یوتیوب در پلتفرم خود سیستم نظارت سخت‌گیرانه‌تر بر نظرات را آزمایش می‌کند

یک‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سیستم آزمایشی جدید یوتیوب به تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرم اجازه می‌دهد از سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری برای بازبینی و تأیید نظرات استفاده کنند.
تبلیغات

بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ محتوا در یوتیوب، ازجمله Jacksepticeye و Linus Tech Tips و MKBH در هفته‌های اخیر از افزایش هرزنامه‌ در بخش نظرات کانال‌های خود ابراز نارضایتی کرده‌اند. این مشکل به‌ویژه برای کانال‌های پرمخاطب بسیار حاد بوده است و در برخی مواقع شامل نظردهندگانی می‌شود که سعی می‌کنند با جعل هویت صاحبان کانال‌ها، از بینندگان آن‌ها کلاه‌برداری کنند.

به‌‌گزارش TheVerge، لینوس سباستین در شروع یکی از ویدئوهایش که اول فوریه در کانال Linus Tech Tips منتشر شده، اعلام کرده است که مشکل بزرگ یوتیوب هرزنامه است و وضعیت بخش نظرات ازنظر کلاه‌برداری در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال تا مکمل‌های بهداشتی و... هر‌روز بدتر می‌شود.

مارکز بروانلی، از کانال معروف MKBHD، نیز در ویدئو منتشر‌شده در اول آوریل از عنوان «یوتیوب باید این مشکل را برطرف کند» استفاده کرد و در این ویدئو، درباره‌ی مشکل هرزنامه‌های بخش نظرات ویدئوهای این پلتفرم صحبت کرد که از ماه‌ها قبل از کنترل خارج شده است.

هرزنامه‌های بخش نظرات یوتیوب انواع مختلفی دارد. سازندگان محتوا اغلب نگران این هستند که برخی افراد سعی می‌کنند با جعل هویت صاحبان کانال‌ها و فریب‌دادن بینندگان، از آن‌ها کلاه‌برداری کنند.

سایر نظرات هرزنامه ممکن است کمتر مخرب باشند؛ اما همچنان آزاردهنده هستند. کانال Jacksepticeye نیز در ویدئو منتشرشده در ششم مارس، درباره‌ی نظرات واقعی در این کانال صحبت کرده است که کاربرانی با نام‌های کاربری مثل T[A]P Me!! آن‌ها را به‌اشتراک گذاشته‌اند.

اسپم در یوتیوب

یوتیوب ابزارهای فراوانی برای مبارزه با نظرات هرزنامه دارد و تعداد زیادی از این قابلیت‌ها هرزنامه‌ها را به‌طور خودکار حذف می‌کنند. آیوی چوی، سخن‌گوی یوتیوب، در بیانیه‌ای به TheVerge گفت این شرکت برای استفاده از یادگیری ماشینی و بررسی انسانی، بیش از ۹۵۰ میلیون نظر را به‌دلیل نقض خط‌مشی‌های این پلتفرم درباره‌ی هرزنامه‌ها و نظرات گمراه‌کننده و کلا‌ه‌برداری حذف کرده است. چوی اعلام کرده است بیشتر نظرات حذف‌شده را ابتدا سیستم‌های پرچم‌گذاری خودکار شناسایی کرده‌اند.

بااین‌حال، اقدامات سیستم نظارتی یوتیوب روی نظرات این پلتفرم به‌وضوح کافی به‌نظر نمی‌رسد. براونلی روز جمعه درباره‌ی ویژگی آزمایشی جدیدی برای کنترل نظرات صحبت کرد که نظرات نامناسب را به‌طور خودکار شناسایی می‌کند. مارینا دی‌فلیس، سخن‌گوی یوتیوب، گفت که این پلتفرم آزمایش ویژگی پیشرفته‌ی جدید نظارت بر نظرات را از دسامبر ۲۰۲۱ آغاز کرده است. وی خاطرنشان کرد که این شرکت اولین‌بار درسال ۲۰۱۶ این قابلیت را برای شناسایی نظرات نامناسب ارائه کرده است.

ظاهراً یوتیوب از نزدیک در حال بررسی مشکل هرزنامه‌ها در بخش نظرات ویدئوهای این پلتفرم است. چوی دراین‌باره گفت:

با‌‌توجه‌‌به ماهیت در حال تغییر تاکتیک‌های محتوای هرزنامه، ما همچنان به تطبیق سیستم‌های خود برای به‌روزر‌ماندن ادامه خواهیم داد و سازندگان محتوا نیز می‌توانند کنترل هرزنامه‌ها را در کانال‌های خود به‌دست بگیرند.

سباستین و براونلی هر دو به ابزار پاک‌سازی هرزنامه‌های یوتیوب اشاره کرده‌اند که ThioJoe آن را ساخته است‌؛ ابزاری که به شما اجازه می‌دهد نظرات هرزنامه را در کانال خود و حتی کانال‌های دیگران فیلتر و جست‌وجو کنید. با‌‌توجه‌‌به توضیحات ارائه‌شده در صفحه‌ی گیت‌هاب این ابزار، روش‌های مختلف حذف و گزارش هرزنامه‌ها در آن به‌طور یک‌جا دردسترس کاربر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات