خرید درون برنامه‌ای از طریق گوگل اسیستنت امکان‌پذیر می‌شود

دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
گوگل به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا بتوانند از طریق دستیار هوشمند گوگل اسیستنت، امکان خرید درون برنامه‌ای را برای اپلیکیشن‌های خود فراهم کنند.
تبلیغات

گوگل در تلاش است تا با توسعه‌ی ویژگی‌ها و قابلیت‌های گوگل اسیستنت، امکان استفاده از آن را برای کاربران ساده‌تر و کاربردی‌تر کند. توجه به توسعه‌ی قابلیت‌های دستیار هوشمند گوگل، برای توسعه‌دهندگان نیز مزایایی را به‌دنبال دارد و گوگل درصدد است تا شرایطی را فراهم سازد تا امکان استفاده‌ی یکپارچه‌تری از قابلیت‌های گوگل اسیستنت فراهم شود.

گوگل اسیستنت قابلیت‌های مختلفی دارد، می‌تواند زبان‌های مختلف را متوجه شود. پیشتر نیز گفته شد که دستیار هوشمند گوگل حال قادر به درک همزمان دو زبان است. گوگل اسیستنت می‌تواند تلویزیون هوشمند شما را کنترل کند. اکنون ویژگی و قابلیت جدید دیگری به آن اضافه شده است. کاربران می‌توانند از طریق گوگل اسیستنت به‌صورت آنلاین محصولات دیجیتال مورد نظر خود را به‌راحتی و در سریع‌ترین زمان خریداری کنند.

گوگل اسیستنت

براساس اعلام گوگل، توسعه‌دهندگان می‌توانند امکان خرید درون برنامه‌ای از طریق گوگل اسیستنت را در اختیار کاربران خود قرار دهند. پیشتر کاربران می‌توانستند از طریق گوگل اسیستنت، کالاها و محصولات فیزیکی خریداری کنند، اکنون امکان خرید درون برنامه‌ای، خرید حق اشتراک و ارتقا از طریق گوگل اسیستنت در اختیار کاربران قرار داده شده است. توسعه‌دهندگان می‌توانند از خدمات جدید گوگل استفاده کنند و ترتیبی اتخاذ نمایند تا امکان خرید درون‌برنامه‌ای برای کاربران از طریق گوگل اسیستنت فراهم شود. کاربران می‌توانند در حالی که در حین صحبت کردن با گوگل اسیستنت هستند، از طریق اسپیکر، گوشی هوشمند یا نمایشگرهای هوشمند (Smart Displays) خریدهای دیجیتالی خود را انجام دهند. این ویژگی جدید Actions نام دارد. در حال حاضر ویژگی جدید Actions، تنها در امریکا پشتیبانی می‌شود، ولی انتظار می‌رود به‌زودی در اختیار سایر کاربران نیز قرار گیرد. 

با کمک ویژگی جدید Actions، کاربران می‌توانند کالاهای دیجیتال مورد نظر خود را از طریق گوگل اسیستنت خریداری کنند. به‌راحتی و از طریق گوگل اسیستنت می‌توانند حق اشتراک اپلیکیشن مورد نظر خود را پرداخت کنند. همچنین امکان ورود به حساب کاربری Google نیز از طریق گوگل اسیستنت در اختیار کاربران قرار داده می‌شود. در نتیجه، امکان خرید با دستیار هوشمند و بدون نیاز به فشار دادن کلیدها و یا کلیک کردن فراهم می‌شود.

از آنجایی که دستگاه هر فرد باید هویت او را تایید کند، لذا لازم است وارد حساب کاربری گوگل شوید. پیشتر کاربران برای ورود به حساب کاربری باید نام کاربری و رمز عبور را تایپ می‌کردند ولی اکنون به‌راحتی و از طریق فرمان صوتی می‌توانند وارد حساب کاربری خود شوند. حتی با همین روش امکان باز کردن حساب کاربری جدید نیز در اختیار کاربران گذاشته می‌شود و همه‌ی کارها از طریق فرمان صوتی به اسپیکر گوشی یا اسپیکر هوشمند با قابلیت پشتیبانی از گوگل اسیستنت فراهم می‌شود. 

گوگل معتقد است ورود به حساب کاربری با فرمان صوتی و بدون نیاز به تایپ کردن باعث می‌شود کاربران تمایل بیشتری نسبت به خرید کالاهای دیجیتالی داشته باشند. همچنین انتظار می‌رود که قابلیت‌های بیشتری به گوگل اسیستنت اضافه شود و شاهد یکپارچگی بیشتری در قابلیت‌های آن باشیم. پیشتر نیز گفته شد که عملکرد گوگل اسیستنت در تشخیص آهنگ در حال پخش بهبود می‌یابد

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات