اپل یک کمپانی را بخاطر فاش کردن محصولات این شرکت، 50 میلیون دلار جریمه کرد

سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
برای شرکتی که وسواس عجیبی در حفظ اسرار مربوط به محصولات خود دارد، عجیب نیست که شرکت‌های تامین کننده خود را برای لو ندادن و فاش نکردن محصولات جدید با محدودیت‌های شدیدی رو به رو کند. اپل یکی از کمپانی‌ها را به خاطر فاش کردن قطعه یا محصول این شرکت ۵۰ میلیون دلار جریمه کرده است.
تبلیغات

اگر شرکت شما نیز یک محصول یا یکی از قطعات تولید شده که قرار است در دستگاه‌های آینده iOS به کار رود را فاش کند، باید درخواست اپل برای پرداخت ۵۰ میلیون دلار جریمه را بپذیرد. این مقدار پول برای شرکتی مثل سامسونگ بسیار اندک است، اما برای شرکت‌هایی که تنها مشغول به ساخت یک یا دو قطعه هستند، ثروتی بر باد رفته به حساب می‌آید.

صحبت از بر باد رفتن ثروت شد بد نیست از کمپانی همکار اپل در تولید شیشه‌های یاقوت کبود نیز یادی بکنیم، GT Advanced با وجود داشتن تکنولوژی‌های بسیار، یازدهمین فصل زیان دهی خود را طی کرد و اعلام ورشکستگی کرد و اکنون این کمپانی تولید کننده کریستال یاقوت کبود بسته شده و به فروش گذاشته شده است.

گفته می‌شد GT برای آیفون ۶، صفحه نمایش تقویت شده با شیشه یاقوت کبود تولید خواهد کرد، اما زمانی که دو آیفون جدید اپل رونمایی شدند هیچ خبری از یاقوت کبود نبود و اپل گفت صفحه آیفون ۶ و ایفون ۶ پلاس را به  شیشه یونی تقویت شده تجهیز کرده است. شرکت GT Advanced با وجود دستمزد ۶۰۰ میلیون دلاری که از اپل برای صفحه‌ نمایش‌ها دریافت کرده، نمی‌خواهد یا نمی‌تواند خود را از فروپاشی کامل نجات دهد.

حالا طبیعی است که GT Advanced کسی را مقصر ورشکستگیش نمی‌داند جز شرکت اپل. این شرکت از دادگاه منطقه نیو همپشایر درخواست کرده تا با لغو قراردادش با شرکت اپل رسیدگی کند و همچنین مجازات کاهش پیدا کند چرا که این کمپانی قرارداد خود با اپل را ظالمانه خوانده و اپل را علت ورشکستگی خود می‌داند. البته اثر قطعی و بدی که این درخواست برای اپل خواهد داشت، توانایی افشای پرونده‌هایی است که GT Advanced در آن‌ها قصد و برنامه اپل از کار با تکنولوژی یاقوت کبود در محصولات آینده را فاش می‌کند. مطمئنا این موضوع برای کسانی که در کوپرتینو نشسته‌اند و تعصب خاصی بر روی حفظ حریم‌های کمپانی خود دارند، خوشحال کننده نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات