RightPick2، نسل دوم ربات‌های قطعه‌بردار RightHand Robotics معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
استارتاپ موفق RightHand Robotics هفته‌ی گذشته، نسل دوم ربات‌های قطعه‌بردار خود را رونمایی کرد که پیشرفت‌های قابل‌توجهی به خود دیده است.
تبلیغات

سیستم‌های قابل‌اعتماد رباتیِ برداشتن و جایگذاری اجسام (pick and place) همواره آرزوی صنعت رباتیک بوده‌اند. جاسازی و خارج کردن محصولات از داخل جعبه‌ها همیشه جزو شغل‌هایی است که انبارها و مراکز تدارکات به‌شدت به‌دنبال خودکارسازی آن‌ها هستند.

در چند سال گذشته، شرکت RightHand Robotics یکی از هیجان‌انگیز‌ترین استارتاپ‌های این حوزه بوده است و توانسته ۳۴ میلیون دلار از سرمایه‌گذارانی همچون Menlo Ventures، GV و Playground Global برای توسعه کسب‌و‌کار خود جذب کند. این استارتاپ موفق در هفته‌ی گذشته در کنفرانس ProMat در شهر شیکاگو، RightPick2 نسل دوم ربات‌های قطعه‌بردار خود را رونمایی کرد.

این معرفی با اعلام خبر عبور نسل قبلی این ربات از مرز ۱۰ میلیون برداشت قطعه‌ی موفق همراه شد. RighHand Robotics عنوان کرده که نسل جدید از نظر سخت‌افزاری و رابط نرم‌افزاری نسبت‌به نسل پیشین ارتقاء یافته است. استفاده از نسل پنجم گیره‌های (gripper) صنعتی با قابلیت بلند‌کردن اجسامی تا ۲ کیلوگرم، دوربین‌های تشخیص عمق اینتل و بازوی بهبود‌یافته‌ی Universal Robots از جمله پیشرفت‌های سخت‌افزاری نسل جدید این ربات قطعه‌بردار هستند. همچنین، نرم‌افزار هوش مصنوعی کنترل بینایی/حرکتی به نام RightPick.AI هم ارتقاء داده شده است.

نتیجه‌ی اعمال این بهبودها بسیار قابل‌توجه است. سیستم جدید سریع و روان بوده و قابلیت برداشتن انواع مختلفی از اجسام را داشته و در عین حال می‌تواند در حین کار بارکد محصولات را به منظور تکمیل سفارشات بخواند. معرفی و نحوه‌ی عملکرد این دست رباتی جدید را می‌توانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات