یک ترول حق اختراع به‌دلیل نقض برخی گواهی‌های حق اختراع خود از اپل شکایت کرد

یک‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
باردیگر شرکتی به نام Sonrai Memory که درواقع ترول پتنت است، به‌دلیل نقض برخی گواهی‌های اختراع خود در آیفون ۶ تا آیفون ۱۳ پرومکس از اپل شکایت کرد.
تبلیغات

Sonrai Memory به‌دلیل نقض برخی حق اختراع‌های خود، از اپل شکایت کرده است. این شرکت ادعا می‌کند که غول فناوری مستقر در کوپرتینو پتنت شماره ۶۸۷۴۰۱۴ با عنوان «چند پردازنده با سیستم‌عامل‌های متعدد» و ۶۷۲۴۲۴۱ با عنوان «مدار شارژ متغییر با بار دینامیکی» را نقض کرده است. این گواهی‌های حق‌ اختراع دراصل متعلق به هیولت پاکارد (Hewlett-Packard) و شرکتی نیمه‌هادی به‌ نام اتمل (Atmel) بود که البته در سال ۲۰۱۶ تعطیل شد.

به‌نوشته‌ی PatentlyApple، شرکت Sonrai Memory درواقع محصولی تولید نمی‌کند و فقط به‌دلیل نقض پتنت‌های خود از شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌دار شکایت می‌کند. با جست‌وجویی ساده در گوگل، با فهرست بلندبالایی از شکایت‌های این ترول پتنت علیه غول‌های فناوری ازجمله AMD، لنوو، سامسونگ، تگزاس اینسترومنتس و حالا اپل مواجه خواهید شد. بااین‌حال، همان‌قدرکه دعوی حقوق ترول‌های حق‌ اختراع آزاردهنده است، اپل باید آن‌ها را جدی بگیرد؛ زیرا قبلاً در پرونده‌ای مشابه که ازطرف Optis Wireless مطرح شده بود، در دادگاه شکست خورد.

Sonrai Memory ادعا می‌کند که آیفون‌های اپل از آیفون ۶ تا آیفون ۱۳ پرومکس و مدل‌های ۲۰۱۸ مک پتنت‌های این شرکت را نقض کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات