آیپد پرو 2020 اپل هنگام بسته‌بودن قاب، میکروفون را غیرفعال می‌کند

شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد تبلت آیپد پرو ۲۰۲۰ اپل هنگام بسته‌بودن قاب، میکروفون را به‌دلایل امنیتی غیرفعال می‌کند؛ البته فقط به‌شرطی که از قاب‌های رسمی تأیید‌شده‌ی اپل استفاده کنید.
تبلیغات

امروزه، در دنیایی زندگی می‌کنیم که افراد سودجو می‌توانند از هر دستگاه متصل به اینترنت و بهره‌مند از میکروفون سوءاستفاده کنند؛ از اسپیکرهای هوشمند گرفته تا گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌ها. اپل در سال ۲۰۱۸ قابلیتی جدید در مک‌بوک‌هایش اضافه کرد تا نگرانی‌های این‌‌چنینی را کاهش دهد. درواقع، اپل اعلام کرد هنگام بسته‌بودن مک‌بوک‌های جدید، میکروفون آن‌ها غیرفعال می‌شود. مک‌بوک‌ها از تراشه‌ای به‌نام T2 بهره‌مند هستند. T2 به ویژگی خاصی مجهز شده است که میکروفون دستگاه را ازلحاظ سخت‌افزاری قطع می‌کند. در آن زمان، اپل گفته بود:

میکروفون به‌صورت سخت‌افزاری قطع می‌شود و این یعنی هیچ‌یک از نرم‌افزارها، حتی آن‌هایی که در macOS دسترسی روت دارند، نمی‌توانند هنگام بسته‌بودن لپ‌تاپ، با میکروفون تعامل داشته باشند.

مستندات جدید مرتبط‌ به آیپد پرو ۲۰۲۰ اپل که اخیرا رسانه‌ی 9to5Mac فاش کرده است، نشان می‌دهد هر دو مدل از این تبلت جدید به‌ کارکردی مشابه‌ با مک‌بوک پرو مجهز شده‌اند. بدین‌ترتیب، هرگاه کاربر قاب محافظ را ببندد، تراشه‌ی امنیتی به‌کاررفته در تبلت آیپد پرو باعث غیرفعال‌شدن میکروفون می‌شود.

بنابر اطلاعات 9to5Mac، هنگام بسته‌بودن قاب، هیچ نرم‌افزاری در آیپد پرو نمی‌تواند به داده‌های میکروفون دسترسی پیدا کند؛ فرقی ندارد اپلیکیشن یادشده اپلیکیشنی معمولی باشد یا در دسته‌ی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض تبلت قرار گیرد. این موضوع نشان می‌دهد حتی اگر فرم‌ور تبلت اپل با حمله‌ی بدافزار مواجه شود، هکر نخواهد توانست به داده‌های میکروفون دسترسی پیدا کند. ظاهرا این قابلیت جدید فقط برای قاب‌هایی کار می‌کند که اپل صلاحیت آن‌ها را رسما تأیید کرده باشد.

تمامی قاب‌های فعلی که خود اپل ساخته است، با این قابلیت سازگار هستند. این قاب‌ها Smart Folio و Smart Keyboard Folio و Magic Keyboard را شامل می‌شوند. قاب آخر ضمن بهره‌مندی از صفحه‌کلید، به ترک‌پد نیز مجهز شده است و مه ۲۰۲۰ (اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۹) دردسترس قرار می‌گیرد. ناگفته نماند قاب‌های متفرقه‌ای که اپل تأیید کرده باشد، با این قابلیت سازگاری دارند.

تبلت‌های اپل معمولا به‌اندازه‌ی تبلت‌های اندرویدی با مشکلات امنیتی مواجه نمی‌شوند؛ اما هنوزهم از لحاظ تئوری، ممکن است آسیب‌پذیر باشند. اقدام اخیر اپل با هدف افزایش امنیت آیپد پرو، کاری تحسین‌برانگیز است؛ اما بهتر بود این قابلیت مستقیما در رابط کاربری آیپد پرو دردسترس قرار می‌گرفت تا کسانی که به استفاده از قاب محافظ تمایل ندارند، بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این موضوع چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات