مایکروسافت چگونگی تلفیق الکسا و کورتانا را نمایش داد

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶
مطالعه 1 دقیقه
در نمایشگاه بیلد 2018، مایکروسافت اتصال دستیار هوشمند کورتانا را به دستیار دیجیتال الکسای آمازون نمایش‌داد.
تبلیغات

مایکروسافت برای اولین‌بار سال گذشته از قابلیت اتصال دستیار هوشمند کورتانا به همتای دیجیتال‌اش الکسا، از شرکت آمازون، خبر داد؛ اما در کنفرانس بیلد 2018 نحوه این اتصال را برای اولین بار به نمایش گذاشت. با وجود اینکه کورتانا از نظر محبوبیت پشت سر دستیار هوشمند گوگل و دستیار دیجیتال الکسای شرکت آمازون قرار گرفته؛ اما کورتانا از این پس به دستیار دیجیتال الکسا دسترسی خواهد داشت. مایکروسافت در کنفرانس امسال نشان داد که چگونه کورتانا روی الکسا و الکسا روی کورتانا اجرا خواهند شد. 

این دسترسی بسیار ساده خواهد بود کافی است در الکسا بگویید "Alexa, open Cortana". پس از آن می‌توانید دستورات مختلف کورتانا را به الکسا بدهید، سوال بپرسید، ایمیل بفرستید و تمام قابلیت‌های کورتانا در محیط الکسا در اختیار شما خواهد بود. با همین فرآیند به‌صورت بالعکس نیز می توانید با صدا زدن الکسا داخل محیط ویندوز 10، از تمام قابلیت‌های الکسا بهره ببرید. 

مایکروسافت و آمازون هنوز در حال کار روی این قابلیت هستند و آنچه نمایش داده‌شد یک آزمون اولیه بود. هنوز هیچ یک از این دو شرکت زمان دقیقی برای در دسترس قرار گرفتن این قابلیت جذاب برای عموم خبر نداده‌‌اند، اما مایکروسافت سایتی معرفی کرده است که با ثبت‌نام در آن اطلاعات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات