HRP-5P: رباتی که دیوار کاذب نصب می‌کند

سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مهندسان ژاپنی به لطف مهارت بالایی که در صنعت و تکنولوژی رباتیک دارند، موفق شدند ربات انسان‌‌نمایی را خلق کنند که می‌تواند دیوار کاذب نصب کند.
تبلیغات

شرکت AIST که در زمینه‌ی تکنولوژی‌های صنعتی و فناوری‌های پیشرفته کار می‌کند، ویدیوی جدیدی منتشر کرده است که در آن می‌توانیم ربات انسان‌نمای ژاپنی به نام HRP-5P را مشاهده کنیم، که قادر است به تنهایی دیوار کاذب نصب کند. این ربات با استفاده از دست‌هایش، همانند یک انسان واقعی قطعه مورد نظر را از میز بلند کرده و توسط میخ‌کوب، آن را بر روی دیوار نصب می‌کند. هرچند سرعت عمل این ربات چندان بالا نیست و شاید همانند یک نوجوان تازه‌وارد و بدون تجربه به نظر برسد، اما در نهایت وظیفه‌ی خود را انجام می‌دهد و دیوار از پیش ساخته شده را در جایی که باید، نصب می‌کند.

AIST معتقد است که این ربات در آینده‌ی نه چندان دور به نیروی کار کشور ژاپن در ساخت و ساز تبدیل خواهد شد. همانطور که اطلاع دارید، ژاپن یک کشور پیر محسوب می‌شود و به زودی برای تأمین نیروی کار انسانی مورد نیاز خود به خصوص در بخش ساخت و ساز با مشکل مواجه خواهد شد. شرکت سازنده امیدوار است تا ربات HRP-5P در ساخت ساختمان‎‌ها، خانه‌ها، هواپیماها و همچنین کشتی‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

ربات

این ربات ابتدا نقشه‌ای از محیط پیرامون تهیه می‌کند و سپس اجسام را با استفاده از هوش مصنوعی دقیق خود شناسایی می‌کند و وارد عمل می‌شود

چنین پیشرفتی در صنعت رباتیک، پیش‌بینی‌های زیادی را که همواره در سال‌های گذشته مطرح می‌شدند را به واقعیت تبدیل می‌کند؛ به عنوان مثال در سال ۲۰۱۳ دانشگاه آکسفورد تحقیقی در مورد شغل‌هایی که در آینده به ربات‌ها واگذار خواهند شد، انجام داد و جالب است بدانید که در این تحقیق مشخص شد به احتمال ۷۹% نصب دیوارهای از پیش ساخته شده و کاذب به ربات‎‌‌ها واگذار می‎‌شود. صنعت ساخت و ساز مدت‌ها است که نسبت به جایگزین شدن ربات‌ها و بیکار شدن نیروی انسانی ابراز نگرانی کرده است. فراموش نکنیم که همین حالا هم ربات‌های زیادی در دنیا وجود دارند که پا به پای انسان‌ها در مشاغلی از جمله چیدن آجر، نجاری و کاشی‌کاری مشغول فعالیت هستند.

دانلود از آپارات

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات