پورتال فیس‌بوک با قیمت ۴۹۹ دلار؛ رقیبی جدی برای اکوشوی آمازون

شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فیس‌بوک محصول جدیدی به‌ نام پورتال عرضه کرده است که به‌منظور چت‌ ویدئویی استفاده می‌شود؛ ظاهرا این محصول در کنفراس توسعه‌دهندگان F8 به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد.
تبلیغات

بر اساس گزارشی از شبکه‌ی خبری اینترنتی چدار، فیس‌بوک در حال برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی یک محصول شگفت‌انگیز به‌منظور چت ویدئویی است. این محصول جدید ظاهرا از صفحه‌نمایش مشابه محصول آمازون به‌نام Echo Show بهره می‌برد و نام آن Portal خواهد بود. این اولین محصول سخت‌افزاری فیس‌بوک خواهد بود که در آزمایشگاه مرموز Building 8 ساخته شده است؛ در این پروژه شبیه آلفابت X که سال گذشته برنامه‌هایش را برای توسعه‌ی رابط مغز-کامپیوتر برای عموم معرفی کرد، از چند گروه کوچک با اعضای محدود استفاده شده است. قرار است پورتال اوایل ماه می معرفی شود که مصادف با کنفرانس توسعه‌دهندگان F8 فیس‌بوک است. اخبار مربوط به این دستگاه ابتدا توسط دیجی‌تایمز در ماه جولای سال گذشته به بیرون درز کرد.

بر اساس گزارش چدار، فیس‌بوک قرار است این محصول را با قیمت ۴۹۹ دلار به فروش برساند و قصد دارد از شیوه‌ای در بازاریابی استفاده کند که این محصول را به‌عنوان ابزاری ضروری برای چت ویدئویی با دوستان و خانواده در ذهن کاربران حک کند؛ درست مانند آمازون که اکو شو را همانند یک ابزار ضروری در آشپزخانه که بدون آن آشپزی مشکل است در زندگی روزمره‌ی کاربران تعریف کرده است. پورتال اولین محصول فیس‌بوک در بازار سخت‌افزار مصرفی بعد از مشارکت ناموفق با شرکت HTC در سال ۲۰۱۳ خواهد بود. این مشارکت به تولید یک گوشی هوشمند اندروید توسط فیس‌بوک منجر شد؛ اما تلاش فیس‌بوک برای ورود به تولید لوازم الکتریکی مصرفی با شکست مواجه شد.

درحالی‌که به‌ نظر می‌رسد آمازون و گوگل رویکردی جدی نسبت به بخش سخت‌افزار دارند، فیس‌بوک به‌منظور هموار کردن راه ورود هوش مصنوعی به خانه‌ها، تمایل دارد در بازار سخت‌افزار از طریق بلندگوهای هوشمند و دیگر دستگاه‌های خانگی فعالیت‌ کند. بر اساس یک مطالعه‌ی مشترک توسط رسانه‌ی ورج و رتیکال ریسرچ در اکتبر سال گذشته، مشخص شد که فیس‌بوک در بازار محصولات سخت‌‌افزاری راه سختی برای جلب نظر و اعتماد مشتریان در ایالات متحده در پیش دارد؛ زیرا محصولات دو شرکت آمازون و گوگل از نظر مصرف‌کنندگان ایالات متحده بسیار قابل اعتماد هستند و مورد استقبال آن‌ها قرار گرفته‌اند. با این حال، چدار گزارش می‌دهد که پورتال در میان بسیاری از محصولاتی که فیس‌بوک تولید کرده است، به‌عنوان اولین محصول کارآمد به چشم می‌خورد و از قابلیت‌های پیشرفته‌ی کامپیوتری شرکت برای شناسایی افراد از طریق دوربین دستگاه و ارتباط آن‌ها با حساب‌های فیس‌بوک استفاده خواهد کرد.          

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات