پهپاد DJI Mini 3 Pro با قابلیت فیلم‌برداری عمودی، باتری بزرگ‌تر و قیمت ۶۶۹ دلار معرفی شد

چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
پهپاد DJI Mini 3 Pro با دوربین ارتقایافته و دیافراگم بزرگ‌تر، قابلیت فیلم‌برداری عمودی، باتری قدرتمندتر و البته قیمت بالاتر معرفی شد.
تبلیغات

مدل جدید کوچک‌ترین و سبک‌ترین پهپاد DJI با قابلیت‌های بهبودیافته و البته قیمت بیشتر معرفی شد. Mini 3 Pro که به‌تازگی معرفی شده از طراحی جدید بهره می‌برد و امکان فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه را ارائه می‌دهد. این محصول به دوربینی با دیافراگم بزرگ‌تر، حسگرهای جلوگیری از برخورد با موانع و باتری بزرگ‌تر مجهز شده است. البته انتظار نداشته باشید این پهپاد، مقرون‌به‌صرفه باشد؛ زیرا مدل پایه‌ی آن با قیمت ۶۶۹ دلار عرضه خواهد شد و این قیمت شامل کنترلر نمی‌شود. برای خرید مدل پایه با کنترلر باید ۷۵۹ دلار پرداخت کنید که در مقایسه با مدل سال گذشته حدود ۳۰۰ دلار بیشتر است.

TheVerge می‌نویسد یکی از مواردی که در Mini 3 Pro تغییر نکرده، وزن ۲۵۰ گرمی آن است؛ البته با توجه به باتری انتخابی شما، امکان دارد وزن آن کمی بیشتر شود. علاوه‌براین Mini 3 Pro اکنون از گیمبال به‌روزشده بهره می‌برد و می‌توانید آن را ۹۰ درجه بچرخانید و با این ویژگی امکان فیلم‌برداری عمودی نیز دردسترس شما خواهد بود.

پهپاد DJI mini 3 pro

دوربین Mini 3 Pro از حسگر 1/1.3 اینچی جدید بهره می‌برد که درمقایسه با حسگر 1/2.3 اینچی Mini 2 بزرگ‌تر است و می‌توان با آن ویدئوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه یا ویدئو‌های 4K HDR با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه ضبط کرد. این مدل برخلاف Mini 2 می‌تواند در نمایه‌ی رنگی مسطح نیز عکس‌برداری کند و گزینه‌های رنگ بیشتری دراختیار فیلم‌برداران قرار می‌دهد. Mini 3 Pro امکان ثبت عکس ۴۸ مگاپیکسلی هم دارد. گشودگی دیافراگم دوربین این پهپاد نیز f/1.7 است که این تغییر برای همه‌ی افرادی که از عکاسی و فیلم‌برداری با پهپاد در نور کم لذت می‌برند، خبر بسیار خوبی است.

حسگرهای جلوگیری از برخورد با موانع به این معنا است که Mini 3 Pro می‌تواند در پروازهای مستقل، کارهای بیشتری انجام دهد؛ به‌عنوان مثال Spotlight 2.0 به شما کمک می‌کند هنگام تمرکز روی پرواز، سوژه را همواره در کادر نگه دارید یا Point of Interest 3.0 که به دور افراد یا ساختمان‌ها می‌چرخد. علاوه‌براین ActiveTrack 4.0 به‌ ‌دنبال کردن سوژه‌ها از پشت یا هنگام پرواز موازی کمک می‌کند.

پهپاد DJI mini 3 pro

Mini 3 Pro همچنین می‌تواند در حالت‌های دیگری مثل حالت هوشمند MasterShots پرواز کند. این قابلیت در DJI Air 2S معرفی شد و پهپاد شما را برای ایجاد ویرایش کوتاه براساس پروازهای از پیش‌ برنامه‌ریزی‌شده هدایت می‌کند. این پهپاد جدید همچنین می‌تواند ویدئوهای هایپرلپس را در مسیرهای پرواز از پیش تعیین‌شده‌ی قدیمی مثل مارپیچ، دایره، بومرنگ و غیره ثبت کند.

DJI پهپاد Mini 3 Pro را در دو مدل با باتری متفاوت عرضه می‌کند. حداکثر زمان پرواز با باتری استاندارد این محصول ۳۴ دقیقه است که درمقایسه با Mini 2 (مدت پرواز ۳۱ دقیقه) کمی ارتقا یافته است. البته گزینه‌ای برای خرید باتری هوشمند قدرتمندتر وجود دارد که حداکثر زمان پرواز را با هر بار شارژ به ۴۷ دقیقه ارتقا می‌دهد. زمان متوسط پرواز با باتری استاندارد و باتری بهبودیافته به‌ترتیب ۳۰ و ۴۰ دقیقه اعلام شده است. بااین‌حال، استفاده از باتری بزرگ‌تر یعنی پهپاد شما بیش از ۲۵۰ گرم وزن خواهد داشت و بنابراین اگر بخواهید از این باتری استفاده کنید باید هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنید؛ زیرا در این شرایط نیاز به ثبت پهپاد در FAA دارید که این کار هزینه‌ای ۹۰۹ دلاری روی دست شما خواهد گذاشت.

کنترلر پهپاد DJI mini 3 pro

DJI درکنار Mini 3 Pro از یک کنترلر جدید موسوم به DJI RC نیز رونمایی کرد. این کنترلر نسخه‌ی سبک‌تر و ساده‌تر DJI RC Pro (با قیمت ۱۱۹۹ دلار) است. این کنترلر به صفحه‌نمایش داخلی ۵٫۵ اینچی مجهز شده و روشنایی آن به ۷۰۰ نیت می‌رسد که نیاز به گوشی هوشمند را هنگام پرواز از بین می‌برد. پهپادهای DJI معمولاً برای پرواز به اتصال به گوشی هوشمند نیاز دارند و این درمورد Mini 3 Pro نیز صدق می‌کند، مگر اینکه ۳۴۰ دلار بابت خرید کنترلر جدید DJI RC بپردازید. این کنترلر در زمان عرضه فقط در کنار Mini 3 Pro به‌فروش خواهد رسید. DJI اعلام کرده است این کنترلر پتانسیل سازگاری با پهپادهای آینده‌ی این شرکت را نیز دارد.

خریداران می‌توانند از امروز ini 3 Pro را پیش‌خرید کنند. اگر پیش از این یکی از کنترلرهای DJI مثل RC-N1 را که به‌همراه Air 2، Mini 2 و Air 2S عرضه شد دراختیار دارید، می‌توانید با پرداخت ۶۶۹ دلار این پهپاد را خریداری و از کنترلر کنونی خود برای هدایت آن استفاده کنید. اگر به کنترلر نیاز دارید می‌توانید با پرداخت ۷۵۹ دلار، این پهپاد را با RC-N1 استاندارد خریداری کنید. همچنین برای خرید کنترلر Mini 3 Pro به‌همراه کنترلر RC-N1 و نمایشگر جدید DJI باید ۹۰۹ دلار پرداخت کنید.

درحال‌حاضر تاریخ دقیق عرضه‌ی Mini 3 Pro اعلام نشده است و فقط می‌دانیم در تابستان سال جاری در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد.

علاوه‌براین می‌توانید مجموعه‌ی Fly More Kit را با قیمت ۱۸۹ دلار به خرید خود اضافه کنید؛ بسته‌ای که شامل دو باتری هوشمند پرواز اضافه (باتری‌های استانداردی که وزن پهپاد شما را زیر ۲۵۰ گرم نگه می‌دارند)، یک شارژر، دو مجموعه ملخ اضافه و کیف حمل است. علاوه‌براین مجموعه‌ی Fly More Kit Plus نیز دردسترس خریداران است که همه‌ی موارد مجموعه‌ی قبلی را ارائه می‌دهد اما به‌جای باتری‌های استاندارد، باتری‌های بزرگ‌تر ۴۷ دقیقه‌ای در آن جایگزین شده است. این یعنی قیمت Mini 3 Pro با توجه به گزینه‌های مختلفی که به آن‌ها اشاره شد بین ۶۶۹ تا ۱۱۵۸ دلار خواهد بود.

Mini 3 Pro مثل بسیاری از پهپادهای DJI از فناوری OcuSync 3.0 برای ارتباطات خود استفاده می‌کند. با این فناوری می‌توان پهپاد را تا فاصله‌ی ۱۸٫۶ مایلی (حدود ۳۰ کیلومتر) هدایت کرد. البته این شرکت پیشنهاد می‌کند هیچ‌گاه پهپاد خود را تا چنین فاصله‌ای از خود دور نکنید.

پسوند Pro در نام این پهپاد نشان می‌دهد که احتمالاً نسخه‌ی استاندارد این محصول نیز معرفی خوهد شد اما DJI فعلاً این مورد را تأیید نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات