شرکت‌های چینی بیشترین تعداد پتنت را در سال ۲۰۱۹ ثبت کرده‌اند

پنج‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که شرکت‌های آمریکای برای سال‌ها در جایگاه نخست ثبت پتنت بودند، شرکت‌های چینی سال ۲۰۱۹ جایگاه نخست را از آمریکایی‌ها ربودند.
تبلیغات

سازمان WIPO یا سازمان جهانی مالکیت فکری طی ارسال بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که چین جایگاه نخست ثبت پتنت را در سال ۲۰۱۹ به خود اختصاص داده است. پتنت‌های بین‌المللی به این معنی است که در سراسر دنیا اگر شرکت دیگری اقدام به ساخت محصولی مشابه با پتنت ثبت‌شده بزند، ثبت‌کننده پتنت می‌تواند علیه آن شرکت به دادگاه شکایت کند.

چین در حالی جایگاه نخست را در سال ۲۰۱۹ به دست آورده است که از سال ۱۹۷۸ یعنی زمانی‌که سازمان WIPO تأسیس شد آمریکا در ثبت پتنت همیشه جایگاه نخست را در اختیار داشت.

از میان ده شرکتی که بیشترین پتنت را در سال ۲۰۱۹ ثبت کرده‌اند، ۴ شرکت چینی دیده می‌شود. ۶ شرکت از مجموع ۱۰ شرکت فعال در ثبت پتنت نیز در حوزه فناوری ارتباطات دیجیتال فعالیت دارند که هواوی با ثبت ۴،۴۱۱ پتنت فعال‌ترین شرکت در سال ۲۰۱۹ بوده است.

سازمان جهانی مالکیت فکری WIPO آمار ۲۰۱۹

پس از هواوی به شرکت‌هایی ازجمله میتسوبیشی، سامسونگ، کوالکام و اوپو برمی‌خوریم که بیشترین پتنت را در سال ۲۰۱۹ ثبت کرده‌اند. در میان پتنت‌های به‌ثبت رسیده، ۸/۷ درصد متعلق به تکنولوژی‌های مرتبط با کامپیوتر بوده است و ۷/۷ درصد نیز مرتبط با ارتباطات دیجیتال هستند. ۷ درصد به پتنت‌های مرتبط با لوازم برقی اختصاص یافته است.

در میان پتنت‌ها به علائم تجاری و طراحی صنعتی نیز برمی‌خوریم که هواوی با ثبت ۱۳۱ فرم در جایگاه نخست ثبت علائم تجاری و سامسونگ نیز در جایگاه نخست ثبت طراحی صنعتی است. پتنت‌ها تنها توسط شرکت‌های سازنده ثبت نشده‌اند؛ بلکه نام دانشگاه‌ها و مراکز عالی علمی نیز به چشم می‌خورد.

سازمان جهانی مالکیت فکری WIPO آمار ۲۰۱۹

دانشگاه کالیفرنیا با ثبت ۴۷۰ پتنت در جایگاه نخست قرار دارد. این در حالی است که سه دانشگاه از چین در میان پنج دانشگاه برتر در زمینه ثبت پتنت به چشم می‌خورند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات