توییتر فعالیت ۷۰ میلیون اکانت را در عرض ۲ ماه به تعلیق در آورد

شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
توییتر در راستای جلوگیری از نشر و پخش اخبار کذب در پلتفرم خود، فعالیت بیش از ۷۰ میلیون حساب کاربری را به تعلیق در آورد.
تبلیغات

توییتر و دیگر پلتفرم‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک تحت نظارت سنگینِ قانون‌گذاران ایالات متحده‌ی آمریکا و بنیادهای بین‌المللی هستند تا از انتشار اخبار کذب جلوگیری به عمل آورند، این شرکت‌ها برای دستیابی به این مهم، تاکنون دست به دامن راه‌های مختلفی شده‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به حذف حساب‌های کاربری، به‌روزرسانی سیستم و نظارتِ فعال بر محتوا اشاره کرد.

حال توییتر به عنوان یکی از بازیگران بزرگ در حوزه‌ی شبکه‌های اجتماعی در ماه‌های مه و ژوئن، نسبت به تعلیقِ بیش از ۷۰ میلیون حساب کاربری فعال اقدام کرده است؛ با این وجود، روند فوق همچنان ادامه دارد و این شرکت کماکان در حال حذف کردن و تعلیق اکانت‌های مشکوک از پلتفرمِ خود است. مایکل پکتر، تحلیلگر مؤسسه‌ی وِدباش در این رابطه می‌گوید:

باور این امر که توییتر با وجود داشتنِ ۳۳۶ میلیون کاربر فعال ماهانه، اقدام به اعمال تغییرات در ۷۰ میلیون از آن‌ها کرده، دشوار است.

براساس گمانه‌زنی‌ها، به‌نظر می‌رسد که تعداد کاربران فعالِ ماهانه‌ی توییتر در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی، با رشدی ۰.۳ درصدی همراه بوده و کاربران این پلتفرم را به تعداد ۳۳۷.۰۶ میلیون رسانده است. پکتر در گفتگو با رویترز گفته است:

حدس می‌زنم بخش عمده‌ای از اکانت‌های تعلیق‌شده، غیرفعال بوده‌اند؛ این موضوع احتمالا تأثیر اندکی روی توییتر خواهد گذاشت.

پکتر اعتقاد دارد اگر این اتفاق برای حساب‌های فعال رخ داده بود، باید تاکنون شاهد فریادهای این افراد در شبکه‌های اجتماعی بودیم. با این وجود، منبعی که واشینگتن پست از قول او این خبر را نقل کرده از کاهش شدید تعداد کاربرانِ ماهانه‌ی توییتر در گزارش سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری خبر داده است. ماه گذشته، توییتر در مطلبی که توسط تیم وبلاگ این شرکت نوشته شده بود، عنوان کرد:

به‌لطف تکنولوژی و بهبودهای پردازشی در طول سال گذشته، اکنون ما ۲۱۴ درصد بیشتر از سال گذشته به حذف حساب‌هایی که قوانین هرزنامه‌ی ما را نقض می‌کنند، می‌پردازیم.

دیدگاه خود را در این رابطه با ما و دیگر کاربران زومیت در میان بگذارید. آیا تاکنون با این‌گونه حساب‌ها در توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی برخورد داشته‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات