاری نداشت و خریدش بیشتر از آنکه مزیت‌بخش باشد، دیزنی را به دردسر می‌انداخت.

باب ایگر در مصاحبه‌ی جدیدش به مباحثی اشاره کرده است که پیش‌تر هرگز مطرح نکرده بود. ایگر می‌گوید در سال ۲۰۱۶ با همکاری توییتر بررسی‌هایی انجام داده و متوجه شده است بخش زیادی از کاربران (البته نه اکثر آن‌ها) واقعی نبودند. ایگر می‌گوید عدد دقیقی در خاطرش نمانده است. وکلای ایلان ماسک به درخواست گیزمودو برای نظر‌دادن درباره‌ی سخنان باب ایگر پاسخ نداده‌اند. در همین حین، ایلان ماسک در توییتر به این ماجرا واکنش نشان داده و گفته است: «جالب است.»

بدون شک آنچه باب ایگر به زبان آورده، خبر خوشایندی برای ایلان ماسک است. ایلان ماسک می‌گوید توییتر بارها درباره‌ی تعداد کاربران فعال ماهانه‌اش دروغ گفته است. توییتر می‌گوید ۵ درصد از کل کاربران فعال را بات‌ها تشکیل می‌دهند؛ اما ایلان ماسک ادعا می‌کند تعداد آن‌ها بسیار بیشتر است. ایلان ماسک و توییتر باید ۲۵ مهر در دادگاه ایالت دلاور شرکت کنند تا ادعاهایشان را قاضی بررسی کند.

با وجود علاقه‌مندی ایگر به خرید توییتر، او هرگز قراردادی با این شرکت امضا نکرد. این در حالی است که ایلان ماسک قرارداد را امضا کرده است و اگر دادگاه حق را به توییتر بدهد، باید جریمه‌ی سنگینی پرداخت کند. ایلان ماسک با آگاهی از این موضوع، اخیراً میلیاردها دلار از سهام خود در تسلا را فروخته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات