اپل به‌زودی ارسال کالا از فروشگاه‌های خود را آغاز می‌کند

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
اپل برای تسریع در فرایند فروش، محصولات را از فروشگاه‌های خود برای مشتریان ارسال می‌کند.
تبلیغات

اپل یکی از شرکت‌های محبوب دنیای فناوری است که سالانه تعداد بسیار زیادی از محصولات خود را برای کاربرانش ارسال می‌کند. تا‌کنون، این شرکت به‌طور مستقیم دستگاه‌های هوشمندش را از چین یا انبارهای محلی ارسال می‌کرد؛ اما براساس جدیدترین خبر منتشر‌شده در فضای مجازی، قرار است این مسئله تغییر کند.

گفته می‌شود اپل در سیاست تجاری جدید خود قصد دارد از فروشگاه‌های اپل به‌عنوان مکانی برای ارسال محصولات این شرکت به خریداران استفاده کند. با این روش، دیگر لازم نیست برای رساندن محصول به دست خریدار از محصولات موجود در چین یا انبارهای محلی استفاده کرد. با این کار، اپل می‌تواند زمان ارسال محصولات را نیز به‌حداقل برساند و بدین‌ترتیب، مشتریان خود را بیش از گذشته راضی نگه دارد. اپل برای تحویل سفارش‌ها با FedEx و UPS همکاری جدیدی آغاز کرده است و انتظار می‌رود بیشتر محصولات در همان روزی به‌دست مشتری برسند که سفارش داده می‌شوند.

به‌نظر می‌رسد کاربران از تغییر اخیر اپل خوشحال خواهند شد؛ زیرا اکنون باید کمتر منتظر رسیدن محصول مدنظر خود بمانند. بر‌اساس مطالب منتشر‌شده در خبرگزاری Bloomberg، اپل از ۳۰۰ فروشگاه موجود در ایالات متحده‌ی آمریکا و کانادا برای ارسال محصولات خود به خریدارانی استفاده می‌کند که در فاصله‌ی ۱۶۰ کیلومتری هستند.

به‌‌نظر می‌رسد این شرکت کار خود را در این زمینه آغاز کرده است و اکنون، چند فروشگاه از اوایل سال جاری به این کار مشغول هستند. بااین‌حال، فروشگاه‌ها قرار است هفته‌ی بعد مرحله‌ی بعدی اعمال این تغییرات و عرضه‌ی گسترده‌ی محصولات این شرکت را دقیقا قبل رونمایی آیفون جدید انجام دهند.

فروشگاه اپل - اپل استور

سیستم فروش اپل پس از تحلیل آدرس مشتری، محصول را از نزدیک‌ترین فروشگاه برای او ارسال می‌کند

طبق گفته‌ی بلومبرگ، شیوه‌ی ارسال محصول اپل درواقع با تغییر داخلی روبه‌رو شده است؛ بنابراین، مشتریان نمی‌توانند فروشگاهی را انتخاب کنند که محصول مدنظر آن‌ها از آنجا ارسال می‌رسد. سیستم فروش اپل با تحلیل آدرسی که خریدار وارد کرده، از نزدیک‌ترین فروشگاه محصول مدنظرش را ارسال می‌کند.

به‌طور‌کلی، این تغییری مثبت است که باعث می‌شود محصولات این شرکت، به‌ویژه آیفون جدید اپل، سریع‌تر از همیشه برای مشتریان فرستاده شود. شیوع ویروس کرونا باعث شده است که مراجعه‌ی حضوری به فروشگاه‌های اپل بسیار کمتر از گذشته شود و این روش می‌تواند رونقی دوباره به این مکان‌ها بدهد.

اکنون تنها یک هفته تا رونمایی آیفون 12 باقی مانده است و مطمئنا افراد بسیاری می‌خواهند این دستگاه را بخرند. سیستم جدید فروش اپل می‌تواند به این شرکت کمک کند تا سریع‌تر فرایند عرضه‌ی محصول جدید خود را انجام دهد. این کار برای اپل توجیه اقتصادی نیز دارد؛ زیرا اکنون هزینه ارسال محصولات کاهش پیدا کرده‌ است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی شیوه‌ی جدید ارسال محصولات اپل به مشتریان چیست؟ چرا این شرکت سریع‌تر این کار را انجام نداده بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات