اپل مهندسان نرم‌افزار بیشتری از مهندسان سخت‌افزار استخدام می‌کند

یک‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس آخرین اطلاعات مربوط‌به فهرست استخدامی اپل، به‌نظر می‌رسد کوپرتینونشین‌ها بیشتر مهندس نرم‌افزار استخدام می‌کنند تا سخت‌افزار.
تبلیغات

براساس آمار و اطلاعات منتشرشده از سوی وب‌سایت Thinknum و داده‌های مربوط اطلاعات استخدامی اپل، برای اولین‌بار از فصل اول سال ۲۰۱۶ تاکنون، اپل در ردیف فهرست مشاغل مورد نیاز خود، تعداد مهندس نرم‌افزار بیشتری نسبت به مهندس سخت‌افزار استخدام می‌کند.

وبسایت Thinknum ادعا می‌کند از فصل سوم ۲۰۱۸ میلادی تاکنون، با نگاهی به فهرست مشاغل مورد نیاز اپل برای فعالیت‌های نرم‌افزاری و سرویس‌های اپل از فعالیت‌های شغلی مربوط‌به حوزه‌ی سخت‌افزار پیشی گرفته است.

اپل

جوشا فروهلینگر از Thinknum، اطلاعات مربوط‌به فهرست مشاغل اپل را مشخصا ازطریق پورتال مشاغل اپل استخراج کرده است که شامل فهرست استخدامی شرکت‌های شخص ثالث نمی‌شود. وب‌سایت Thinknum به بررسی فهرست مشاغل مورد نیاز اپل از فصل اول سال ۲۰۱۶ میلادی پرداخته است. در نتیجه مشخص نیست قبل از سال ۲۰۱۶، تقاضای استخدام کوپرتینونشین‌ها برای مهندس نرم‌افزار و سخت‌افزار در چه وضعیتی قرار داشته است.

اطلاعات آماری استخراج‌شده، چه درست یا نادرست، داده‌های معنی‌داری هستند. اپل در سال‌های اخیر بر توسعه‌ی بخش خدمات و سرویس‌های خود از جمله اپل استور و اپل موزیک، تمرکز بیشتری داشته است. پیش‌تر در خبری گفته شده بود که انتظار می‌رود سرویس خبری و سرویس استریم ویدئویی اپل در تاریخ ۲۵ مارس برابر با ۵ فرودین‌ماه معرفی شود. همچنین، کوپرتینونشین‌ها تمرکز و توجه بیشتری به یادگیری ماشینی، سیری مبتنی بر هوش مصنوعی از خود نشان می‌دهند. همه‌ی این حوزه‌ها به‌نوعی به مهندسی نرم‌افزار مربوط می‌شود.

در حال حاضر بیش از ۱.۴ میلیارد دستگاه اپل در سراسر جهان به‌صورت فعال در حال استفاده توسط کاربران هستند. بازار اشباع‌شده و افزایش قیمت‌ها، باعث کاهش تقاضای بازار برای خرید برخی محصولات شده است. پیش‌تر  کاهش ۹ میلیارد دلاری پیش‌بینی فروش اپل در نتیجه کاهش تقاضا برای آیفون مطرح شده بود. در اخبار دیگری نیز گفته شده بود که  درآمد اپل از فروش آیفون طی پاییز ۲۰۱۸ با کاهش ۱۵ درصدی رو‌به‌رو شده است. اپل تاکنون صدها میلیون دستگاه به کاربران سراسر جهان فروخته است و قصد دارد روی اکوسیستم خدمات و ویژگی‌های نرم‌افزاری مربوط‌به این دستگاه‌ها تمرکز کند و برای نیل به این هدف نیازمند استخدام مهندسین نرم‌افزار بیشتری خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات