اخبار زنده ؛ یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

یک‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۶
مطالعه 16 دقیقه
امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، زادروز اِدوارد وستون مهندس برق و صنعت‌گر آمریکایی است.
تبلیغات

اخبار زنده زومیت را در امروز یک‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ اینجا بخوانید. اگر می‌خواهید زودتر از همه از جدیدترین اخبار حوزه‌های تکنولوژی، علمی و خودرو مطلع شوید، این صفحه را دنبال کنید.

۲۱:۲۵

اپلیکیشن کلاب هاوس به‌صورت رسمی برای اندروید در دسترس قرار گرفت

بعد از چند ماه انتظار بالاخره نسخه‌ اندروید اپلیکیشن کلاب هاوس برای دانلود در دسترس قرار گرفت. برای استفاده از این نسخه همچنان به دعوت نامه نیاز است. از لینک زیر ‌می‌توانید کلاب هاوس برای اندروید را دانلود کنید.

دانلود کلاب هاوس برای اندروید

متن کامل خبر: کلاب هاوس رسما برای اندروید منتشر شد

۲۰:۱۵

پشتیبانی از نسخه 1909 ویندوز 10 سه شنبه، ۲۱ اردیبهشت به پایان می‌رسد و دیگر آپدیتی دریافت نمی‌کند.منبع:https://docs.microsoft.com/en-us/lifecycle/announcements/windows-10-1909-end-of-servicing— Zoomit | زومیت (@TheZoomit) May 9, 2021

۱۷:۰۳

لوگوی گوگل به مناسبت روز جهانی مادر تغییر کرد

لوگوی گوگل برای  روز مادر سال ۲۰۲۱

متن کامل خبر: گوگل به‌مناسبت روز مادر دودل جدیدی به‌نمایش گذاشت

۱۶:۰۹

نخستین مرکز واکسیناسیون خودرویی در تهران افتتاح شد

به‌گفته فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران، اولین مرکز تجمیعی خودرویی در منطقه ۱۳ شهر تهران افتتاح شده است و در پارک جنگلی سرخه‌حصار با طراحی استیشن‌های مجزا بعد از ۳ مرحله شناسایی افراد در ایستگاه آخر، مراسم تلقیح واکسن انجام می‌شود. افراد سپس به سایت بعد که پزشک مستقر است می‌روند و برای بررسی عوارض کوتاه مدت تزریق واکسن بررسی می‌شوند.

همچنین قرار است طی توافق با شهرداری و سازمان مدیریت بحران، در سوله‌های مدیریت بحران شهرداری، پارک‌های جنگلی که امکان تردد خودرویی دارند و اماکن سازمان ورزشی شهرداری تهران نیز واکسیناسیون صورت گیرد.

منبع

۱۶:۰۵

آیا می‌دانستید اولین محصول ساخت شیائومی گوشی هوشمند نبود؟

جالب است بدانید شیائومی که امروزه پس از سامسونگ و اپل سومین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی هوشمند در جهان است، در ابتدای فعالیت خود تنها یک محصول داشت: MIUI

پوسته‌ی اخصاصی شیائومی با نام MIUI برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و به‌سرعت در سایت‌ها و فروم‌هایی مانند XDA-Developers به یکی از محبوب‌ترین رام‌های اختصاصی اندروید تبدیل شد.

اکنون شیائومی طیف وسیعی از دستگاه‌های الکترونیکی و غیر الکترونیکی از تلویزیون و ساعت هوشمند گرفته تا کوله‌پشتی و کفش تولید می‌کند

متن کامل خبر: آیا می‌دانستید اولین محصول شیائومی گوشی هوشمند نبود؟

مقاله مرتبط: داستان برند: شیائومی؛ از رقبای بی‌رحم تا جنگ پتنت‌ها

منبع

۱۶:۰۲

دانستنی‌ها

جوآن شیبل

عبدالفتاح جاندالی

مقاله مرتبط: بیوگرافی استیو جابز

۱۵:۳۳

خبر فوری

اپلیکیشن دیوار فردا از اپ‌استور حذف می‌شود

دیوار طی بیانیه‌ای اعلام کرده که به احتمال زیاد، اپلیکیشنش از استور اپل حذف می‌شود؛ درنتیجه امروز آخرین فرصت برای نصب اپلیکیشن دیوار از اپ‌استور است. دیوار گفته است: دیوار از معدود اپ‌های ایرانی بود که در اپ‌استور اپل وجود داشت، اما حالا شرکت دیوار با ارسال پیامک به تمام کاربران iOS خود اعلام کرده که این اپلیکیشن هم به‌زودی از فروشگاه نرم‌افزاری اپل حذف می‌شود.

دیوار هشدار داده که نسخه قدیمی این اپلیکیشن به‌زودی از کار می‌افتد و کاربران در فرصت باقی‌مانده نسخه جدید را روی آیفون یا آیپد خود نصب کنند. فقط امروز را فرصت دارید که با استفاده از این «لینک» جدیدترین نسخه iOS دیوار را از اپ‌استور نصب کنید

متن کامل خبر: اپلیکیشن دیوار فردا از اپ استور حذف خواهد شد

۱۵:۲۹

هند ظاهرا صدور مجوز برای برخی دستگاه‌های الکترونیکی ساخت چین را متوقف کرده است

به‌گزارش رویترز، هند از ماه نوامبر گذشته با صادرنکردن مجوز برای دستگاه‌های که ماژول وای-فای آن‌ها ساخت چین است، عرضه‌ی چنین محصولاتی را به تأخیر انداخته یا متوقف کرده است. گفته می‌شود دلیل این اقدام، ترغیب کردن شرکت‌ها برای تولید محصولات الکترونیکی داخل خاک هند است. این تصمیم باعث شده است عرضه‌ی بیش از ۸۰ محصول از شرکت‌های دل، اچ‌پی، لنوو، شیائومی و اوپو در هند با تأخیر مواجه شود.

منبع

۱۵:۱۸

انتقاد یک مهندس گوگل از اپل: مرورگرهای iOS به‌‌ شکل منحصربه‌فردی ضعیف هستندیک مهندس گوگل از سیاست‌های اپل در قبال مرورگرهای iOS انتقاد کرده و گفته است الزام به استفاده از موتور WebKit باعث می‌شود مرورگرهای iOS «به‌طور منحصربه‌فردی ضعیف» باشند./internet-network/370706-apple-underpowered-ios-browsers-google-engineer/ pic.twitter.com/DyxU771okE— Zoomit | زومیت (@TheZoomit) May 9, 2021

متن کامل خبر: انتقاد یک مهندس گوگل از اپل: مرورگرهای iOS به‌‌ شکل منحصربه‌فردی ضعیف هستند

۱۵:۰۳

سهم AMD از بازار پردازنده‌های سرور در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری میلادی به ۸٫۹ درصد رسیده است

مشت اینتل / Intel و ای ام دی / AMD طرح گرافیکی رنگ قرمز و آبی پس زمینه مشکی

سهم بازار پردازنده‌های سرور AMD EPYC در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ به ۸٫۹ درصد رسیده است. این بیشترین میزان رشد سهم پردازنده‌های سرور AMD دربرابر اینتل از سال ۲۰۰۶ تاکنون است. سهم AMD نسبت به سه‌ماهه‌ی مشابه سال گذشته ۳٫۸ درصد افزایش پیدا کرده است که نشاندهندهی تقاضای زیاد برای پردازنده‌های اپیک در بخش دیتاسنترها است.

منبع

۱۴:۵۷

تصاویر اخیر منتشرشده از سطح مریخ نشانه‌ای از رشد قارچ در این سیاره نیست

تصویری از احتمال حیات باکتریایی در سطح مریخ

کاوش‌های اخیر مریخ‌نورد پرسویرنس و هلی‌کوپتر انجنیویتی ناسا بار دیگر توجه رسانه‌ها را به‌سوی سیارهی مریخ جلب کرده است. چندی پیش وب‌سایت دیلی میل ادعا کرده بود که تصاویر جدید به‌دست آمده از سطح مریخ، وجود و رشد قارچ را در سیارهی سرخ نشان می‌دهند.

چنین ادعایی درمورد مریخ (و حتی زهره) موضوع جدیدی نیست و با اینکه هربار توسط دانشمندان رد می‌شود، تقریبا سالی یک بار به تیتر رسانه‌ها تبدیل می‌شود. ریشه‌یابی تمام این ادعاها به دانشمند خودخوانده‌ای با نام «ران گابریل جوزف» باز می‌گردد که سال‌ها است با مقالات شبه‌علم خود ادعای کشف حیات در سیارات دیگر را دارد.

منبع

۱۴:۴۴

حتی مقامات تسلا نیز عقیده دارند ایلان ماسک درباره‌ی خودروهای خودران اغراق می‌کند

ایلان ماسک

سیجی مور، رئیس بخش اتوپایلوت تسلا در یادداشتی برای دپارتمان وسایل نقلیه آمریکا (DMV) نوشته است: «توییت‌های ایلان با واقعیت‌های مهندسی همخوانی ندارد. تسلا هم‌اکنون در سطح ۲ [تکنولوژی خودروهای خودران] قرار دارد.» سطح ۲ تکنولوژی خودران اشاره به سیستم نیمه‌خودکار رانندگی دارد که مستلزم نظارت و دخالت مستمر انسانی است.

ایلان ماسک در کنفرانس عملکرد مالی اخیر تسلا گفته بود: «به‌شدت مطمئن هستم خودروهای تسلا می‌توانند امسال با دقتی فراتر از انسان‌ها خود را برانند.» توصیف ماسک از قابلیت اتوپایلوت خودروهای تسلا، نیازمند رسیدن به سطح ۵ تکنولوژی رانندگی خودکار است.

منبع

۱۴:۵۰

آپدیت جدید گوگل مپس با ویژگی‌های بزرگی همراه خواهد بود

 از ویژگی‌های جدید گوگل مپس می‌توان به سه حالت زیر اشاره کرد:

  • قابلیت Android Driving Mode: این ویژگی که از دستیار هوشمند گوگل اسیستنت قدرت میگیرد شباهت بسیاری به برنامهٔ Android Auto خواهد داشت. با فعالسازی ویژگی جدید، کاربر به رابط کاربری جدیدی دسترسی پیدا می‌کند که فعالیت‌هایی ازجمله پاسخ به تماس یا مدیریت آهنگ در حال پخش، ساده‌تر خواهد شد.
  • قابلیت Fuel Efficient Routes: در حال حاضر مسیریابی برای کاربر به‌گونه‌ای است که سریع‌ترین مسیر باتوجه به ترافیک، مدت زمان انتظار پشت چراغ‌ها و موارد دیگر ارائه می‌شود؛ اما گوگل روی مسیریابی دیگری کار می‌کند که مسیر مناسب با توجه به کم‌ترین میزان مصرف سوخت را ارائه دهد.
  • قابلیت Android Auto day/night mode: گوگل در نظر دارد تِم تیره و روشن را برای قابلیت Android Auto فعال سازد. تنظیمات این ویژگی با توجه به ساعات روز خواهد بود و تنها شامل قابلیت Android Auto می‌شود. درواقع کاربر می‌تواند تم تیره را تنها برای این ویژگی فعال ساخته و تنظیمات ویژگی‌های دیگر گوگل را تغییر ندهد.

منبع

۱۴:۳۹

برخی بانک‌ها هزینه سرویس پیامکی خود را افزایش دادند

 پیش از این برخی از بانک‌های خصوصی اقدام به افزایش هزینه سرویس پیامکی خود از ۱۵ به ۳۰ هزار تومان کردند که دلیل آن افزایش هزینه دریافتی شرکت مخابرات اعلام شد. دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت هنوز تصمیمی برای افزایش هزینه سرویس پیامکی بانک‌ها گرفته نشده اما احتمال آن به‌دلیل افزایش هزینه‌های بانک در این زمینه وجود دارد.

حال برخی از بانک‌های دولتی هم با ارسال پیامک به مشتریان خود اعلام کردند که برای کارمزد سالانه ارسال پیامک تراکنش‌های واریز و برداشت، مبلغ ۲۰ هزار تومان از حساب آن‌ها کسر می‌شود. با اینکه بانک‌ها دلیل افزایش هزینه سرویس پیامکی خود را افزایش هزینه‌های چون هزینه مخابرات می‌دانند، رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات می‌گوید افزایش قانونی و منطقی تعرفه با توجه به شرایط در حال پیگیری است و هنوز اجرا نشده است. 

منبع

۱۴:۰۶

🔵 رسانه Farout اخیرا فهرستی از ده کارگردان سینما که فیلم بد نمی‌سازند منتشر کرده و نام اصغر فرهادی نیز در این فهرست به چشم می‌خورد. از دیگر کارگردان‌های حاضر در فهرست مذکور می‌توان به چهره‌های برجسته‌ای مانند مارتین اسکورسیزی، کوئنتین تارانتینو و برادران کوئن اشاره کرد. pic.twitter.com/uR3A4qTGIS— Zoomg | زومجی (@myzoomg) May 9, 2021

۱۳:۳۸

قابلیت استفاده از یک اکانت واتساپ روی چند گوشی در نسخه بتای واتساپ (WhatsApp beta v2.21.10.6) اندروید مشاهده شد

واتساپ

شایعه پشتیبانی از یک اکانت واتساپ روی چند گوشی از مدت‌ها پیش به گوش می‌رسید و حالا در نسخه بتای جدید، اولین نشانه‌های این ویژگی دیده شده است. در این نسخه بخشی به‌عنوان همگام‌سازی اطلاعات با واتساپ روی دستگاهای دیگر اضافه شده است. البته این ویژگی حتی در حالت بتا هم برای تمامی کاربران در دسترس نیست. این ویژگی هنوز در مرحله توسعه قرار داد و متاسفانه مشخص نیست چه زمانی در دسترس قرار بگیرد.

متن کامل خبر: جزئیات بیشتری از قابلیت اجرای واتساپ روی چند دستگاه فاش شد

منبع

۱۳:۳۰

کاهش چشمگیر تعداد دفعات دانلود اپلیکیشن کلاب هاوس در ماه آوریل

درحالی‌که اپلیکیشن کلاب هاوس در ماه فوریه نزدیک به ۹/۶ میلیون بار دانلود شده است، گزارش‌ها نشان می‌دهد میزان دانلود اپلیکیشن کلاب هاوس در ماه آوریل به حدود ۹۲۲،۰۰۰ بار می‌رسد. جالب است بدانید ارزش کلاب هاوس در حدود ۴ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

منبع

۱۳:۲۷

لنوو روی تبلتی با مشخصات میانرده به همراه تراشه اسنپدراگون ۶۹۰ کار می‌کند

محصول جدید لنوو که به احتمال فراوان لنوو تب ام ۱۰ نسخهٔ 5G نام خواهد داشت مشخصاتی درخور توجه مانند تراشهٔ اسنپدراگون ۶۹۰ با لیتوگرافی ۸ نانومتری دارد. ازجمله مشخصاتی که به‌لطف انتشار جزئیاتی از بنچمارک تبلت معرفی‌نشدهٔ لنوو میدانیم، برخورداری از ۶ گیگابایت حافظهٔ رم و استفاده از سیستم‌عامل اندروید ۱۱ است.

مشخصات تبلیت جدید لنونو / M10 5G

متن کامل خبر: لنوو روی تبلتی با مشخصات میانرده به همراه تراشه اسنپدراگون ۶۹۰ کار می‌کند

منبع

۱۳:۲۱

رکوردشکنی اسپیس ایکس در استفاده دوباره از موشک فالکون ۹

اسپیس ایکس امروز برای پرتاب دسته‌ی ۶۰-تایی جدید ماهواره‌های استارلینک، نخستین‌بار یک بوستر فالکون ۹ را برای دهمین بار به پرواز درآورد و دستاورد مهمی را در زمینه‌ی چندبارمصرف‌پذیری موشکی رقم زد. این بوستر کارکشته پیش‌تر برای پرتاب نخستین مأموریت تاریخی کپسول کرو دراگون، ماهواره‌های دیده‌بانی زمین کانادا، ماهواره سیریوس اکسام و ۶ مأموریت دیگر استارلینک به‌کاررفته بود.

اسپیس ایکس پیش‌تر گفته بود بوسترهای فالکون ۹ را می‌توان بدون نیاز به نوسازی و تعمیر اساسی بین هر پرتاب تا ۱۰ مرتبه به پرواز درآورد. بااین‌حال، بوستر رکوردشکن که پس از پرتاب در کشتی بدون سرنشین اسپیس ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد، احتمالا می‌تواند کماکان به دفعات بیشتر استفاده شود. با پرتاب امروز، ۲۷امین دسته‌ی ۶۰تایی استارلینک به مدار زمین فرستاده شد و شمار ماهوارها به بیش از ۱۶۰۰ دستگاه رسید.

متن کامل خبر: همیلتون به رکورد ۱۰۰ پول پوزیشن در فرمول یک دست یافت

مقاله مرتبط: دعوای میلیاردرها بر سر ماه؛ شرکت هوافضای جف بزوس خواستار لغو قرارداد ناسا با اسپیس ایکس شد

منبع

۱۳:۱۳

عملکرد بهتر آیفون XR در بنچمارک برابر آیفون 11 و 12

در تستی که به‌صورت ویدئویی تمامی مراحل آن ضبط شده است، فرصتی داده شده تا عملکرد سه گوشی هوشمند اپل، آیفون ۱۱، ۱۲ و XR را با یکدیگر مقایسه کنیم. درحالی‌که آیفون XR نسبت به مدل‌های ذکرشده قدیمی‌تر محسوب می‌شود و مدت زمان عرضهٔ آن به بازار تقریبا به سه سال نزدیک شده است؛ اما توانسته عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

منبع

۱۳:۰۹

آیا می‌دانستید با خرید یک برگه سهم مایکروسافت به ارزش ۲۱ دلار در ۱۳ مارس ۱۹۸۶، امروز صاحب ۱۵ هزار دلار بودید؛ به‌عبارت دیگر، سهم مایکروسافت در طی ۳۰ سال ۷۱،۲۸۳ درصد رشد داشته است.

۱۲:۲۹

قیمت دوج کوین پس از اشاره به این رمزارز در برنامه SNL افت ۲۵ درصدی تجربه کرد

ایلان ماسک/دوج کوین/نظر دوگانه

دوج کوین (Dogecoin)، رمزارزی که این روزها نامش را زیاد می‌شنویم، مطابق انتظارات در جدیدترین قسمت از برنامه‌ی Saturday Night Live که با حضور ایلان ماسک برگزار شد، مورد اشاره قرار گرفت؛ بااینحال برخلاف امیدهای اولیه‌ی دارندگان دوج کوین، این ارز دیجیتال با افت قیمت شدید مواجه شد. دوج کوین پیش‌تر به بالاترین رکورد قیمتی ۰٫۷۲ دلار هم رسیده بود، اما پس از اشاره به آن در برنامه‌ی SNL قیمتش به ۰٫۵۰ دلار رسید.

متن کامل خبر: قیمت دوج کوین پس از اشاره به این رمزارز در برنامه SNL افت ۲۵ درصدی تجربه کرد

منبع

۱۲:۵۰

به‌روزرسانی جدید وان پلاس ۹ و ۹ پرو با تمرکز بر بهبود دوربین و امنیت بیشتر منتشر می‌شود

 وان پلاس به‌روزرسانی جدیدی را برای گوشی‌های وان پلاس ۹ و ۹ پرو درنظر گرفته است که از قرار معلوم، بهبودهایی را برای دو گوشی یادشده به ارمغان می‌آورد. به‌روزرسانی مذکور با نام کامل OxygenOS 11.2.5.5، سطح امنیتی دستگاه را بالا می‌برد و باعث بهبود قابلیت HDR و تعادل رنگ سفید در دوربین‌های این دو گوشی می‌شود.

علاوه بر این، به‌روزرسانی جدید عملکرد شارژ را بهبود می‌بخشد و سایر اشکالات را نیز برطرف می‌کند. وان پلاس در زمان نگارش این خبر به‌طور رسمی زمان انتشار این به‌روزرسانی را اعلام نکرده است؛ اما کاربران گزارش می‌دهند که انتشار این نسخه ابتدا در هند آغاز شده و حجمی بالغ بر ۱۳۰ مگابایت خواهد داشت.

منبع

۱۲:۱۸

بقایای موشک چینی در اقیانوس هند سقوط کرد

به‌گزارش دفتر مهندسی مأموریت‌های انسانی فضایی چین، موشک ۲۲ تنی لانگ مارچ ۵ بی که نخستین ماژول ایستگاه فضایی بعدی این کشور را پرتاب کرده بود، در نزدیکی مالدیو به جو زمین بازگشته و بقایای آن در اقیانوس هند سقوط کرده است.

دانشمندان، ردیابان آماتور ماهواره و پنتاگون که درطول هفته بر موشک خارج از کنترل چینی نظارت می‌کردند، نگران بازگشت آن به زمین برفراز ناحیه‌ای پرجمعیت بودند. اغلب مراحل اصلی موشک‌های یکبارمصرف معمولا پس از جدایی از مراحل فوقانی و محموله‌ پرتاب‌شده به‌طور بی‌ضرر در اقیانوس سقوط می‌کنند؛ اما لانگ مارچ ۵ بی به‌طور کاملا متفاوتی ساخته شده است.

متن کامل خبر: بقایای موشک چینی در اقیانوس هند سقوط کرد

منبع

۱۱:۵۳

برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون در فضاهای بزرگ غیر از مراکز درمانی کشور

ستاد ملی مقابله با کرونا انجام واکسیناسیون در محیط‌های باز مانند پارکینگ فروشگاه‌ها، مراکز شماره‌گذاری پلاک خودرو، سالن‌های ورزشی، مدارس و مصلی‌ها را بررسی می‌کند. به گفته سخنگوی ستاد کرونا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، می‌توان به‌جای مراکز بهداشتی و درمانی که فضای محدودی دارند، از فضاهای باز دیگر مراکز استفاده و روزانه ۱۰۰۰ نفر را واکسینه کرد.

۱۱:۴۴

مشخصات ۵ کارت گرافیگ Xe اینتل فاش شد

طرح مفهومی کارت گرافیک اینتل Intel Xe از نمای جلو غیررسمی

پس از اینکه عرضه‌ی قریب‌الوقوع پنج کارت گرافیک از سری کارت‌های Xe-HPG DG2 اینتل توسط یکی از کارمندان این شرکت تأیید شد، مشخصات این کارت‌ها نیز توسط Igor’s Lab فاش شده است. کارت پرچم‌دار این سری مجهز به ۵۱۲ واحد اجرایی (EU)، ۱۶ گیگابایت رم GDDR6 و باس ۲۵۶ بیت است. کارت مذکور که DG2-512EU نام دارد برخلاف انتظار از نوع دسکتاپ نیست و جزئی از پلتفرم موبایل Tiger Lake-H اینتل محسوب می‌شود.

توان مصرفی این کارت‌ها نیز از یکی دیگر از عواملی است که مشخص می‌کند این کارت‌هاا از نوع موبایل (برای استفاده در لپ‌تاپ) طراحی شده‌اند. پرقدرتترین کارت‌های اینتل توانی برابر با ۱۰۰ وات دارند که مشابه توان مصرفی کارت‌های موبایل سری RTX 30 انویدیا است. کارت‌های گرافیک XE DG2 اینتل از فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) به‌صورت سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کنند و اینتل تکنیک اختصاصی Supersampling خود مشابه DLSS برای آن‌ها درنظر گرفته است. باتوجه به شایعات موجود، قیمت کارت‌های میان‌رده‌ی اینتل بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار است و اواخر ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.

منبع

۱۱:۳۹

به‌روزرسانی اندروید ۱۱ برای برخی از گوشی‌های نوکیا به زمان دیگری موکول شد

لوگو اچ ام دی گلوبال / HMD Global سازنده گوشی نوکیا / Nokia روی بنر تبلیغاتی

سال گذشته، HMD Global نقشه راهی به‌منظور ارائه‌ی به‌روزرسانی اندروید ۱۱ برای گوشی‌های هوشمند تحت برند نوکیا منتشر کرد که براساس آن، در مجموع ۱۵ گوشی هوشمند قرار است آخرین نسخه از اندروید را بین سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ تا سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۱ دریافت کنند. بااین‌حال، شواهد حاکی از آن است که شرکت هلندی در برنامه‌ریزی خود با مشکلاتی مواجه شده و ارائه به‌روزرسانی اندروید ۱۱ برای برخی از گوشی‌هایش به زمان دیگری موکول کرده است.

گفتنی است که تاکنون، هفت گوشی نوکیا به‌روزرسانی اندروید ۱۱ را دریافت کرده‌اند. در این میان، اچ‌ام‌دی گلوبال نقشه نیز راه تازه‌ای را برای به‌روزرسانی اندروید ۱۱ در گوشی‌های هوشمند نوکیا منتشر کرده و به موجب آن، نوکیا پیور ویو، نوکیا ۹، نوکیا ۷٫۲ و درنهایت نوکیا ۶٫۲ که قرار بود اندروید ۱۱ را در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۱ دریافت کنند، اکنون آن را در سه‌ماهه سوم (بازه‌ی بین جولای تا سپتامبر) دریافت می‌کند.

متن کامل خبر: به‌روزرسانی اندروید ۱۱ برای برخی از گوشی‌های نوکیا به زمان دیگری موکل شد

منبع

۱۱:۳۷

گوگل اسیستنت برای تشویق کاربران به واکسن زدن آواز می‌خواند

دستیار هوشمند گوگل برای تشویق کاربران به تزریق واکسن کووید ۱۹ آواز می‌خواند. برای شنیدن شعر واکسن می‌توانید عبارت « sing the vaccine song» را از گوگل اسیستنت بپرسید.

Happy Friday, here’s a song pic.twitter.com/hetzPYP8QD— Mitchell (@strawberrywell) May 7, 2021

منبع

۱۱:۲۳

خبر فوری

CDC برای اولین‌بار انتقال هوابرد ویروس کرونا را تأیید کرد

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) برای اولین‌بار با تأیید کردن هوابرد بودن ویروس کرونا اعلام کرد بیماری کووید ۱۹ می‌تواند ازطریق تنفس کردن ریزقطره‌هایی که حاوی ویروس کرونا هستند منتقل شود. متخصصان بهداشت از مدت‌ها پیش به سازمان بهداشت جهانی و CDC هشدار داده بودند که ویروس کرونا به‌احتمال زیاد هوابرد است. سازمان بهداشت جهانی سال گذشته احتمال هوابرد بودن ویروس کرونا را «بدون نتیجه‌گیری قطعی» اعلام کرده بود، اما CDC تاکنون از این کار خودداری می‌کرد.

منبع

۱۰:۰۳

اجرای ایلان ماسک تو برنامه Saturday Night Live 😀pic.twitter.com/bYGyK7O3rH— Zoomg | زومجی (@myzoomg) May 9, 2021

مقاله مرتبط: ایلان ماسک معتقد است که نباید در رمزارزها بیش از حد ریسک کرد

۹:۱۰

ایسوس ذن فون ۸ به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی ساخت سامسونگ مجهز می‌شود

ایسوس قصد دارد ذن فون ۸ و ذن فون فلیپ را به‌عنوان جدیدترین گوشی‌های پرچمدارش، در ماه می (اردیبهشت - خرداد) معرفی و روانه‌ی بازار کند. حال با استناد به درز اطلاعات بسیار گسترده، میتوانیم دید خوبی از گوشی‌های آینده غول تایوانی داشته باشیم. احتملا قلب تپنده‌ی دو محصول جدید را تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ تشکیل خواهد داد و در بالاترین پیکربندی تا ۱۶ گیگابایت رم و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1 را پشتیبانی می‌کند.

ظاهرا ایسوس برای ذن فون ۸ یک نمایشگر ۵٫۹۲ اینچی را درنظر گرفته است که توانایی ارائه‌ی محتوای بصری با رزولوشن FullHD + را فراهم می‌کند. طبق اطلاعات جدید، این مدل از سرعت نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز نیز برخوردار است و توسط سامسونگ با استفاده از فناوری مرسوم به E4 AMOLED ساخته می‌شود.

متن کامل خبر: ایسوس ذن فون ۸ به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی ساخت سامسونگ مجهز می‌شود

منبع

۸:۰۵

لوئیس همیلتون به رکورد صد پول پوزیشن در فرمول یک رسید

اشک ریختن لوئیس همیلتون، راننده فورمول یک

قهرمان بریتانیایی فرمول یک جهان، به اولین راننده تاریخ تبدیل شد که صد مرتبه روی سکوی اول تا سوم مسابقات جایزه بزرگ ایستاده است. لوئیس همیلتون نخستین پول پوزیشن خود را سال ۲۰۰۷ با تیم مکلارن ثبت کرد.

متن کامل خبر: همیلتون به رکورد ۱۰۰ پول پوزیشن در فرمول یک دست یافت

منبع

۷:۵۶

رنگ آمیزی بی‌ام‌و با ترکیب هنر کلاسیک و هوش مصنوعی

بی‌ام‌و در یک پروژه جالب تلاش کرده با استفاده از هوش مصنوعی و نقاشی‌های کلاسیک، محصولات خود را رنگ آمیزی کند.

منبع

۷:۵۴

مشخصات فنی فورد برونکو 2021 اعلام شد

فورد برونکو، یکی از بهترین شاسی بلندهای آمریکا برای رانندگی خارج از جاده و سفرهای درون شهری است. این محصول در نسخه جدید، با پیشرانه‌های توربوشارژ اکوبوست تولید خواهد شد که ۲۷۰ در مدل‌های مختلف، تا ۳۳۰ اسب‌بخار قدرت دارد.

منبع

۷:۳۰

روزشمار؛ یک‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹ می ۲۰۲۱

  • زادروز اِدروارد وستون: اِدروارد وستون متولد ۹ می سال ۱۸۵۰، مهندس برق، صنعتگر آمریکایی و زاده‌ی انگلیس است که شرکت ابزار الکترونیکی وستون را تأسیس کرد. وی با اختراع و ساخت دینام آبکاری بسیار موفق که به‌مراتب از بازده باتری‌های ذخیره‌سازی فراتر رفت، در صنعت آبکاری الکتریکی انقلابی ایجاد کرد.
  • ایجاد قدیمی‌ترین اتحاد دیپلوماتیک جهان: چنین روزی در سال ۱۳۸۶، نخستین پیمان دیپلوماتیک جهان موسوم به ویندزور بین انگلستان و پرتقال منعقد شد. گفتنی است که این پیمان همچنان پابرجا باقی مانده است.
  • اکران تریلر فیلم سرگیجه: در سال ۱۹۵۸، تریلر روانشناختی فیلم آمریکایی «سرگیجه» در ژانر نوآر و به کارگردانی آلفرد هیچکاک، بازی جیمی استوارت و کیم نواک اکران شد.

۷:۲۰

اخبار روز گذشته را می‌توانید از اینجا مرور کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات