عملکرد گوگل اسیستنت در تشخیص آهنگ در حال پخش بهبود می‌یابد

شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اسیستنت، دستیار صوتی گوگل اکنون با سرعت و دقت بسیار بیشتری می‌تواند آهنگ‌های در حال پخش را تشخیص دهد.
تبلیغات

گوگل روز جمعه اعلام کرد که عملکرد جستجوی صوتی خود را با ویژگی تشخیص موسیقی Now Playing یکپارچه می‌کند تا شناسایی آهنگ‌ها با سرعت و دقت بسیار بیشتری انجام شود. جستجوی صوتی در اپلیکیشن جستجوی گوگل، گوگل اسیستنت یا هر گوشی اندرویدی قابل استفاده است.

برای استفاده از این سرویس باید به‌سادگی نام آهنگ را بپرسید. اگر آهنگی در اطراف شما در حال پخش باشد، اپلیکیشن یا دستگاه از شما سوالِ «این چه آهنگی است» را می‌پرسد و با کلیک روی کادر سوال، فرآیند تشخیص آغاز خواهد شد. کاربر همچنین می‌تواند با پرسیدن «هی گوگل، این چه آهنگی است؟» شناسایی آهنگ مورد نظر را درخواست کند.

Google Assistant

براساس پست وبلاگ گوگل، فناوری تشخیص موسیقی به هر قطعه‌ی صوتی یک «اثر انگشت» منحصربه‌فرد می‌دهد که با یک پایگاه داده مقایسه می‌شود.  جستجوی صوتی یک سیستم سمت سرور محسوب می‌شود؛ در نتیجه در زمینه‌ی ظرفیت پردازش یا ذخیره‌سازی با محدودیت مواجه نخواهد شد و قادر به تطبیق ده‌ها میلیون آهنگ خواهد بود.

Google در وبلاگ خود نوشته است:

ما همچنان تصور می‌کنیم که امکان بهبود وجود دارد. ما هنگامی که موسیقی بسیار آرام یا در محیط‌های بسیار شلوغ در حال پخش باشد، آن را تطبیق نخواهیم داد. ما معتقدیم که می‌توانیم سرعت به‌مراتب بیشتری به این سیستم ببخشیم. ما به مقابله با این چالش‌ها با هدف فراهم کردن نسل بعدی تشخیص موسیقی ادامه خواهیم داد.

گوگل از اظهار نظر فراتر از پست وبلاگی خود خودداری کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات