گوگل اسیستنت به قابلیت ارسال و درخواست وجه مجهز شد

شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کاربران گوگل اسیستنت در آمریکا، از امروز می‌توانند از دستیار صوتی گوگل برای ارسال و دریافت وجه استفاده کنند.
تبلیغات

گوگل در حال ارائه‌ی قابلیت انتقال پول به گوگل اسیستنت است. این قابلیت اکنون در ایالات متحده قابل استفاده است و کاربران آیفون و اندروید می‌توانند به دستیار صوتی خود بگویند که مثلا دو دلار برای فلانی بفرست و دستیار صوتی گام‌های بعدی را برای انتقال پول از طریق گوگل پی انجام می‌دهد. البته دریافت‌کننده هم باید تنظیمات گوگل پی را در گوشی خود انجام داده باشد.

سه ماه پیش، گوگل سرانجام سردرگمی بین گوگل والت و اندروید پی را با ترکیب دو برنامه و ارائه‌ی سیستم اندروید پی پایان داد. هرچند تا چند ماه آینده اپلیکیشن جداگانه‌ای به نام Google Pay Send نیز در کار خواهد بود که وظیفه‌ی تبادلات مالی را بر عهده می‌گیرد.

برای این‌که از ویژگی جدید در اسیستنت استفاده کنید نیازی به دانستن تاریخ پیچیده‌ی گوگل پی ندارید. اگر تا به حال کاربران از طریق دکمه‌ی $ در جیمیل پول منتقل کرده باشند، احتمالا اکانت گوگل پی برای آن‌ها فعال است و می‌توانند از گوگل پی در گوگل اسیستنت استفاده کنند.

گوگل می‌گوید پرداخت‌ از طریق اسپیکر هوشمند گوگل هوم نیز طی ماه‌های آتی ممکن خواهد بود؛ اما هنوز مشخص نیست در صورت استفاده از اسپیکر، احراز هویت به چه صورت انجام خواهد گرفت.

علاوه بر امکان مورد بحث، گوگل اخیرا قابلیت پرداخت‌ ترانزیت و پرداخت به فروشگاه‌ها را نیز به اسیستنت اضافه کرده است.

پرداخت از طریق دستیار صوتی یکی از معدود حوزه‌هایی است که گوگل در به‌کارگیری ویژگی‌های هوشمند از اپل عقب مانده است. اکنون در سیری، دستیار صوتی اپل، امکان ارسال وجه وجود دارد و از شما سؤال می‌شود که تراکنش از طریق کدام‌یک از درگاه‌های اپل پی، Venmo یا Square Cash انجام گیرد؛ این در حالی‌ است که تا به امروز، گوگل اسیستنت تنها امکان استفاده از گوگل پی را برای انجام تراکنش داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات