گوگل، اپل، فیسبوک و اوبر نامه ای ضد دستور منع مهاجرتی ترامپ آماده می کنند

جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
این اولین باری است که بزرگان تکنولوژی آمریکا با همکاری یکدیگر قصد دارند از مهاجرت افراد به خاک این کشور حمایت کنند.
تبلیغات

 بنا به اعلام منابع مختلف، آلفابت، اپل، فیسبوک، اوبر، استریپ و دیگر کمپانی‌های شناخته‌شده حوزه فناوری با همکاری یکدیگر نامه‌ای نوشته‌اند که در آن مخالفت خود را با دستور منع ورود مهاجران - که به‌تازگی توسط ترامپ امضا شده است - نشان می‌دهند.

این اقدام همان‌طور که گفته شد، بیشتر از طرف کمپانی‌های حوزه فناوری انجام شده است؛ اما بنا به گفته منابع، این شرکت‌ها قصد دارند دیگر صنایع را هم با خود همراه کنند. این نامه، اولین فشار قابل توجه کسب‌وکارهای بزرگ آمریکا برای پشتیبانی از مهاجرت افراد خارجی در برابر دستور منع مهاجرتی ترامپ خواهد بود.

در ادامه متن نامه‌ی یادشده را با هم می‌خوانیم:

رئیس جمهور ترامپ عزیز،آمریکا از زمان تولدش مکانی برای ارائه فرصت‌ها بود که همیشه به ورود افراد جدید خوش‌آمد گفته و به آن‌ها فرصت مناسب برای ایجاد خانواده، شغل و کسب‌وکارهای مختلف را داده است. ما ملتی هستیم که با مهاجرین خود قدرتمند‌تر خواهیم بود. به‌عنوان کارآفرینان و رهبران کسب‌وکارهای بزرگ، توانایی ما برای رشد بیشتر شرکت‌هایمان و نیز ایجاد شغل، به مهاجرینی که از سراسر دنیا برای ما کار می‌کنند بستگی دارد.ما هدف شما مبنی بر اطمینان از نیازهای امنیتی سیستم مهاجرتی امروزی‌مان برای امن نگه‌داشتن کشور را درک می‌کنیم. در هر صورت ما نگران هستیم دستور اجرایی اخیر شما بسیاری از دارندگان ویزا را که به‌سختی در آمریکا کار کرده و برای موفقیت کشورمان مشارکت داشته‌اند، تحت تأثیر قرار دهد. در یک اقتصاد جهانی، جذب بهترین‌ها از سراسر دنیا یک امر حیاتی است. ما از تغییراتی اعمال‌شده توسط مدیریت شما در روز‌های اخیر و اینکه دپارتمان امنیت ملی چگونه آن را پیاده‌سازی خواهد کرد، استقبال می‌کنیم و آماده‌ایم به مدیریت شما کمک کنیم تا فرصت‌های دیگر را شناسایی کند و اطمینان حاصل شود که رفت و آمد کارکنان ما بدون تأخیر و بدون مشکل انجام شود.شفقت ملت ما بخشی است که ما را استثنایی کرده است و ما متعهد می‌شویم در مدیریت شما کمک کنیم تا انتخاب افراد به‌صورت دقیق انجام شود و حتی یک مورد مشکوک از جانب ما در برنامه‌ی پذیرش پناهندگان آمریکا تأیید نشود. امنیت و روش بررسی می‌تواند همیشه با بررسی مستمر و بهبود همراه باشد و تعلیق افراد بی‌ضرر روش مناسبی برای این کار نیست. ما از اهداف شما برای رشد اقتصاد آمریکا و گسترش ایجاد شغل در سراسر کشور حمایت می‌کنیم. ما هم‌زمان هزاران آمریکایی و بااستعدادترین افراد را استخدام کرده‌ایم که همگی در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند تا شرکت‌های ما به موفقیت برسند و بدین طریق، در کل افراد بیشتری استخدام شوند. هم‌زمان که در شرایط پیچیده‌ی کشور به تغییرات و سیاست‌های مهاجرتی به‌هم‌پیوسته فکر می‌کند، امیدواریم از ما به‌عنوان یک منبع استفاده کنید تا به هدف سیاست‌های مهاجرتی خود دست‌یابید. بدین طریق هم از کسب‌وکارهای آمریکایی پشتیبانی کرده‌اید و هم بر ارزش‌های آمریکایی تأثیر خواهید گذاشت.

ترامپ، هفته‌ی گذشته یک دستور اجرایی به امضا رساند که بر اساس آن، ورود مهاجرین سوری به آمریکا منبع شده است. علاوه بر این، امکان ورود افراد از هفت کشور که بیشتر جمعیت این کشورها را مسلمانان‌ تشکیل داده‌اند، به خاک آمریکا ممنوع شده است.

اقدام ترامپ باعث شد افراد زیادی به آن واکنش نشان دهند. بسیاری از معترضان در فرودگاه‌های سراسر کشور آمریکا از جمله نیویورک، سان‌فرانسیسکو، شیکاگو، واشنگتن و بوستون مخالفت خود را با اقدام تبعیض‌آمیز ترامپ نشان دادند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات