اوبر قابلیت Hourly را معرفی کرد

شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
قابلیت Hourly اوبر به مسافران امکان می‌دهد برای مدت‌ طولانی با یک راننده به چندین مقصد سفر کنند و به‌ازای هر ساعت ۵۰ دلار به او بپردازند.
تبلیغات

دنیاگیری ویروس کرونا بسیاری از کسب‌و‌کارها را تحت‌تأثیر قرار داده است و این موضوع برای اوبر نیز صدق می‌کند. به‌دلیل قرنطینه‌های اخیر، شمار مشتریان اوبر نیز کاهش پیدا کرده که درنتیجه، درآمد کلی این شرکت کاهش یافته است. برای این منظور، اوبر به‌تازگی سرویسی جدید معرفی کرده است تا توجه کاربران را جلب کند. سرویس جدید اوبر مخصوص کسانی است که می‌خواهند راننده آن‌ها را به چندین جا ببرد و برای مدت طولانی دراختیار آن‌ها باشد. بدین‌ترتیب، اپلیکیشن میزبان قابلیتی جدید با نام «ساعتی» (Hourly) شده است. ازطریق این گزینه، مسافر باید مدت‌ سفر را تعیین کند تا در طول آن سفر، راننده او را به مقاصد دلخواه ببرد. 

اوبر از سال ۲۰۱۷ تاکنون امکان رفتن به مقصدهای مختلف ازطریق خودرو یک راننده را برای مردم فراهم کرده است؛ اما تاکنون شاهد نرخ ساعتی برای این سفرها نبودیم. اضافه‌شدن نرخ ساعتی به سفرهای طولانی و چندمقصده رویکردی کاملا جدید اوبر است که درنهایت، درآمد رانندگان را افزایش می‌دهد. اوبر ازطریق سرویس Hourly آن‌ دسته از مسافران را هدف قرار می‌دهد که پیش‌تر ازطریق سرویس‌های حمل‌و‌نقل عمومی در زمانی مشخص به چندین‌جا سفر می‌کردند؛ اما امروزه به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا امکان استفاده از سرویس‌های حمل‌و‌نقل برایشان فراهم نیست. نیراج پاتل، مدیر عملیات مربوط‌ به مسافران در شرکت اوبر، ازطریق اطلاعیه‌ای جدید اعلام کرده است قابلیت Hourly می‌تواند به‌عنوان فرصتی اضافی برای افزایش درآمد رانندگان ظاهر شود. پاتل می‌گوید هرچه پیش می‌رویم، باید بیشتر خودمان را با شرایط فعلی سازگار کنیم.

ازطریق قابلیت Hourly باید به‌ازای هر ساعت، ۵۰ دلار به رانندگان پرداخت کرد. به‌علاوه، مسافران باید پیش از فراخوانی راننده، حتما مدت‌زمانی را تعیین کنند که سفر طول می‌کشد. درنهایت، مسافر باید به‌ازای ساعت‌هایی که در داخل اپلیکیشن تعیین کرده، به راننده پول پرداخت کند. حتی اگر سفر کمتر از مدت اعلام‌شده طول بکشد، مسافر باید به‌ازای ساعت‌های تعیین‌شده به راننده پول بدهد. مسافران اجازه دارند حداکثر سه مقصد تعیین کنند و به‌مدت دلخواه راننده را در مکان‌های مختلف متوقف کنند و کارشان را انجام دهند. طبق اعلام اوبر، امکان استفاده از سرویس جدید به‌مدت حداکثر هفت ساعت مداوم وجود دارد. متأسفانه هزینه‌ی ساعتی ۵۰ دلاری هنگام استفاده از سرویس به‌مدت هفت ساعت کاهش پیدا نمی‌کند.

البته برای استفاده از قابلیت Hourly محدودیت‌هایی وجود دارد. برای مثال، مشتریان نمی‌توانند از این قابلیت برای سفرهایی استفاده کنند که از فرودگاه آغاز یا به فرودگاه منتهی می‌شوند. همچنین، امکان استفاده از قابلیت Hourly برای گردشگری وجود ندارد و براساس شهر مبدأ کاربر، ممکن است محدودیت‌هایی برای مسافت در نظر گرفته شود که باید پیموده شود. برای مثال، طبق اعلام اوبر در برخی شهرها، حداکثر مسافت باید ۴۰ مایل (حدودا ۶۴ کیلومتر) باشد. برای سفرهایی که مدتشان از محدودیت زمانی بگذرد، مسافر باید به‌صورت دقیقه‌ای پول پرداخت کند. همچنین در سفرهایی که مسافت طی‌شده از حداکثر مسافتِ تعیین‌شده عبور کند، مشتری موظف‌ است به‌ازای هر مایل، مبلغی مشخص به راننده بدهد و هزینه‌ی اضافی برمبنای نرخ پایه‌ی ۵۰ دلاری محاسبه می‌شود. 

اوبر پیش‌تر ایده‌ی اصلی قابلیت جالب Hourly را در خارج از مرزهای ایالات متحده و دقیق‌تر در استرالیا، آفریقا، اروپا و خاورمیانه آزمایش کرده بود. حال پس از مدت‌ها، این شرکت سرانجام قابلیت Hourly را به ۱۲ شهر در آمریکا اضافه کرده است. شهرهایی که از Hourly پشتیبانی می‌کنند، عبارت‌اند از: آتلانتا، شیکاگو، واشینگتن‌ دی‌سی، دالاس، هیوستون، میامی، اورلاندو، تمپا بی، فینیکس، تاکوما و سیاتل. اوبر می‌گوید در هفته‌های آینده، این قابلیت را برای شهرهای بیشتر دردسترس قرار می‌دهد.

اوبر اکنون در سراسر ایالات متحده با اتکا بر قوانین جدید تعیین‌شده‌ی دولت و دستورالعمل‌های ایمنی فعالیت می‌کند. طبق قوانین جدید، تمامی رانندگان و مسافران باید در طول مسیر ماسک بزنند. به‌علاوه محدودیتی جدید برای شمار افرادی تعیین شده است که می‌توانند در هر خودرو حضور داشته باشند. دنیاگیری کووید ۱۹ آثاری مخرب بر کسب‌و‌کار اوبر گذاشته است و انتظار می‌رود این آثار منفی همچنان ادامه‌دار باشند. اوبر در پی مشکلات اخیر مجبور شد ۳،۷۰۰ تن از کارمندان تمام‌وقت (حدود ۱۴ درصد از کل نیروی کارش) را اخراج کند. آمار نشان می‌دهند در اتفاقی بی‌سابقه، اوبر در سه‌ماهه‌ی پیشین ۲/۹ میلیارد دلار ضرر کرده است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی قابلیت اوبر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات