یوتیوب تی‌وی قابلیت تصویر در تصویر را در آیفون و آیپد ارائه خواهد داد

شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یوتیوب تی‌وی سرانجام قابلیت تصویر در تصویر (PIP) را به سیستم‌عامل iOS اضافه خواهد کرد و بنابراین این ویژگی در‌ دسترس کاربران آیفون و آیپد قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

رقابت اپل و گوگل فراتر از رقابت برای جذب مشتریان جدید و تبدیل آن‌ها به کاربران وفادار است؛ هر بار که یکی از این دو شرکت این شانس را دارد که مانع دیگری شود یا تآخیری در فعالیت‌های رقیب ایجاد کند، فوراً از فرصت استفاده می‌کند.

به گزارش فون‌آرنا، دلیل اصلی اینکه کاربران یوتیوب تی‌وی در اندروید و iOS از قابلیت‌های یکسانی بهره نمی‌برند، رقابت بین گوگل و اپل است، هرچند هر دو دسته‌ی این کاربران از سرویس ارائه‌شده توسط گوگل استفاده می‌کنند. یکی از قابلیت‌های مفیدی که کاربران اندرویدی یوتیوب تی‌وی از مدت‌ها قبل از آن استفاده می‌کنند، ویژگی تصویر در تصویر است.

قابلیت تصویر در تصویر تا امروز برای کاربران iOS در‌ دسترس نبوده و گفته شده طی هفته‌ی جاری یا هفته‌های آینده نیز برای این دسته از کاربران فعال نخواهد شد. بااین‌حال، وب‌سایت ورج گزارش داده که نیل موهان، مدیرتولید یوتیوب، تأیید کرده است که قابلیت مورد اشاره سرانجام برای کاربران iOS یوتیوب تی‌وی ارائه خواهد شد.

درحالی‌که موهان برنامه‌ی زمانی دقیق برای فعال شدن قابلیت تصویر در تصویر برای کاربران آیفون و آیپد ارائه نکرد، اما می‌توان انتظار داشت که این ویژگی طی چندماه آینده در‌ دسترس قرار گیرد. ظاهراً این تنها قابلیت جدیدی نیست که یوتیوب تی‌وی برای iOS در‌ نظر گرفته و به‌ نظر می‌رسد گوگل دروازه‌های قلمرو خود را برای کاربران سیستم‌عامل موبایلی اپل باز کرده است.

بر‌ اساس همین گزارش، نسخه‌ی iOS یوتیوب تی‌وی به‌زودی از صدای فراگیر نیز پشتیبانی خواهد کرد؛ قابلیتی که درحال‌حاضر دسترسی به آن بسیار محدود است. مهم‌تر از همه اینکه رابط کاربری یوتیوب تی‌وی IOS نیز به‌روزرسانی خواهد شد که شامل تغییراتی در کتابخانه و راهنمای این پلتفرم می‌شود.

مسلماً آخرین بخش از تغییرات آتی یوتیوب تی‌وی، همه‌ی کاربران این سرویس را هدف قرار داده است. البته به‌ نظر می‌رسد زمان زیادی طول خواهد کشید تا کاربران اندروید و iOS از نظر ویژگی‌های ارائه‌شده در سطح یکسانی قرار گیرند. در هر حال امیدواریم قابلیت تصویر در تصویر به‌زودی برای دارندگان آیفون و آیپد ارائه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات