یوتیوب فعالیت اپلیکیشن Vanced را متوقف می‌کند

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
Vanced یکی از اپلیکیشن‌های غیررسمی محبوب اندروید برای سرویس یوتیوب است. اکنون یوتیوب به‌دنبال توقف فعالیت این اپلیکیشن است.
تبلیغات

اپلیکیشن محبوب Vanced Youtube پس از تهدید قانونی گوگل، به فعالیتش خاتمه خواهد داد. سازندگان این اپلیکیشن اعلام کرده‌اند که این پروژه در روزهای آینده تعطیل و لینک دانلود آن نیز حذف خواهد شد. البته کاربرانی که از قبل این اپلیکیشن را روی دستگاه اندرویدی خود نصب کرده‌اند، همچنان می‌توانند از آن استفاده کنند؛ اما ازاین‌پس به‌روزرسانی جدیدی دریافت نخواهند کرد. مالکان Vanced می‌گویند مجبور شده‌اند تا پروژه را به‌دلایل قانونی متوقف کنند.

به‌گزارش ورج، گوگل به‌تازگی نامه‌ای برای مالکان Vanced ارسال کرده است که آن‌ها را مجبور می‌کند توسعه و توزیع این اپلیکیشن را متوقف کنند. یکی از مدیران Vanced پیامی در دیسکورد ارسال کرده و در آن گفته است:

از ما خواسته شد که همه‌ی ارجاع‌ها به یوتیوب را حذف کنیم. همچنین مجبور شده‌ایم لوگو را تغییر داده و همه‌ی پیوندهای مربوط به محصولات این پلتفرم ویدئویی را حذف کنیم.

Vanced اپلیکیشن شخص‌ ثالث بسیار محبوب سرویس یوتیوب برای اندروید است. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به اشتراک پولی یوتیوب، همه‌ی تبلیغات را از روی ویدئوها حذف کنند. Vanced همچنین تم تیره را دردسترس کاربران قرار داده است. این اپلیکیشن قابلیت‌های سفارشی‌سازی زیادی را نیز به کاربران خود ارائه می‌دهد که در اپلیکیشن رسمی یوتیوب اندروید ارائه نشده است.

Vanced آخرین قربانی در اقدام گوگل علیه اپلیکیشن‌های شخص‌ ثالثی است که به یوتیوب دسترسی دارند. یوتیوب ازجمله سرویس‌های گوگل است که سال گذشته نیز دو ربات موسیقی محبوب دیکسورد را مجبور کرد تا به فعالیتشان خاتمه دهند. ربات‌های موسیقی محبوب ازجمله Rythm و Groovy Discord به کاربران خود اجازه می‌دادند تبلیغات را از روی ویدئوها حذف کنند و باهم به موسیقی مدنظرشان گوش دهند.

درادامه، بخشی از توضیحات توسعه‌دهندگان Vanced را مرور می‌کنیم که در کانال تلگرام این پروژه منتشر شده است:

Vanced متوقف شده است. می‌دانیم که این خبر چیزی نیست که به شنیدنش تمایل داشته باشید؛ اما کاری است که باید انجام دهیم. در روزهای آینده، لینک‌های دانلود حذف خواهند شد. سرور دیکسورد و چت تلگرام و ساب‌ردیت پروژه همچنان باقی خواهند ماند. ما از همه‌ی شما برای حمایتتان از این پروژه تشکر می‌کنیم.ویرایش (۱): نسخه‌ی موجود همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.ویرایش (۲): این کار بنا به‌دلایل قانونی انجام شد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات