درحدود بیست‌هزار نفر از کارکنان آمازون مبتلا به بیماری کرونا شده‌اند

شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
آمازون اعلام کرد که در بازه‌ی زمانی ۱ مارس تا ۱۹ سپتامبر، بیش از یک‌میلیون نفر از کارمندان این شرکت آزمایش کرونا داده‌اند.
تبلیغات

چندی پیش، رسانه‌ی NBC گزارشی درباره‌ی شفاف‌نبودن آمازون درزمینه‌ی ارائه آمار کارمندان مبتلا به بیماری کرونا منتشر کرد. با زیر فشار قرارگرفتن آمازون، سران این شرکت مجبور شدند آمار دقیق آزمایش‌های کرونا و کارمندان مبتلا به ویروس COVID-19 را ارائه دهند. درواقع، آمار به تعداد آزمایش‌های کرونا کارکنان آمازون و تعداد افراد مبتلا به این ویروس اشاره می‌کند.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ آمریکایی از ارائه‌ی چنین آماری خودداری کرده‌اند و نمی‌توان آمار ارائه‌شده‌ی آمازون را با شرکت‌های دیگر مقایسه کرد و سنجید که عملکرد آمازون در مقابله با بیماری کرونا در‌مقایسه‌با شرکت‌های دیگر چگونه بوده است. سران آمازون می‌گویند که روزانه هزاران آزمایش روی کارمندان این شرکت انجام می‌شود و انتظار می‌رود تا ماه نوامبر، تعداد آزمایش‌های روزانه در ۶۵۰ شعبه آمازون به ۵۰ هزار برسد.

سران آمازون توضیح می‌دهند که در بازه‌ی زمانی ۱ مارس تا ۱۹ سپتامبر روی ۱ میلیون و ۳۷۲ هزار نفر کارمند این شرکت آزمایش انجام شده و از این تعداد ۱۹،۸۱۶ نفر به بیماری کرونا مبتلا بوده‌اند. مقام‌های شرکت آمازون با ارائه‌ی اطلاعات جالبی نشان می‌دهند که در‌مقایسه‌با متوسط آمارها، در کنترل بیماری کرونا میان کارکنان این شرکت موفق عمل کرده‌اند.

درواقع، سران آمازون با استفاده از داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز و بررسی عواملی ازقبیل موقعیت جغرافیایی و سن کارکنان، تخمین زده‌اند که از تعداد کارکنان باید درحدود ۳۳،۹۵۲ نفر به کرونا مبتلا شوند؛ اما تعداد کارکنان مبتلا به بیماری کرونا در شرکت آمازون از آمارهای مدنظر کمتر بوده است. آمازون حتی آمارهای خود را نسبت به ایالات مختلف آمریکا بررسی کرده است که طبق آن، میانگین کارمندان مبتلا به بیماری کرونا آمازون در‌مقایسه‌با کل کارکنان آن ایالت از میانگین افراد مبتلا در هر ایالت درمقایسه‌با جمعیت آن کمتر بوده است.

در میان آمارهای ارائه‌شده، ایالت مینه‌سوتا کمی با دیگر ایالات متفاوت است و دلیل آن نیز شرایط خاص آن در طول شیوع بیماری کرونا ازجمله اعتراض‌های گروهی کارگران به‌دلیل شرایط کاری عنوان می‌شود. تعداد کارکنان آمازون مبتلا به بیماری کرونا در ایالت مینه‌سوتا ۳۱/۷ نفر از هر ۱،۰۰۰ نفر بیان شد. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که متوسط مبتلایان به بیماری کرونا در ایالات مینه‌سوتا ۱۵/۸ نفر از هر ۱،۰۰۰ نفر است و میانگین کارکنان مبتلا به بیماری کرونا آمازون در کل ایالات متحده ۱۹/۱ نفر از ۱،۰۰۰ نفر بیان می‌شود.

آمارهای آمازون در حالی ارائه شده است که رسانه‌هایی ازجمله CNBC و بلومبرگ مدعی هستند که برخی از کارکنان شرکت‌های شخص ثالث مرتبط با آمازون ازجمله رانندگان تحویل کالا در آمار محاسبه نشده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات