از آزادی بیان تا تعدیل نیرو؛ اولین واکنش توییتر به قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری با ایلان ماسک

سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل توییتر در جلسه‌ای فوری که بامداد امروز برگزار شد، دیدگاه‌های مهمی را درباره‌ی آینده‌ی این شرکت، احتمال بازگشت دونالد ترامپ و تعدیل احتمالی نیروی کار مطرح کرد.
تبلیغات

پاراگ آگراوال، مدیرعامل فعلی توییتر (Twitter)، فعلاً پاسخ دقیق و واضحی برای تغییراتی که ایلان ماسک قصد دارد در این شبکه‌ی اجتماعی اعمال کند، ندارد. آگراوال چند ساعت پس از اعلام موافقت توئیتر با پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک،‌ در جریان برگزاری جلسه‌ای همگانی با حضور کارمندان،‌ اعضای هیئت‌مدیره و سرمایه‌گذاران به سؤالاتی درباره‌ی آینده‌ی شغلی خود، اعضای هیئت‌مدیره‌ی شرکت و احتمال تعدیل نیرو اشاره کرد.

The Verge به نقل از فردی که در جلسه‌ی توییتر حضور داشته و نخواسته نامش فاش شود می‌نویسد پاراگ آگراوال گفته این شرکت «در حال حاضر» برنامه‌ای برای تعدیل نیرو ندارد. آگراوال همچنین گفته است تا زمانی که قرارداد بین توییتر و ایلان ماسک به‌طور کامل بسته شود او در سَمت مدیرعاملی این شرکت باقی می‌ماند.

مدیرعامل توییتر ترجیح داده است به اتفاقاتی که بعد از بسته شدن قرارداد رخ می‌دهند اشاره‌ای نکند. برت تیلور، رئیس هیئت‌مدیره‌ی توییتر، می‌گوید تیم هیئت‌مدیره پس از بسته شدن قرارداد منحل می‌شود. پاراگ آگراوال خطاب به کارمندان توییتر گفته است: «واقعاً مشخص نیست که پس از بسته شدن قرارداد چه اتفاقی می‌افتد.»

از زمان رسانه‌ای‌ شدن علاقه‌ی ایلان ماسک به تصاحب توییتر شماری از کارمندان این شرکت ناراحتی خود را از ابراز کردند و شماری دیگر آشکارا با این موضوع مخالفت کردند.ایلان ماسک تأکید ویژه‌ای روی حفظ آزادی بیان در توییتر دارد. در جریان برگزاری جلسه‌ی امروز توییتر، سؤالی با محوریت احتمال بازگشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، مطرح شد. توییتر در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد دسترسی ترامپ را برای همیشه مسدود می‌کند، بااین‌حال آگراوال پاسخ واضحی برای احتمال بازگشت ترامپ ارائه نداد.

ایلان ماسک به‌طور واضح گفته که قصد دارد اصلاحاتی در توییتر اعمال کند. ماسک اصرار می‌کند که هدفش از تصاحب توییتر کسب درآمد نیست. ایلان ماسک که توییتر را محبوب‌ترین پلتفرم برای مباحث حیاتی آینده‌ی بشر می‌داند، هفته‌ی گذشته اعلام کرد که به نظرش الگوریتم این شبکه‌ی اجتماعی باید متن‌باز شود تا اعتماد مردم به توییتر افزایش پیدا کند.

اعضای هیئت‌مدیره‌ی توییتر درحال‌حاضر موافقت خود را با پیشنهاد ایلان ماسک اعلام کرده‌اند؛‌ اما بسته شدن قرارداد مشروط به تأیید سهام‌داران و کسب مجوز از نهادهای تنظیم مقررات است. توییتر می‌گوید انتظار دارد این روند تا پیش از پایان سال جاری میلادی تکمیل شود. بنابراین احتمالاً تا زمانی که ایلان ماسک رسماً مالکیت توییتر را برعهده نگیرد، خبری از تغییرات در این شبکه‌ی اجتماعی نخواهد بود.

آگراوال در بخشی از جلسه گفت: «ما همه‌ی جواب‌ها را نداریم. در دوره‌ی بلاتکلیفی به سر می‌بریم.»

ایلان ماسک در بیانیه‌ای گفته قصد دارد با اضافه کردن قابلیت‌های جدید، متن‌باز کردن الگوریتم، شکست دادن ربات‌های اسپم و اعتباربخشی به تمامی انسان‌ها «توییتر را بهتر از همیشه کند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات