مقامات تایوان، تأمین‌کننده چینی اپل را به سرقت اسرار تجاری متهم کردند

شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
دادستان تایوانی، Luxshare را که مسئول ساخت ایرپاد و برخی از قطعات آیفون، آیپد و مک است به سرقت اسرار تجاری و فریب نیروی کار یک تأمین‌کننده‌ی محلی متهم کرد.
تبلیغات

رویترز گزارش داده است که تایوان قصد دارد به فعالیت‌های غیرقانونی شرکت‌های چینی برای سرقت دانش و از بین بردن استعداد‌ها خاتمه دهد؛ فعالیت‌هایی که دولت تایپه آن‌ها را تهدیدی برای قدرت فناوری این کشور می‌داند.

دادستان‌های تایوانی پس از یک‌ سال و نیم تحقیق، دریافتند که Luxshare چین، رقیب تایوانی خود یعنی Catcher Technology را هدف قرار داده است تا بتواند به‌سرعت وارد زنجیره‌ی تولید اپل شود و سفارش‌هایی از غول فناوری مستقر در کوپرتینو دریافت کند.

دادستان‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند که Luxshare تیم تحقیق‌وتوسعه‌ی Catcher Technology مستقر در چین را با وعده‌ی دستمزدهای بالا فریب داده و اسرار تجاری را از شرکت تایوانی به‌سرقت برده که این اقدام ضررهای بزرگی به Catcher وارد کرد. در این بیانیه آمده که Luxshare این کار را انجام می‌دهد تا بتواند به‌سرعت کارخانه‌ها و قاب‌های تولید انبوه آیفون، آیپد و سایر محصولات این شرکت را بسازد.

اگرچه Luxshare و اپل درمورد بیانیه‌ی دادستان‌های تایوان اظهارنظر نکرده‌اند، اما چندسال قبل گزارشی منتشر شد مبنی‌بر اینکه اپل تأمین‌کننده‌ی چینی را تشویق می‌کند تا تجارت خود را گسترش داده و به رقیب قدرتمندی برای فاکسکان تبدیل شود. Luxshare در آن زمان فقط وظیفه‌ی ساخت ایرپاد را برعهده داشت. این شرکت چینی اکنون برخی از قطعات آیفون ۱۳ را تولید می‌کند و همچنین قرار است به ساخت سری آیفون ۱۴ نیز کمک کند. این تأمین‌کننده همچنین می‌تواند به‌زودی ساعت‌های هوشمند اپل را نیز تولید و در ساخت خودرو برقی این شرکت نیز سرمایه‌گذاری کند.

اپل به‌دنبال ایجاد تنوع در تأمین‌کنندگان خود است زیرا این اقدام امکان دسترسی به قطعات باکیفیت بهتر و قیمت‌های بهتر را برای این شرکت فراهم می‌کند.

همان‌طور که 9to5Mac اشاره می‌کند، اپل دربرخی موارد برای افزایش تلاش‌هایی که به‌منظور تأمین امنیت چندین تأمین‌کننده‌ی قطعات موردنیاز این شرکت انجام می‌شود، بودجه‌ای مخصوص درنظر گرفته است. این شرکت در سال ۲۰۱۸ برای حفظ رقابت در بازارهای NAND، مالکیت بخش تولید حافظه‌ی توشیبا را خریداری کرد و همچنین با سرمایه‌گذاری چندصد میلیون‌ دلاری در ژاپن دیسپلی، متعهد شده تا به این سازنده‌ی نمایشگر در حفظ بقای آن و گسترش تولیداتش کمک کند و درنتیجه سلطه‌ی سامسونگ در حوزه‌ی صفحه‌نمایش‌های OLED را محدود سازد.

Catcher که قاب‌های آیفون و آیپد را تولید می‌کند اعلام کرده است که به اجرا و بهینه‌سازی رویه‌های محافظت از اسرار تجاری و حقوق مالکیت معنوی ادامه خواهد داد و هر اقدامی که حقوق و منافع آن را نقض کند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دادستان‌های تایپه، ۱۴ نفر را در ارتباط با این پرونده به اتهام نقض اعتماد و سرقت اسرار تجاری برای استفاده در خارج از کشور متهم کردند. در بیانیه‌ی دادستانی تایوان آمده است:

این وزارتخانه، همه‌ی تلاش خود را برای بررسی چنین مواردی به‌ کار خواهد گرفت تا توسعه‌ی سالم بنگاه‌های کشور و تضمین رقابت‌پذیری صنایع ملی همچنان حفظ شود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات