ایلان ماسک: قیمت بیت کوین زیاد به‌نظر می‌رسد

یک‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک، امروز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت که قیمت بیت کوین پس از عبور ارزش بازار آن از یک‌تریلیون دلار زیاد به‌نظر می‌رسد.
تبلیغات

قیمت بیت کوین، محبوب‌ترین ارز دیجیتال جهان، روز جمعه با عبور از نقطه‌ای مهم، به ارزش بازاری بیش از یک‌تریلیون دلار رسید و باعث شگفتی بعضی از طرفدارانش شد. اتریوم، دومین رمزارز بزرگ دنیا، نیز رکوردهای قیمتی قبلی‌اش را شکست.

بیشتر بخوانید: مفاهیم پایه ارز دیجیتال

ماسک طرفدار اصلی رمزارز در توییتی نوشت: «پول صرفا داده‌ای است که ما را از زحمت مبادله‌ی کالا‌به‌کالا رها می‌کند و آن داده مانند هر داده‌ی دیگر در‌معرض تأخیر و خطا قرار دارد. سیستم به‌گونه‌ای متحول می‌شود که این دو مشکل را به‌حداقل می‌رساند.» درادامه‌ی این پست، ماسک در پاسخ به کاربری که گفته بود طلا از بیت کوین و پول نقد بهتر است، نوشت: «‌بیت کوین و اتریوم زیاد به‌نظر می‌رسند.»

جمعه بیت کوین با قیمت کمتر از ۵۴ هزار دلار معامله می‌شد تا آنکه با رسیدن به نقطه‌ی جدید، به بیش از ۵۵ هزار دلار رسید. گفتنی است شنبه نیز با قیمت بیت کوین بیش از ۵۷ هزار دلار دادوستد می‌شد. قیمت بیت کوین در شش ماه گذشته ۳۵۰ درصد افزایش یافته است.

اتریوم نیز با ثبت بهره‌ی هفتگی ۱۲ درصدی و رسیدن به قیمت ۲،۰۴۰٫۶۲ دلار، رکورد جدیدی ثبت کرد. این در حالی است که روز شنبه اتریوم با قیمت ۱،۹۹۶ دلار معامله می‌شد.

افزایش شدید قیمت بیت کوین در پی به‌کارگیری آن به‌وسیله‌ی سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ اتفاق افتاده است. بانک نیویورک ملون آمریکا گفته است که این ماه وارد این حوزه می‌شود. تسلا نیز اوایل سال میلادی بیت کوین را به ترازنامه‌های مالی‌اش اضافه کرده و گفته بود که از آن برای پرداخت‌ها پشتیبانی می‌کند. همین امر باعث توجه بیشتر به رمزارزها شده بود. 

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌‌دست‌‌دادن سرمایه در هر نوع سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار پس از مطالعه و تحقیق، تصمیم نهایی را خودش باید اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌عهده گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات