بنر عجیب اپل در اطراف محل برگزاری CES 2019 و تمسخر حریم خصوصی رقبا

یک‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
اپل اخیرا در اقدامی جالب، بنر بزرگی را در نزدیکی محل برگزاری نمایشگاه CES 2019 قرار داده و از طریق آن به‌شکلی نامحسوس به‌تمسخر قوانین حریم خصوصی برخی از رقبایش پرداخته است.
تبلیغات

نمایشگاه CES 2019 که یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فناوری‌محور سالانه‌ی دنیا به‌شمار می‌آید، به‌صورت رسمی هشتم ژانویه‌ی ۲۰۱۹ (۱۸ دی ۱۳۹۷) در شهر لاس‌وگاس آمریکا آغاز خواهد شد و به‌مدت چهار روز ادامه خواهد داشت. درحالی‌که پیشتر، برگزاری کنفرانس‌ مطبوعاتی توسط شرکت‌های بزرگی نظیر انویدیا، AMD و... تایید شده است، اما اپل ترجیح داده در CES امسال حضور پیدا نکند.

گرچه اپل به‌صورت رسمی در این همایش بزرگ حضور ندارد، اما این شرکت در اقدامی جالب در نزدیکی سالن برگزاری CES 2019، یک بنر تبلیغاتی را با الهام از جمله‌ی مشهور «هرآنچه در لاس وگاس اتفاق می‌افتد، در لاس وگاس می‌ماند» روی یک ساختمان قرار داده و توجهات را به‌سمت خود جلب کرده است. این بنر ظاهرا به‌طور ویژه به‌تمسخر دو شرکت گوگل و آمازون می‌پردازد.

این بنر تبلیغاتی بزرگ سیاه‌رنگ، قسمت جلویی یکی از هتل‌های لاس وگاس را می‌پوشاند و همانط‌ور که گفتیم، به‌ جمله‌ی مشهور «هرآنچه در لاس وگاس اتفاق می‌افتد، در لاس وگاس می‌ماند» اشاره دارد؛ احتمالا می‌دانید که لاس وگاس بیشتر از هر چیز به‌خاطر داشتن قمارخانه و مکان‌های مشابه مشهور است و به‌همین دلیل برخی افراد با رفتن به‌آنجا، به کارهای ناپسندی دست می‌زنند و بعدها پشیمان می‌شوند؛ جمله‌ی یادشده هم دقیقا به‌همین موضوع اشاره دارد. 

روی بنر یادشده، عبارت «هرآنچه در آیفون شما اتفاق می‌افتد، در آیفون‌تان باقی می‌ماند» درج شده و در انتهای آن لینک صفحه‌ی حریم خصوصی اپل به‌ نشانی apple.com/privacy دیده می‌شود. اپل در این صفحه‌ی وب، به‌ بیان تمامی راه‌هایی می‌پردازد که با اتکا به آن‌ها داده‌های کاربرانش را امن نگه می‌دارد. فراموش نکنید که در این صفحه، قوانین حفظ حریم خصوصی بیان نشده است؛ بلکه این صفحه بیشتر حالت یک صفحه‌ی کاربرپسند را دارد که اطلاعات مهمی را در مورد سیاست‌های حریم خصوصی اپل در دسترس مخاطبان قرار می‌دهد.

با این‌حال، هتلی که این بنر روی آن قرار گرفته، به‌صورت اتفاقی انتخاب نشده است. در واقع اپل از قصد این بنر را روی ساختمان سوئیت‌های اسپرینگ‌هیل هتل ماریوت (که اخیرا در پی بروز یک شکاف امنیتی، اطلاعات صدها میلیون‌نفر از کاربرانش در اختیار افراد سودجو قرار گرفته بود) قرار داده است. این هتل در نزدیکی مرکز کنوانسیون لاس وگاس (اصلی‌ترین مرکز برگزاری CES) واقع شده است؛ بنابراین تقریبا تمامی کسانی که از همایش امسال بازدید می‌کنند، چشم‌شان به این بنر خواهد افتاد.

بنر اپل در نمایشگاه CES 2019 / سی ئی اس 2019

Apple تاکنون هیچ‌گاه در نمایشگاه ‌CES حضور پیدا نکرده است و امسال نیز قرار نیست در آن شرکت کند؛ با این‌حال این شرکت در اقدامی هوشمندانه و بی‌شک با پرداخت هزینه‌ی بالا، سعی کرده حتی در جایی هم که رسما حضور ندارد، توجهات را به‌سمت خود جلب کند. این احتمال وجود دارد که بنر تبلیغاتی بزرگ اپل، در طول برگزاری CES 2019 همچنان در آنجا حضور داشته باشد. البته موضوع تنها به‌ اینجا خلاصه نمی‌شود و ظاهرا این تبلیغ به‌شکل زیرپوستی، به تمسخر تمامی رقبای بزرگ اپل نیز می‌پردازد.

یک حقیقت مهم را نباید فراموش کنیم؛ اینکه دستگاه‌های اپل در طول تاریخ به‌ندرت با مشکلات مربوط به افشای حریم خصوصی کاربران دست‌و‌پنجه نرم‌ کرد‌ه‌اند و اهالی کوپرتینو در این زمینه، کارنامه‌ی درخشانی دارند. گرچه به‌طور معمول تهیه‌ی دستگاه‌های مبتنی بر iOS یا macOS هزینه‌ی بیشتری را به کاربر تحمیل می‌کند،‌ اما وی با پرداخت هزینه‌ی بیشتر می‌تواند تا حد زیادی از عدم افشای اطلاعات شخصی‌اش اطمینان حاصل کند.

رقبایی نظیر گوگل (با سیستم‌عامل اندروید و دستیار صوتی گوگل اسیستنت) و آمازون (با دستیار صوتی الکسا) طی چند وقت اخیر بارها با مشکلات مربوط به حریم خصوصی کاربران مواجه شده‌اند.

اکتبر سال گذشته بود که متوجه شدیم گوگل تلاش کرده یک باگ مربوط به گوگل پلاس را که به سال ۲۰۱۵ مربوط می‌شده،‌ مخفی کند؛ باگی که ظاهرا اطلاعات شخصی ۵۰۰٬۰۰۰نفر را افشا کرده بود و نهایتا اهالی مانتین‌ویو را به تعطیلی گوگل پلاس مجبور کرد. در ماه دسامبر، آمازون به‌طور تصادفی، فایل‌های صوتی ضبط‌شده توسط یکی از کاربران الکسا را برای کاربر دیگری فرستاد و جنجال زیادی به‌پا کرد. همچنین مدتی پیش، آدرس ایمیل شمار درخورتوجهی از مشتریان آمازون در پی بروز یک خطای فنی، افشا شده بود.

طی روزهای آینده به‌منظور اطلاع از جدیدترین اخبار مربوط به نمایشگاه سی‌ئی‌اس ۲۰۱۹، زومیت را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات