سرویس بازی ابری آمازون از پردازنده های گرافیکی انویدیا T4 استفاده می‌‌کند

یک‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لونا، سرویس استریم بازی آمازون، برای ارائه تجربه کاربری مناسب به مشترکان خود از پردازنده‌های گرافیکی Nvidia T4 استفاده می‌کند.
تبلیغات

دنیای بازی‌های ویدئویی هر روز در حال بهبود است و می‌توان پیشرفت‌های متعددی را در بخش‌های مختلف آن به‌صورت واضح مشاهده کرد. اکنون مدتی است که بعضی از شرکت‌ها از پلتفرم‌های جدیدی رونمایی کرده‌اند که مانند گذشته به دستگاه خاصی محدود نیست. این پلتفرم‌ها به دلیل استفاده از فضای ابری می‌توانند به کاربران، تجربه جدیدی از بازی‌ کردن ارائه دهند.

بیش از ۱۰۰ بازی مختلف در پلتفرم ابری بازی آمازون پشتیبانی می‌شوند 

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سایت Ars Technia، پلتفرم ابری جدید آمازون (Amazon) که Luna نام دارد به سرورهای مبتنی بر ویندوز متکی است و از پردازنده‌های گرافیکی Nvidia T4 استفاده می‌کند. این یک اتفاق بسیار خوب است زیرا می‌توان انتظار داشت مشترکان این پلتفرم بتوانند خروجی بسیار باکیفیتی از بازی‌ها دراختیار داشته باشند. ‌هم‌اکنون که شما این مطلب را می‌خوانید، لونا بیش از ۱۰۰ عنوان مختلف را پشتیبانی می‌کند. با پشتیبانی ویندوز که به‌تازگی لونا اضافه شده، سازندگان بازی راحت‌تر می‌توانند عناوین خود را با پلتفرم بازی ابری جدید آمازون سازگار کنند.

پلتفرم ابری بازی آمازون LUNA

این سرورها برای کار با یک نسخه استاندارد از نمونه سرور Amazon EC2 G4 طراحی شده‌اند؛ همچنین سرورهای مذکور دارای مزایای پردازنده‌های گرافیکی Nvidia T4 نیز هستند. انتظار می‌رود که آن‌ها از پردازنده‌های Cascade Lake اینتل نیز استفاده کنند. همه این موارد نشان‌دهنده پلتفرمی قدرتمند است که می‌تواند تجربه کاربری بسیار خوبی به مشترکان خود ارائه دهد. پردازنده‌‌های گرافیکی T4 براساس معماری تورینگ انویدیا ساخته شده‌اند. یک پردازنده گرافیکی T4 می‌تواند عملکردی برابر ۸٫۱ ترافلاپ تولید کند.

تاکنون مشخصات زیادی درباره این پلتفرم منتشر نشده؛ اما می‌دانیم که قرار است با یک سرویس استریم عالی و قدرتمند روبه‌رو شویم. کاربرانی که قصد دارند اشتراک این سرویس را خریداری کنند می‌توانند از عملکرد خوب آن اطمینان داشته باشند. البته بهتر است برای خرید آن کمی دست نگه دارید؛ زیرا عموما نسخه‌های اولیه هر محصولی با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود که شرکت سازنده پس از کشف آن‌ها سعی در رفع باگ‎ها و بهتر کردن تجربه کاربران می‌کند؛ درنتیجه بهتر است پس از گذشت مدتی از روز عرضه پلتفرم جدید آمازون اقدام به خرید اشتراک آن کنید.

درحال‌حاضر، مشترکان لونا، جدیدترین سرویس استریم دنیای فناوری، می‌توانند انتظار اجرای بازی با رزولوشن ۱۰۸۰ را در این پلتفرم داشته باشند. آمازون همچنین تأیید کرده است که قصد دارد در آینده استریم با کیفیت 4K را نیز معرفی کند. در ‌ضمن می‌توانید برای جزئیات بیشتر در مورد نحوه دسترسی زودهنگام، به صفحه رسمی Luna مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات