توییتر امکان گزارش حساب‌های کاربری جعلی و بات‌ها را فراهم کرد

پنج‌شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
مطالعه 3 دقیقه
کاربران توییتر از این پس می‌توانند حساب‌های کاربری جعلی، بات‌ها یا حساب‌های منتشرکننده‌ی هرزنامه را گزارش کنند.
تبلیغات

توییتر بخشی از فرآیند گزارش در پلتفرم خود را به‌روز کرد، این بخش شامل گزارش توییت‌هایی می‌شود که شما تصور می‌کنید احتمالا از جانب یک بات یا حساب کاربری جعلی به‌خصوصی منتشر شده است که خود را به‌عنوان شخص یا هویتی دیگر جا می‌زند. اکنون با انتخاب گزینه‌ی «it's suspicious or spam» از منوی گزارش، شما می‌توانید دلیل گزارش خود را از بین گزینه‌هایی انتخاب کنید که یکی از آن‌ها «the account tweeting this is fake» خواهد بود.

گزارش توییتر

روز گذشته توییتر تغییرات یادشده را از طریق حساب رسمی امنیتی خود اطلاع‌رسانی کرد. اکنون هر دو نسخه‌ی تحت وب و موبایل Twitter، چنین امکانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اطلاعیه‌ی Twitter Safety بدین شرح است:

فعالیت‌هایی که سعی در ایجاد اختلال در سازوکار توییتر دارند، غیرمجاز محسوب می‌شوند. ما چنین فعالیت‌هایی را در صورت مشاهده، حذف می‌کنیم. شما اکنون می‌توانید در صورت مواجهه با اسپم، نوع آن را از جمله حساب‌های کاربری جعلی در گزارش خود مشخص کنید.

اگرچه تغییرات ایجاد‌شده، جزئیات بیش‌تری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ اما کماکان مشخص نیست که پس از ارسال گزارش به تیم امنیتی توییتر، چه اتفاقی می‌افتد. در حال حاضر نمی‌دانیم که آیا گزارش جعلی‌بودن یک حساب کاربری، احتمال تعلیق‌شدن آن را افزایش می‌دهد یا خیر؛ البته دلیلی منطقی در پس این استراتژی وجود دارد؛ چرا که ممکن است گروهی به‌صورت هماهنگ با ارسال تعداد بی‌شماری گزارش نادرست، سعی در جا زدن یک حساب کاربری حقیقی به‌عنوان نمونه‌ی جعلی جهت تعلیق‌شدن آن داشته باشد. یکی از سخنگویان توییتر می‌گوید:

فرآیند جدید گزارش‌دهی به ما کمک می‌کند تا جزئیات بیشتری در مورد حساب‌های کاربری جعلی، در اختیار داشته باشیم تا بدین ترتیب به‌صورت مؤثرتری حساب‌های جعلی را شناسایی و مسدود کنیم. با وجود گزارش‌های دقیق‌ بیش‌تر، ما نیز منابع بیش‌تری را به فرآیند بررسی خود اضافه خواهیم کرد.  

توییتر اکنون مسئله‌ی اسپم‌ها، بات‌ها و حساب‌های جعلی در پلتفرم خود را با جدیت بسیار بیش‌تری دنبال می‌کند،‌ از این رو ممکن است تغییرات ایجادشده در فرآیند گزارش‌دهی، در نهایت به مسدودسازی کنش‌گرایانه‌تر چنین مواردی بیانجامد. توییتر در ماه جولای اعلام کرد که ۷۰ میلیون حساب کاربری را طی ماه‌های می و جولای به‌دلیل نقض قوانین این شبکه‌ی اجتماعی و فعالیت‌های مخرب، مسدود کرده است. 

Twitter به‌دلیل اقدامات اخیر خود برای مسدودسازی تعداد انبوهای از حساب‌ها، براساس گزارش مالی اخیر این شرکت، در هر فصل تعدادی از کاربران خود را از دست می‌دهد. پیشتر عملکرد فراتر از انتظار توییتر با انتشار گزارش مالی تابستان ۲۰۱۸ مشخص شد؛ بنابراین اگرچه اتخاذ چنین تصمیم‌هایی، در کوتاه‌مدت می‌تواند آثار زیان‌باری برای کسب‌وکار توییتر داشته باشد، اما مشخصا توییتر به تمامیت خود به‌عنوان هدفی طولانی‌مدت نگاه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات