افت قیمت دوج کوین پس از اشاره ایلان ماسک به این رمزارز در برنامه SNL

یک‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
ایلان ماسک در بخش آغازین جدیدترین قسمت از Saturday Night Live که صبح امروز به وقت تهران پخش شد، به دوج کوین اشاره کرد؛ اما قیمت این رمزارز برخلاف پیش‌بینی‌ها کاهش یافت.
تبلیغات

دوج کوین (Dogecoin)، رمزارزی که این روزها نامش را زیاد می‌شنویم، مطابق انتظارات در جدیدترین قسمت از برنامه‌ی Saturday Night Live که با حضور ایلان ماسک برگزار شد، مورد اشاره قرار گرفت؛ اما برخلاف امیدهای اولیه‌ی دارندگان دوج کوین، این ارز دیجیتال با افت قیمت شدید مواجه شد.

بر اساس آنچه کوین‌تلگراف می‌نویسد، ایلان ماسک چند روز پیش در خبری تعجب‌برانگیز و غیر منتظره اعلام کرده بود که قرار است قسمت جدید برنامه‌ی Saturday Night Live را میزبانی کند. ماسک در مونولوگ آغازین قسمت جدید این برنامه‌ی کمدی اسکچ آمریکایی به شکل هوشمندانه‌ای به دوج کوین اشاره کرد. مادر ایلان ماسک روی صحنه به او ملحق شد و پرسید آیا امکان دارد هدیه‌ی روز مادر او دوج کوین باشد یا خیر؟ ماسک پاسخ مثبت داد.

دقایق زیادی نگذشته بود که دوج کوین با افت قیمت ۲۵ درصدی مواجه شد و ارزشش به ۰٫۵ دلار رسید؛ این در حالی است که قیمت این رمزارز در آغاز برنامه‌ی Saturday Night Live معادل ۰٫۶۶ دلار بود. دوج کوین از زمان افت شدیدش تا حدی خود را بازیابی کرده است و در زمان نوشته شدن این مقاله با قیمت ۰٫۵۲ دلار معامله می‌شود. 

یک ساعت پیش از آغاز قسمت جدید برنامه‌ی Saturday Night Live قیمت دوج کوین روی ۰٫۶۶ دلار آرام گرفت؛ درحالی‌که این رمزارز پیش‌تر توانسته بود به بالاترین رکورد قیمتی ۰٫۷۲ دلار دست پیدا کند. گفته می‌شود چند عامل ممکن است روی کاهش قیمت دوج کوین اثر گذاشته باشند. ماسک در توییتی از مردم خواسته بود که با احتیاط سرمایه‌گذاری کنند. همچنین بر اساس مجموعه‌ی جدیدی از داده‌ها، بسیاری از سرمایه‌گذاران در حال تبدیل کردن سود خود از خرید دوج کوین به دیگر دارایی‌های دیجیتال هستند.

بری سیلبرت، بنیان‌گذار و مدیرعامل Digital Currency Group، مالک شرکت سرمایه‌گذاری Grayscale، اعلام کرد از طریق صرافی FTX دوج کوین خود را وارد پوزیشن شورت کرده است. سیلبرت در چند توییت دیگر گفت ابعاد پوزیشن مورد اشاره به یک میلیون دلار رسیده است و هرگونه درآمد یا سرمایه‌ی باقی‌مانده پس از بستن این پوزیشن شورت، به مؤسسه‌های خیریه اعطا می‌شود. بری سیلبرت در یکی از توییت‌ها گفته است زمانش رسیده تا دوج کوین خود را به بیت کوین تبدیل کنید. 

بسیاری از دارندگان دوج کوین امیدوار بودند پس از اشاره به این رمزارز در برنامه‌ی بسیار محبوب Saturday Night Live قیمت آن رشد محسوسی تجربه کند و سود زیادی برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. NBC، استودیوی مسئول Saturday Night Live، برای نخستین بار تصمیم گرفت قسمت جدید این برنامه را به‌صورت زنده در یوتیوب پخش کند.

حتی یک اشاره‌ی کوتاه می‌توانست تأثیر در خور توجهی روی قیمت دوج کوین بگذارد. دوج کوین نشان داده که به اتفاقات شبکه‌های اجتماعی حساس است و در واکنش به آن‌ها تغییر قیمت می‌دهد و طبق چندین مطالعه، توییت‌های ایلان ماسک در اغلب مواقع به بالا رفتن قیمت دوج کوین منتهی می‌شود.

سم ترابوکو، تریدر Alameda Research، پیش‌بینی کرده بود اگر جوکی با محوریت دوج کوین در مونولوگ آغازین ایلان ماسک مطرح یا به‌طور کلی به این رمزارز اشاره نشود، «همه‌چیز به پایان می‌رسد.» 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات