توییتر از خروج احتمالی کارکنان اصلی‌اش پیش از نهایی‌شدن قرارداد با ایلان ماسک خبر داد

پنج‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
توییتر درباره‌ی خروج احتمالی کارکنان مهم خود و مشکلات استخدام نیروی کار جدید پیش از نهایی‌شدن قرارداد فروش این شبکه‌ی اجتماعی به ایلان ماسک هشدار داد.
تبلیغات

توییتر هشدار داد در دوره‌ی قبل از نهایی‌شدن قرارداد فروش ۴۴ میلیارد دلاری این پلتفرم اجتماعی به ایلان ماسک، ممکن است برخی از کارکنان اصلی خود را از دست بدهد و در استخدام نیروی کار جدید با مشکلاتی مواجه شود. همچنین، این شبکه‌ی اجتماعی هشدار داد که احتمال بروز مشکلاتی در حفظ تبلیغ‌کنندگان وجود دارد.

به گزارش Arstechnica، توییتر در پرونده‌ی کمیسیون بورس و اوراق بهادار گفت:

در دوره‌ی قبل از بسته‌شدن قرارداد فروش، کسب‌وکار ما درمعرض خطرها و محدودیت‌های خاصی قرار دارد که می‌تواند بر روابط تجاری، وضعیت مالی، نتایج عملیاتی و جریان‌های نقدی تأثیر بگذارد.

فهرست خطرهای احتمالی که توییتر به آن‌ها اشاره کرده، ازاین‌قرار است: آیا تبلیغ‌کنندگان همچنان در این پلتفرم هزینه خواهند کرد و ناتوانی در جذب و حفظ کارکنان مهم و استخدام کارمندان جدید و احتمال پرت‌شدن حواس کارمندان کنونی و کاهش بهره‌وری آن‌ها به‌دلیل بی‌اعتمادی به قرارداد فروش.

رویترز گزارش داد پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر، جمعه‌ی گذشته جلسه‌ای با کارکنان این شبکه‌ی اجتماعی برگزار کرد و در آن، کارکنان این شرکت خواستار پاسخ‌گویی به نحوه‌ی برنامه‌ریزی مدیران برای مدیریت بهتر مهاجرت دسته‌جمعی پیش‌بینی‌شده‌ی ایلان ماسک بودند. در این جلسه، آگراوال و سایر مدیران توییتر سعی کردند خشم کارکنان را از شرایط موجود کاهش دهند.

در پرونده‌ی SEC توییتر هشدار داده شده است که دعوی قضایی احتمالی می‌تواند از بسته‌شدن قرارداد فروش جلوگیری کند و اگر این قرارداد به‌ هر دلیلی نهایی نشود، احتمالاً مطرح‌شدن دعوی قضایی درزمینه‌ی تکمیل‌نشدن آن وجود دارد.

ماسک می‌خواهد بیشتر آمریکایی‌ها در توییتر حضور داشته باشند

دوشنبه این هفته، ایلان ماسک گفت هدف او از خرید توییتر این است که سرویسی دراختیار داشته باشد که تاحدممکن فراگیر باشد؛ جایی‌ که اکثر مردم آمریکا در آن حضور دارند و درباره‌ی موضوعات مختلف صحبت می‌کنند.

توییتر می‌گوید تعداد کاربران فعال روزانه‌ی این شبکه‌ی اجتماعی در ایالات متحده‌ی آمریکا به‌طور متوسط ۳۹٫۶ میلیون نفر است. این شرکت تعداد کاربران فعال روزانه‌ی خود در سرتاسر جهان را نیز ۱۸۹٫۴ میلیون نفر اعلام کرده است. ماسک گفت:

درحال‌حاضر، توییتر به‌نوعی بین مردم جا افتاده است و می‌خواهم درصد بیشتری از مردم آمریکا در آن حضور داشته باشند و در گفت‌وگوها شرکت کنند. ما باید از شرّ ربات‌ها، ترول‌ها، کلاه‌برداری‌ها و همه‌ی مزاحمت‌هایی که درحال‌حاضر در توییتر وجود دارد، خلاص شویم؛ زیرا این مشکلات مطمئناً باعث کاهش کیفیت تجربه‌ی کاربری می‌شود.

ماسک در مراسم Met Gala در نیویورک درباره‌ی خروج کارکنان توییتر به خبرنگاران گفت: «این اتفاق بسیار مثبتی است.»

رویترز نیز در مقاله‌ای توضیح داد که ماسک چگونه به خروج گسترده‌ی کارکنان توییتر پاسخ داده است. این میلیاردر اعلام کرد شفافیت بیشتری درباره‌ی نحوه‌ی افزایش یا کاهش رتبه‌ی توییت‌ها ایجاد خواهد کرد و قصد دارد الگوریتم این شبکه‌ی اجتماعی را برای نقد و بررسی دردسترس عموم قرار دهد.

ماسک در پاسخ به پرسشی که درباره‌ی مهاجرت احتمالی کارکنان توییتر پرسیده شد، گفت:

این شبکه‌ی اجتماعی پلتفرمی آزاد است. مسلماً اگر کسی با این شرکت احساس راحتی نکند، به میل خود به‌جای دیگری خواهد رفت و این خوب است.

به‌گفته‌ی ماسک، یکی از دلایل مهم وی برای خرید توییتر، محافظت از آزادی‌بیان بوده است. این خرید در انتظار تأیید سهام‌داران است و انتظار می‌رود اواخر سال جاری نهایی شود.

ایلان ماسک پس از توافق بر سر شرایط قرارداد با هیئت‌مدیره‌ی توییتر، ۸٫۵ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت؛ اما در حال مذاکره با افراد و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ است تا برای خرید ۴۴ میلیارد دلاری خود و محدود‌کردن سهام منابع مالی بیشتری به‌دست آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات