باگ جدید فیس‌ تایم شنیدن صدای طرف مقابل را قبل از برقراری تماس ممکن می‌کند

سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
باگ جدید فیس‌تایم خبر از نقض حریم خصوصی توسط اپل می‌دهد. ظاهرا کاربران قبل از آنکه تماس برقرار شود، می‌توانند صدای طرف مقابل را بشنوند.
تبلیغات

بی‌شک، فیس‌تایم برای کاربران اپل قابلیت خوبی جهت برقراری تماس‌های تصویری و صوتی محسوب می‌شود. اما آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که ظاهرا باگی در فیس‌تایم گزارش شده که کاربران قبل از برقراری تماس می‌توانند صدای طرف مقابل را بشنوند.

ظاهرا اپل بعد از اطلاع از این باگ، سرویس فیس‌تایم گروهی را موقتا غیرفعال کرده است ولی قبل از آنکه کوپرتینونشین‌ها چنین تصمیمی بگیرند، کاربران در زمان اضافه کردن فرد مورد نظر برای برقرای تماس و انتخاب شماره‌ی سیم‌کارت خود می‌توانست درحالی‌که تماس در حال برقراری بود، برای برقراری تماس گروهی در فیس‌تایم نیز اقدام کند. باوجودی که تماس هنوز برقرار نشده بود، طرف مقابل می‌توانست صدای کاربر را بشنود. با اینکه چنین اتفاقی لزوما استراق سمع محسوب نمی‌شود ولی مغایر با قوانین رعایت حریم خصوصی است.

فیس‌تایم

انگجت، وجود چنین باگی در تماس فیس‌تایم را تأیید کرده است. به‌نظر می‌رسد کاربران نسخه‌های سیستم‌عامل iOS 12.1 و قبل از آن، در حین برقراری تماس فیس‌تایم با چنین باگی رو‌به‌رو شده بودند. همچنین تماس‌های برقرارشده با سیستم مک که از Mojave استفاده می‌کنند نیز همین مسئله را دارند. 

در ادامه، خبرگزاری Engadget از اپل درخواست کرد تا در مورد این موضوع نظر خود را اعلام کند. شاید بروز چنین باگی، فرصت خوبی در اختیار اپل قرار دهد تا بتواند در به‌روزرسانی نرم‌افزاری آتی خود، به چنین مسائلی رسیدگی کند. از سوی دیگر، فراموش نکنیم که اپل در نمایشگاه CES دست به کار عجیبی زد. بنر عجیب اپل در اطراف محل برگزاری CES 2019 و تمسخر حریم خصوصی رقبایی همچون آمازون و گوگل جالب توجه بود. با وجودی که اپل در حوزه‌ی حفظ حریم خصوصی کاملا مصونیت ندارد، چنین بنری را برای رقبای خود نصب کرد. اکنون باتوجه‌به باگ فیس‌تایم باید ببینیم اپل چه واکنشی نشان خواهد داد. 

اخبار تکمیلی حاکی از آن است که سخنگوی اپل به درخواست Engadget پاسخ داده و اعلام کرده که اپل از این موضوع مطلع است و درصدد برطرف کردن باگ رخ‌داده با به‌روزرسانی نرم‌افزاری است. انتظار می‌رود اواخر هفته، این باگ با به‌روزرسانی نرم‌افزاری برطرف شود. البته اپل هنوز در مورد این موضوع، به‌صورت رسمی اطلاع‌رسانی نکرده؛ اما صفحه‌ی وضعیت سیستم اپل نشان می‌دهد که Group FaceTime به‌صورت موقت از دسترس خارج شده است. شاید اپل تصمیم گرفته است که استفاده از این ویژگی را تا زمان برطرف کردن باگ و به‌روزرسانی نرم‌افزاری غیرفعال کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات