ظاهراً توییتر ۷ میلیون دلار حق‌السکوت به افشاگر اسرار داخلی‌اش پرداخت کرده است

دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
منابعی آگاه می‌گویند توییتر قبلاً هفت میلیون دلار به فردی که ماه گذشته افشاگری‌های مهمی علیه این شبکه‌ی اجتماعی انجام داد، پرداخت کرده است تا از ساکت ماندن او مطمئن شود.
تبلیغات

براساس ادعای الکس اسپیرو، وکیل ایلان ماسک، توییتر قبلاً به رئیس سابق تیم امنیتی خود که اخیراً جزئیات مهمی درباره‌ی این شبکه‌ی اجتماعی فاش کرده بود هفت میلیون دلار حق‌السکوت پرداخت کرده است. پیتر زاتکو که با لقب «ماج» شناخته می‌شود ماه گذشته گفت مدیران توییتر به مقامات آمریکایی و مردم درباره‌ی نحوه‌ی حفاظت از داده‌های کاربران و مبارزه با حساب‌های اسپم دروغ گفته‌اند.

به گزارش تک‌اسپات، تیم حقوقی ایلان ماسک برای پیتر زاتکو احضاریه ارسال کرده تا در جلسه‌ی دادگاه که بیست‌و‌پنجم مهر برگزار می‌شود علیه توییتر شهادت دهد. ایلان ماسک در دادگاه به‌دنبال جلب رضایت قاضی برای عقب‌نشینی از قراردادی ۴۴ میلیارد دلاری است که چند ماه قبل با توییتر امضاء کرد.

وال‌استریت ژورنال به نقل از افرادی آگاه که نخواسته‌اند نامشان فاش شود می‌نویسد هفت میلیون دلارِ پرداختی به زاتکو بخشی از توافق‌نامه‌ی بین او و توییتر پس از اخراج شدن بوده است. این توافق‌نامه شامل قرارداد عدم افشاء بوده و او از لحاظ قانونی نمی‌توانسته به‌صورت عمومی از توییتر انتقاد کند، اما در شرایطی خاص اجازه داشته اظهاراتی درباره‌ی مدت‌زمانی که در توییتر مشغول به کار بوده است مطرح کند.

توییتر می‌گوید ادعاهای پیتر زاتکو روایتی دروغین است و زاتکو در دوران فعالیت در این شبکه‌ی اجتماعی، مسئول مدیریت حساب‌های اسپم نبوده؛ اما وکیل ایلان ماسک در حمایت از پیتر زاتکو می‌گوید او به جای اینکه پولش را از توییتر بگیرد و برود، تصمیم گرفت به کنگره مراجعه کند و از اسرار توییتر پرده بردارد.

تیم حقوقی ایلان ماسک از دادگاه درخواست کرد جلسه‌ی استماع چند هفته به تأخیر بیفتد تا آن‌ها بتوانند روی ادعاهای پیتر زاتکو تحقیق انجام دهند. قاضی مک‌کورمیک که ریاست دادگاه توییتر و ایلان ماسک را برعهده دارد این درخواست را رد کرد، اما گفت که ماسک می‌تواند ادعاهای زاتکو را در پرونده جای دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات