پروژه جدید مایکروسافت پذیرش تاکسی‌های پرنده و پهپادهای خودران را تسریع خواهد کرد

چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت قصد دارد با پروژه‌ی جدید خود موسوم به Project AirSim و بهره گرفتن از هوش مصنوعی، به افزایش سرعت توسعه‌ی پهپادهای خودران و تاکسی‌های پرنده و استفاده از آن‌ها در دنیای واقعی کمک کند.
تبلیغات

پهپادهای خودران و تاکسی‌های پرنده برای پیشرفت و مدیریت شرایط مختلف همگام پرواز به‌هوش مصنوعی نیاز خواهند داشت و مایکروسافت تصمیم دارد به‌ساخت این هوش مصنوعی کمک کند. این شرکت از پلتفرم خود موسوم به Project AirSlim رونمایی کرده است؛ پروژه‌‌ای که به سازندگان کمک می‌کند الگوریتم‌های هدایت‌کننده‌ی هواپیمای خودران را ایجاد کرده، آن‌ها را آموزش دهند و آزمایش‌های لازم را اجرا کنند. فناوری‌ مبتنی‌بر آژور (Azure) باعث می‌شود وسایل نقلیه‌ی مجازی میلیون‌ها پرواز را ازطریق شبیه‌سازی‌های دقیق در عرض چند ثانیه انجام دهند و توانایی آن‌ها در مقابله با موانع و شرایط آب‌وهوایی مختلف ارزیابی شود. یک سازنده‌ی پهپاد می‌تواند به‌سرعت متوجه شود که ایا دستگاه‌ آن از برخورد پرندگان دوری می‌کند یا باتری آن برای مقابله با بادهای قدرتمند، توانایی لازم را دارد یا خیر.

توسعه‌دهندگان می‌توانند برای شروع از بلوک‌های سازنده‌ی هوش مصنوعی آموزش‌دیده استفاده کنند، بنابراین نیازی به دانش فنی زیادی نخواهندداشت. کاربران می‌توانند محیط‌های سه‌بعدی سفارشی را با استفاده از نقشه‌های بینگ ایجاد کنند، اما به کتابخانه‌ی آماده‌ای از شهرها و مکان‌های عمومی نیز دسترسی خواهند داشت.

تماشا در آپارات

Project AirSim درحال‌حاضر به‌عنوان یک پیش‌نمایش محدود دردسترس است اما Airtonomy و Bell از آن استفاده می‌کنند. مایکروسافت قصد دارد شبیه‌سازی را با فیزیک، آب‌وهوا و کپی‌های حسگر دیجیتال، ازجمله گزینه‌ی ارائه‌ی مدل‌های فیزیک سفارشی با همکاری تیم MathWorks گسترش دهد. این تیم همچنین به‌طور فعال با دولت‌ها و گروه‌های استاندارد همکاری دارد و روزی را پیش‌بینی می‌کند که در آن AirSim می‌تواند با انجام آزمایش‌های دقیق دیجیتالی، عملکرد هواپیماهای خودران را تأیید کند.

این ابتکار به برخی از بزرگ‌ترین چالش‌های پروازهای خودمختار ازجمله طراحی هواپیما و آزمایش در دنیای واقعی رسیدگی نمی‌کند. بااین‌حال مایکروسافت مشتاق است به این نکته توجه کند که فناوری آن انعطاف‌پذیر است و می‌تواند به شکل‌گیری همه‌چیز از پهپادهای تحویل گرفته تا تاکسی‌های eVTOL که در شهرهای متراکم حرکت می‌کنند، کمک کند. اگر همه‌چیز به‌خوبی پیش رود، شرکت‌ها زمان بیشتری را صرف استقرار هواپیما خواهد کرد و بدین‌ترتیب می‌توانند زمان‌ کمتری را برای ارائه‌ی ویژگی‌های اساسی صرف کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات