آیا اپل در پاییز ۲۰۱۸ رویداد معرفی دیگری برگزار می‌کند

جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
آیا اپل، بقیه‌ی محصولات جدید خود را تا پایان مهرماه یا اوایل آبان‌ماه در رویدادی بزرگ معرفی خواهد کرد؟
تبلیغات

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن علاقه‌مندان به محصولات اپل را درگیر کند، این است که رویداد بعدی رونمایی اپل در چه تاریخی برگزار خواهد شد؟ آیا اپل محصولات جدید خود را تا پایان مهرماه یا اوایل آبان‌ماه (‌تا پایان ماه اکتبر)‌ به‌صورت رسمی معرفی خواهد کرد؟

به‌نظر می‌رسد پاسخ این سوالات مثبت است. دیوید گویرتز، با بررسی سوابق تاریخی و مستندات قبلی اپل، قصد دارد زمان رونمایی محصولات اپل را گمانه‌زنی کند. با محاسبات و تحلیل دیوید گویرتز، آیا امکان دارد که محصولات جدید اپل از جمله مک‌بوک، آیپد و غیره در ماه اکتبر رونمایی شوند؟ 

احتمال وقوع چنین رویدادی بسیار بالا است. Apple در رویداد رونمایی ۱۲ سپتامبر (‌۲۱ شهریورماه)‌، از آیفون‌های جدید خود رونمایی کرد. آیفون XS و آیفون XS مکس اپل با نمایشگر ۵.۸ و ۶.۵ اینچی OLED و پردازنده هفت نانومتری A12 معرفی شدند. همچنین شاهد معرفی ساعت هوشمند اپل بودیم. اپل واچ سری 4 با نمایشگر بزرگتر و بدنه‌ای باریک‌تر معرفی شد. پیش از رونمایی در تیرماه، فهرست کامل محصولاتی که قرار بود اپل در فصل پاییز رونمایی کند؛ منتشر شد. انتظار می‌رفت در این مراسم Mac mini،  آیپدهای جدید، شارژر AirPower و نسل دوم EarPod هم رونمایی شوند، که چنین اتفاقی نیفتاد. مراسم ۱۲ سپتامبر در حالی برگزار شد که بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات اپل در انتظار رونمایی برخی محصولات این شرکت بودند، ولی خبری نشد.

اپل واچ سری 4

مراسم ماه سپتامبر خصوصا برای کاربرانی که به‌دنبال محصول دیگری از اپل به‌غیر از گوشی آیفون و ساعت هوشمند بودند، ناامیدکننده بود. آیا ممکن است تا پایان سال ۲۰۱۸ خبری از رونمایی جدید دیگری از سوی اپل نباشد؟ کمی بعید به‌نظر می‌رسد.

نام رویداد

تاریخ ارسال دعوت‌نامه 

تاریخ مراسم 

آیفون

آی‍پد

مک

ساعت هوشمند 

تلویزیون اپل

آیپاد

Gather round

۲۰۱۸/۸/۳۰

۲۰۱۸/۹/۱۲

*

*

Lets meet ourplace

۲۰۱۷/۸/۳۱

۲۰۱۷/۹/۱۲

*

*

*

Hello again

see you on the 7th

۲۰۱۶/۱۰/۲۰

۲۰۱۶/۸/۲۹

۲۰۱۶/۱۰/۲۷

۲۰۱۶/۹/۷

*

*

*

*

Hey siri, give us a hint

۲۰۱۵/۸/۲۷

۲۰۱۵/۹/۹

*

*

*

*

Its been way too long

Wish we could say more

۲۰۱۴/۱۰/۸

۲۰۱۴/۸/۲۸

۲۰۱۴/۱۰/۱۶

۲۰۱۴/۹/۹

*

*

*

*

we still have a lot to cover 

This sould brighten everyone

۲۰۱۳/۱۰/۱۵

۲۰۱۳/۹/۳

۲۰۱۳/۱۰/۲۲

۲۰۱۳/۹/۱۲

*

*

*

We have got a little more to show 

its almost here

۲۰۱۲/۱۰/۱۶

۲۰۱۲/۹/۴

۲۰۱۲/۱۰/۲۳

۲۰۱۲/۹/۱۲

*

*

*

*

Lets talk iPhone 

۲۰۱۱/۹/۲۷

۲۰۱۱/۱۰/۴

*

Back to the Mac

Guitar image

۲۰۱۰/۱۰/۱۳

۲۰۱۰/۸/۲۵

۲۰۲۰/۱۰/۲۰

۲۰۱۰/۹/۱

*

*

*

Its only roch and roll

۲۰۰۹/۸/۳۱

۲۰۰۹/۹/۹

*

*

Spotlight turns to notebooks

Lets rock

۲۰۰۸/۱۰/۹

۲۰۰۸/۹/۲

۲۰۰۸/۱۰/۱۴

۲۰۰۸/۹/۹

*

*

طی ۱۰ سال گذشته، اپل در پاییز هر سال مراسمی را برگزار کرده است که در جدول تهیه‌شده می‌توانید مراسم رونمایی مختلف کوپرتینونشین‌ها را مشاهده کنید. براساس آنچه در جدول مشاهده می‌کنید، اپل در ۶۰ درصد مواقع، در پاییز مجبور به برگزاری رویداد دوم رونمایی شده است. جالب است بدانید معمولا رویداد دوم رونمایی، به‌جای پرداختن به گوشی آیفون، به محصولات دیگری از جمله‌ مک‌بوک بوده است. از بین ۶ رویداد پایانی، ۴ مورد مربوط به رونمایی آیپد است.

براساس آخرین خبرها، به‌نظر می‌رسد باید منتظر معرفی آیپد ۲۰۱۸ اپل باشیم. براساس گزارش کوتاهی که از طریق وب‌سایت 9to5Mac منتشر شد، در نسخه‌ی بتا iOS 12.1، به آیپد ۲۰۱۸ فصل پاییز اشاره شده است. ظاهرا باید منتظر معرفی آیپد ۲۰۱۸ جدید در پاییز سال جاری باشیم.

باتوجه به اینکه در بیش از دو‌سوم رویدادهای پاییزی،‌ آیپد معرفی شده است، زیاد دور از ذهن نیست که امسال هم اپل همین مسیر را طی کند و آیپد ۲۰۱۸ را در فصل پاییز معرفی کند. 

آیفون XR و آیفون XS و آیفون XS مکس

زمان برگزاری رویداد بعدی پاییزی اپل چه وقت خواهد بود؟ 

تا اینجا معلوم شد اپل به احتمال بالا، رویداد معرفی دیگری در پاییز برگزار خواهد کرد. سوال دوم این است که این رویداد در چه تاریخی برگزار می‌شود؟ با نگاهی به اطلاعات جدول رویدادهای قبلی اپل، متوجه می‌شوید که معمولا دومین رویداد معرفی اپل، اکثرا در ماه اکتبر برگزار شده است. معمولا بین رویداد اول و رویداد دوم، فاصله‌ی زمانی وجود دارد. یعنی اپل بلافاصله بعد از رونمایی اول، رویداد دوم را برگزار نمی‌کند، و بین دو رویداد فاصله می‌اندازد.

براساس آنچه مشاهده می‌کنید، اپل عموما رویداد دوم را در هفته‌ی سوم ماه اکتبر برگزار می‌کند. تنها در سال ۲۰۰۸ برگزاری رویدادها با بقیه‌ی سال‌ها متفاوت بود. در سال ۲۰۰۸، رویداد مک در تاریخ ۱۴ اکتبر برگزار شد. همچنین در سال ۲۰۱۴ نیز رویداد معرفی iPad و Mac، در تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۴ مهرماه) بود. 

معمولا زمان برگزاری مراسم تا اواسط ماه اکتبر از سوی اپل اعلام نمی‌شود. معمولا باید منتظر باشیم اپل در تاریخی بین ۱۲ اکتبر (‌۲۰ مهرماه) تا ۱۹ اکتبر (۲۷ مهرماه)‌ تاریخ رونمایی بعدی خود را مشخص کند.

سوال بعدی این است که آیا می‌توانید حدس زد که رویداد بعدی اپل در چه روزی از هفته برگزار خواهد شد؟ باز هم به تاریخچه‌ی برگزاری رویدادهای اپل مراجعه می‌کنیم. اپل طی سال‌های گذشته و از سال ۲۰۱۰، رویداد رونمایی خود را دو بار روز پنج‌شنبه، سه بار روز سه‌شنبه و یک بار هم روز چهارشنبه برگزار کرده است. رویدادهای ماه اکتبر سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ نیز  روز پنج‌شنبه برگزار شده‌اند. 

از نظر آماری، تکیه بر اعداد و ارقام برای نتیجه‌گیری آماری خیلی قابل اعتماد نیست، در نتیجه فقط می‌توانیم روی پیش‌بینی شرایط بعدی صحبت کنیم که در مجموع باید بگوییم: 

  • احتمال برگزاری مراسم رونمایی دومی برای اپل در ماه اکتبر (‌اواخر مهرماه یا اوایل آبان‌ماه)‌ وجود دارد.
  • به‌احتمال زیاد شاهد رونمایی آیپد ۲۰۱۸ و یک مک‌بوک خواهیم بود.
  • احتمالا مراسم در هفته‌ی سوم ماه اکتبر و از ۲۲ اکتبر ( ۲ آبان‌ماه)‌ به بعد برگزار خواهد شد.
  • اگر بخواهیم روی تقویم روز خاصی را به‌عنوان تاریخ رونمایی بعدی اپل مشخص کنیم،‌ این تاریخ می‌تواند سه‌شنبه ۲۳ اکتبر ( اول آبان‌ماه) یا پنجشنبه ۲۵ اکتبر ( سوم آبان‌ماه)  باشد. 

باید منتظر باشیم ببینیم این اطلاعات چقدر صحت دارد‌. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات