هدست وان کریتر ادیشن مجیک لیپ، با قیمت ۲۲۹۵ دلار عرضه می‌شود

پنج‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
مجیک‌لیپ بعد از انتظاری طولانی، هدست وان کریتر ادیشن اسرارآمیز خود را با قیمت ۲۲۹۵ دلار به بازار عرضه می‌کند.
تبلیغات

استارتاپ مجیک‌لیپ بعد از انتظاری طولانی، بالاخره اولین هدست MR خود به‌نام هدست وان کریتر ادیشن را در امریکا با قیمت ۲۲۹۵ دلار عرضه می‌کند. پیشتر نیز گفته شده بود که مجیک لیپ، نخستین هدست خود را تابستان امسال عرضه می‌کند.

رونی آبوویتز، مدیرعامل مجیک‌لیپ معتقد است هدست One Creator Edition، کیت در حال توسعه‌ نیست؛ بلکه محصولی تمام و کامل است که به‌گفته‌ی اپراتور امریکایی مخابرات AT&T، دموی هدست جدید در برخی فروشگاه‌ها عرضه شده است. البته توسعه‌دهندگان برنامه‌‌ها می‌توانند به‌صورت محدود، برخی تجارب خود را روی آن امتحان کنند و برنامه‌های خودشان را در فروشگاه جهانی مجیک‌لیپ توسعه دهند.

علاقه‌مندان به خرید هدست مجیک‌وان در امریکا، باید به وب‌سایت رسمی مجیک‌لیپ مراجعه کرده و کدپستی‌شان را وارد کنند. اگر محل زندگی با محل کار آنها در محدوده‌ی تحت‌پوشش شرکت مجیک‌وان باشد، می‌توانند هدست MR را بدون هزینه‌ی ارسال، درب منزل یا محل کار خود دریافت کنند. البته تنظیمات کامل و راه‌اندازی هدست برای این خریداران به‌صورت رایگان انجام می‌شود. اما خریدارانی که کدپستی آنها در محدوده‌ی تحت‌پوشش مجیک‌لیپ نباشد؛ باید در لیست انتظار ثبت‌نام کنند.

مجیک‌لیپ، پکیج حرفه‌ای جالبی را برای خریداران هدست MR درنظر گرفته است. علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت ۴۹۵ دلار هزینه‌ی اضافی، این پکیج را خریداری کنند؛ با خرید پکیج، در صورتی که هدست آسیب ببیند یا بشکند، خریداران در عرض ۲۴ ساعت یک هدست جدید را جایگزین هدست شکسته دریافت کنند.

همان‌طور که مجیک‌لیپ پیش از این نشان داده بود، مجیک‌لیپ وان از سه بخش کلی تشکیل شده است؛ که شامل عینک به‌نام Lightwear، سیستم کامپیوتری پوشیدنی به‌نام Lightpack، و کنترلر دستی است. Lightwear، ترکیبی از دوربین‌های ردیاب و لنزی به‌نام «تراشه‌ی فوتونی» یا «photonics chip» برای طراحی تصاویر در دنیای واقعی است. Lightpack نیز از تراشه‌ی انویدیا تگرا ایکس ۲ با حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی بهره می‌برد. باتری سیستم می‌‌تواند تا سه ساعت، به‌صورت پیوسته شارژ موردنیاز هدست را تامین کند. باتری از طریق USB-C شارژ می‌شود. به‌طور پیش‌فرض، مجیک‌لیپ وان از اسپیکرهای کوچکی که در دو طرف هدست قرار دارد، استفاده می‌کند ولی جک هدفون هم دارد.

مجیک لیپ وان نسخه کریترز

باوجودی که مجیک‌لیپ با اپراتور امریکایی AT&T همکاری‌ مشترکی در آینده خواهد داشت؛ در حال حاضر تنها از بلوتوث و اتصال به شبکه‌ی وای‌فای پشتیبانی می‌کند. بنابراین در حال حاضر از هدست MR می‌توان برای فضای داخلی استفاده کرد. البته آلبوویتر، مدیرعامل مجیک‌لیپ معتقد است که تحت شرایطی خاص، امکان استفاده از هدست در فضای بیرون هم وجود دارد؛ ولی مجموعه‌ای از برنامه‌های درنظر‌ گرفته‌شده برای هدست، آن را قابل‌استفاده در فضای داخلی خانه می‌کند.

هدست جدید دارای مرورگر وب به‌نام Helio است، همچنین مجهز به یک شبکه‌ی اجتماعی برای چت کردن است. هدست MR دارای برنامه‌هایی برای قرار‌دادن اشیاء مجازی بوده و نسخه‌ی آزمایشی Dr. Grordbort’s Invaders را پشتیبانی می‌کند. این بازی شبیه به ویدئوی مفهومی دارای جلوه‌های ویژه‌ی بصری تولیدشده توسط استودیوی Weta Workshop در سال ۲۰۱۵ است.

مجیک لیپ وان

مجیک‌لیپ استور، ابزار هنری به‌نام Create نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ کاربران از این طریق می‌توانند های‌لایت بازی‌های NBA و موسیقی سیگور روس را با هدست تجربه کنند. همچنین توسعه‌دهندگان می‌توانند به کدهای منبع دسترسی داشته باشند و با استفاده از تجارب مجیک‌لیپ، به توسعه‌ی محصولات خود بپردازند. در حال حاضر، مجیک‌لیپ پورتالی را برای توسعه‌دهندگان راه‌اندازی کرده است که به آموزش و توسعه‌ی کیت نرم‌افزاری می‌پردازد.

هدست MR مجیک‌لیپ، از نظر سخت‌افزاری فناوری خوبی دارد ولی با توجه به محدودیت‌های فنی، هنوز نیاز به توسعه خواهد داشت. از نظر طراحی، همان‌طور که از ظاهرش هم پیداست، بسیار راحت و دارای دو گزینه‌ برای تنظیم سایز روی پیشانی و بینی افراد مختلف است تا بتوان زاویه و فاصله‌ی لنز را به‌دلخواه تنظیم کرد. افرادی که عینک می‌زنند، نمی‌توانند حین استفاده از هدست، عینک به‌چشم بزنند؛ ولی می‌توانند لنز هدست را طوری تنظیم کنند که تصویری واضح و شفاف در اختیار داشته باشند.

با اینکه زاویه‌ی دید هدست MR مجیک‌لیپ، ۵۰ درجه و بیشتر از هولولنز مایکروسافت است؛ ولی باز هم زاویه‌ی دید محدودی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از نظر کیفیت تصاویر، تقریبا هر دو هدست شبیه به یکدیگر هستند. هدست مجیک‌لیپ در کل، محصول خوبی است ولی برخی مسائل از جمله شفافیت و قدرت ردیابی را تا حدی دارد. با توجه به اینکه مجیک‌لیپ، چه در داخل شرکت و چه در خارج شرکت، از نیروهای متخصص بسیاری کمک گرفته، به‌نظر می‌رسد تجربه‌ی کافی در این زمینه به این شرکت منتقل نشده است. البته این موضوع در حال حاضر دغدغه‌ی اصلی توسعه‌دهندگان نیست. آنها باید این سخت‌افزار شگفت‌انگیز را آزمایش کنند و برنامه‌های خود را ارتقا دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات