آیپد پرو 2020 در برابر آیپد پرو 2018

جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
آیپد پرو 2020، جدیدترین تبلت پرچم‌دار اپل، چه تفاوت‌هایی با مدل ۲۰۱۸ دارد؟ در مقاله‌ی پیش‌رو به مقایسه‌ی عمیق دو نسل از تبلت‌های رده‌بالای اپل می‌پردازیم.
تبلیغات

آیپد پرو ۲۰۲۰ اپل (Apple iPad Pro 2020) پس از مدت‌ها انتظار سرانجام در دو مدل رونمایی شد. دو مدل معرفی‌شده در حقیقت مدل‌های جدید تبلت‌های آیپد پرو ۱۱ اینچ و آیپد پرو ۱۲/۹ اینچ هستند که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده بودند. تبلت اپل آیپد پرو ۲۰۲۰ بهبودهای متعددی به‌خود دیده است که بیشتر آن‌ها قابل‌پیش‌بینی بودند.

تبلت رده‌بالا‌ی اپل از تراشه‌ای قدرتمند استفاده می‌کند و به‌طور کلی به‌سخت‌افزاری توانمند مجهز شده است. از طرفی شماری از بهبودهای آیپد پرو ۲۰۲۰ را در ابتدا حدس نزده بودیم؛ برای مثال می‌توانیم به بهره‌مندی این تبلت از اسکنر فراشکافت لایدار (LiDAR) اشاره کنیم. با همه‌ی تفاوت‌ها، آیپد پرو ۲۰۲۰ هنوز هم از جوانب زیادی به آیپد پرو ۲۰۱۸ شباهت دارد. امکان تهیه‌ی آیپد پروهای جدید ۱۱ و ۱۲/۹ اینچ از زمان معرفی دستگاه‌ها فراهم شده است. اپل می‌گوید کسانی که آیپد پرو ۲۰۲۰ را سفارش دهند در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۲۰ (۶ فروردین ۱۳۹۹) آن را دریافت خواهند کرد.

Apple iPad Pro 12.9 2020 / اپل آیپد پرو

آیپد پرو ۱۲/۹ اینچ ۲۰۲۰ اپل

با عرضه‌ی آیپد پرو ۲۰۲۰، اپل فروش آیپد پرو ۲۰۱۸ را متوقف کرده است و امکان تهیه‌‌ی آن ازطریق وب‌سایت رسمی این شرکت وجود ندارد. آیپد پرو ۱۱ اینچ ۲۰۲۰ با قیمت پایه‌ی ۷۹۹ دلار عرضه می‌شود؛ این مدل تنها به وای‌فای مجهز است و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد. قیمت تبلت جدید اپل در قدرتمندترین مدل با بهره‌گیری از ۱ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و پشتیبانی از وای‌فای و شبکه‌ی سلولار، ۱٬۴۴۹ دلار است. اپل افزون بر این دو مدل، دو مدل دیگر با حافظه‌ی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت به‌فروش می‌رساند. یکایک این تبلت‌ها دارای مدل‌های وای‌فای و وای‌فای + سلولار هستند.

از طرفی آیپد پرو ۱۲/۹ اینچ ۲۰۲۰ قیمتی بالاتر از تبلت دیگر دارد. این محصول با قیمت پایه‌‌ی ۹۹۹ دلار با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت و پشتیبانی از وای‌فای عرضه می‌شود. قدرتمندترین مدل از آیپد پرو ۱۲/۹ اینچ، ۱ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد و از وای‌فای در کنار شبکه‌ی سلولار پشتیبانی می‌کند. تبلت موردبحث با قیمت ۱٬۶۴۹ دلار دردسترس قرار می‌گیرد. ناگفته نماند که آیپد پرو ۱۱ اینچ ۲۰۱۸ با قیمت ۷۹۹ دلار برای مدل مجهز به وای‌فای و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه شده بود. قوی‌ترین مدل این تبلت برچسب قیمت ۱٬۶۹۹ دلاری داشت. همچنین آیپد پرو ۱۲/۹ اینچ ۲۰۱۸ دارای قیمت پایه‌ی ۹۹۹ دلاری برای مدل مجهز به وای‌فای و حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی بود. قوی‌ترین مدل از آیپد پرو ۱۲/۹ اینچ ۲۰۱۸ قیمتی معادل ۱٬۸۹۹ دلار داشت.

با نگاهی به اعداد یادشده در پاراگراف‌های بالا، تنها یک جمله در ذهن همه نقش می‌بندد: تبلت‌های رده‌بالای اپل، دستگاه‌هایی بسیار گران‌قیمت هستند. بااین‌حال قیمت پایه‌ی آن‌ها شبیه به هم است؛ البته مدل‌های ۲۰۲۰ با همان قیمت پایه، دو برابر حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیشتری را دراختیار کاربر قرار می‌دهند. در ضمن قوی‌ترین مدل‌های آیپد پروهای ۲۰۲۰ قیمتی پایین‌تر از قوی‌ترین مدل‌های آیپد پروهای ۲۰۱۸ دارند. البته فراموش نکنید که با عرضه‌ی آیپد پرو ۲۰۲۰،‌ قیمت مدل‌های ۲۰۱۸ افت خواهد کرد.

ipad pro 11 / آیپد پرو ۱۱

آیپد پرو ۱۲/۹ اینچ ۲۰۱۸ اپل

گرچه در آیپد پروهای جدید شاهد تفاوت‌های درخورتوجهی نسبت به مدل‌های سال ۲۰۱۸ هستیم، اما بسیاری از المان‌های آن‌ها بدون تغییر باقی‌مانده است. این موضوع به‌طور ویژه درمورد طراحی ظاهری آن‌ها صدق می‌کند. آیپد پرو ۲۰۲۰ بدنه‌ای مستطیل‌شکل از جنس فلز دارد و حاشیه‌های کمی در اطراف نمایشگر آن به‌چشم می‌خورد. همچنین ابعاد کلی آیپد پروهای جدید یکسان با آیپد پروهای سال ۲۰۱۸ است. بر این اساس، مدل‌های ۱۱ اینچ این تبلت‌ها ابعادی معادل ۲۴۷/۶ در ۱۷۸/۵ در ۵/۹ میلی‌متر دارند و مدل‌های ۱۲/۹ اینچ از ابعاد ۲۸۰/۶ در ۲۱۴/۹ در ۵/۹ میلی‌متر برخوردار هستند. وزن تبلت‌ها با یکدیگر اندکی فرق می‌کند، اما این تغییر چندان محسوس نیست. تمامی تبلت‌های موردبحث در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری عرضه می‌شوند و هیچ‌یک از آن‌ها جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون ندارند.

اندازه‌ی نمایشگر آیپد پروهای ۲۰۲۰ در مقایسه با آیپد پروهای ۲۰۱۸ بدون تغییر باقی‌مانده و همچنان با دو تبلت ۱۱ و ۱۲/۹ اینچ طرف هستیم. همچنین وضوح تصویر و تراکم پیکسلی این نمایشگرها مثل هم است و تغییری به‌چشم نمی‌خورد. هر دو مدل ۱۱ اینچ آیپد پروها دارای وضوح تصویر ۱٬۶۶۸ در ۲٬۳۸۸ پیکسل هستند و از تراکم پیکسلی ۲۶۴ پیکسل در هر اینچ بهره می‌گیرند. این درحالی است که نمایشگر مدل‌های ۱۲/۹ اینچ وضوح ۲٬۰۴۸ در ۲٬۷۳۲ پیکسل و تراکم پیکسلی ۲۶۴ پیکسل در هر اینچ دارد.

همچنین فناوری اصلی به‌کاررفته در نمایشگر آیپد پروهای جدید همچون آیپد پروهای پیشین است. نمایشگر تمامی دستگاه‌ها رفرش ریت (نرخ نوسازی) حداکثر ۱۲۰ هرتز را به‌نمایش می‌گذارد تا تماشای محتوای بصری به‌شکلی روان و لذت‌بخش فراهم شود. این نمایشگرها همچنین از فناوری True Tone پشتیبانی می‌کنند؛ True Tone فناوری خاصی است که بسته به نور محیطی که در آن حضور دارید، به‌صورت خودکار تعادل رنگ سفید را تنظیم می‌کند. تمامی نمایشگرهای به‌کاررفته در آیپد پروهای موردبحث دارای حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیت هستند و گستره‌ی رنگی وسیعی دارند (P3).

Apple iPad Pro 11 2020 / اپل آیپد پرو 11

آیپد پرو ۱۱ اینچ ۲۰۲۰ اپل

بدون شک مهم‌ترین نکته درمورد آیپد پروهای سال ۲۰۲۰ به مجموعه‌دوربین قرارگرفته در پنل پشتی آن‌ها مربوط می‌شود. اپل برای نخستین بار، دوربینی ثانویه به پشت آیپد پروهایش اضافه کرده است تا تجربه‌ی تصویربرداری با این محصولات، حرفه‌ای‌تر شود. تمامی آیپد پروهای ۲۰۲۰ و ۲۰۱۸ دوربینی اصلی با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنز دارای دیافراگم f/1.8 دارند، اما مدل‌های ۲۰۲۰ افزون بر دوربین یادشده، به دوربینی دیگر با حسگر ۱۰ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض دارای دیافراگم f/2.4 مجهز شده‌اند. دوربین فوق عریض آیپد پروهای ۲۰۲۰ زاویه‌ی دید ۱۲۵ درجه‌ای را ارائه می‌دهد. لنز ثانویه‌ی آیپد پرو ۲۰۲۰ بزرگ‌نمایی اپتیکال ۲ برابری را به‌ارمغان می‌آورد. در ضمن فلاش True Tone در آیپد پروهای ۲۰۲۰، روشنایی بیشتری نسبت به قبل دارد.

دوربین پنل جلویی آیپد پروهای جدید نیز دست‌خوش تغییرات شده است. گرچه تمامی مدل‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ از دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی بهره می‌گیرند، اما مدل‌های ۲۰۲۰ از اسکنری جدید با نام اسکنر فراشکافت لایدار (LiDAR) بهره می‌گیرند؛ این اسکنر، روی تشخیص عمقِ بهتر تأثیر به‌سزایی دارد تا تصاویری با جلوه‌ی بوکه‌ی جذاب خلق شوند. اسکنر موردبحث همچنین تجربه‌ی بهتری از واقعیت افزوده را روی آیپد پروهای ۲۰۲۰ فراهم می‌کند.

هر چهار مدل تبلت موردبحث توانایی ضبط ویدئوی 4K را دارند و از پنج میکروفون بهره می‌گیرند. براساس ادعای اپل، آیپد پروهای ۲۰۲۰ به میکروفون‌هایی مجهز شده‌اند که کیفیت آن‌ها را می‌توان در حد کیفیت میکروفون‌های استودیویی به‌شمار آورد. اپل هیچ‌گاه از ظرفیت باتری تبلت‌هایش سخنی به‌میان نمی‌آورد. بااین‌حال کوپرتینویی‌ها می‌گویند که تمامی چهار مدل از آیپد پروهای موردبحث می‌توانند با یک بار شارژ تا ۱۰ ساعت هنگام وب‌گردی ازطریق وای‌فای یا تماشای ویدئو، دوام بیاورند. با در نظر گرفتن این توضیحات، ظاهری بهبود خاصی در باتری آیپد پروهای ۲۰۲۰ اعمال نشده است.

آیپد پرو / iPad Pro

آیپد پرو ۱۱ اینچ ۲۰۱۸ اپل

یکی از بزرگ‌ترین بهبودهای آیپد پرو ۲۰۲۰ نسبت به نسل پیشین، به تراشه‌ی این دستگاه مربوط می‌شود. تبلت‌‌های جدید اپل برای پردازش وظایف مختلف از پردازنده‌ی جدید و قدرتمند A12Z Bionic بهره می‌گیرند که طبق ادعای این شرکت، سرعت پردازشی بیشتری نسبت به تراشه‌ی به‌کاررفته در بسیاری از لپ‌تاپ‌های ویندوزی دارد. تراشه‌ی موردبحث، حتی قدرتمندتر از A12X Bionic است که پیش‌تر در آیپد پرو ۲۰۱۸ از آن استفاده شده بود. تراشه‌ی به‌کاررفته در آیپد پرو ۲۰۱۸ حتی امروزه هم تراشه‌ای بسیار سریع است و به‌راحتی می‌تواند بسیاری از گوشی‌های هوشمند را مغلوب کند. ناگفته نماند که تراشه‌ی آیپد پروهای جدید واحد پردازش عصبی دارد و هم‌زمان با تراشه‌ی دیگری به‌نام M12 فعالیت می‌کند.

دیگر مشخصات فنی تبلت‌های جدید اپل شامل بهره‌مندی آن‌ها از ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است. همان‌طورکه بالاتر اشاره کردیم، مدل‌های ۲۰۱۸ با حافظه‌ی پایه‌ی ۶۴ گیگابایت عرضه شده بودند. تمامی تبلت‌ها از سیستم‌عامل iPadOS بهره می‌گیرند، بااین‌حال مدل‌های ۲۰۲۰ هنگام عرضه به نسخه‌ی iPadOS 13.4 مجهز خواهند بود. مدل‌های سال ۲۰۱۸ نیز به‌زودی به این نسخه‌ به‌روزرسانی خواهند شد. تمامی تبلت‌ها از اپل پنسل و کیبورد مجزای موسوم به «اسمارت کیبورد» بهره می‌گیرند. بااین‌حال آیپد پروهای ۲۰۲۰ به کیبورد جدیدی نیز مجهز شده‌اند که بهبودهای متنوعی به‌خود دیده و اکنون قابلیت‌های بیشتری دارد. اپل از این کیبورد با نام «مجیک کیبورد» یاد می‌کند که ضمن داشتن نور پس‌زمینه، به ترک‌پد مجزا نیز مجهز شده است.

در جدول زیر می‌توانید نظاره‌گر مقایسه‌ی عمیق بین آیپد پروهای ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ اپل باشید. اگر به چنین مقایسه‌هایی علاقه‌مند هستید، می‌توانید وارد بانک محصولات زومیت شوید. در این بخش از سایت، امکان مشاهده‌ی مشخصات فنی و قیمت انواع محصولات الکترونیکی وجود دارد.

مقایسه 4 محصول
طراحی آیپد پرو 11 اپل نسخه 2020آیپد پرو 11 اپل نسخه 2020نمایشگر آیپد پرو 11 اپل نسخه 2018آیپد پرو 11 اپل نسخه 2018Apple iPad Pro 12.9 2020 / اپل آیپد پروآیپد پرو 12.9 اپل نسخه 2020نمایشگر آیپد پرو 12.9 اپل نسخه 2018آیپد پرو 12.9 اپل نسخه 2018
مدل‌‌ نامبرهای این محصولA2068 A2230 A2228 A2231 iPad8,9 iPad8,10A2013 A1934 A1980 A1979 iPad8,1 iPad8,2 iPad8,3 iPad8,4A2069 A2232 A2233 A2229 iPad8,11 iPad8,12A2014 A1895 A1876 A1983 iPad8,5 iPad8,6 iPad8,7 iPad8,8
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 800 یوروحدود 800 دلار (نسخه‌ پایه)حدود 1000 یوروحدود 1000 دلار (نسخه‌ پایه)
تاریخ معرفی18 مارس 2020اکتبر 201818 مارس 2020اکتبر 2018
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضه19 مارس 2020نوامبر 201819 مارس 2020نوامبر 2018
نوع سیستم‌عاملiOS یا iPadOSiOS یا iPadOSiOS یا iPadOSiOS یا iPadOS
سیستم‌عامل در زمان عرضهiPadOS 13.4iOS 12iPadOS 13.4iOS 12
توضیحات سیستم‌عاملقابل ارتقاء به iPadOS 16قابل ارتقاء به iPadOS 16قابل ارتقاء به iPadOS 16قابل ارتقاء به iPadOS 16
نرخ مخصوص جذب (SAR)-1.19 وات بر کیلوگرم (بدن)-1.19 وات بر کیلوگرم (بدن)
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)-0.99 وات بر کیلوگرم (بدن)-0.99 وات بر کیلوگرم (بدن)
ابعاد247.6 در 178.5 در 5.9 میلی‌متر247.6 در 178.5 در 5.9 میلی‌متر280.6 در 214.9 در 5.9 میلی‌متر280.6 در 214.9 در 5.9 میلی‌متر
جنس پشتفلز - آلومینیومفلز - آلومینیومفلز - آلومینیومفلز - آلومینیوم
جنس جلوشیشهشیشهشیشهشیشه
جنس فریمفلز - آلومینیومفلز - آلومینیومفلز - آلومینیومفلز - آلومینیوم
رنگخاکستری تیره نقره‌ایخاکستری تیره نقره‌ایخاکستری تیره نقره‌ایخاکستری تیره نقره‌ای
ابعاد نمایشگر11.0 اینچ11.0 اینچ12.9 اینچ12.9 اینچ
نوع نمایشگرIPS LCDIPS LCDIPS LCDIPS LCD
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)120 هرتز120 هرتز120 هرتز120 هرتز
رزولوشن1668 در 2388 پیکسل1668 در 2388 پیکسل2048 در 2732 پیکسل2048 در 2732 پیکسل
سایر مشخصات نمایشگرپشتیبانی از فضای رنگی گسترده-پشتیبانی از فضای رنگی گسترده-
تراکم پیکسلی~265 پیکسل در اینچ~264 پیکسل در اینچ~265 پیکسل در اینچ~265 پیکسل در اینچ
نسبت نمایشگر به بدنه~82.9 درصد~82.9 درصد~85.4 درصد~85.4 درصد
حداکثر روشنایی600 نیت (Typ)600 نیت600 نیت (Typ)600 نیت
نسبت تصویر--4:34:3
مدل تراشهApple A12Z BionicApple A12X BionicApple A12Z BionicApple A12X Bionic
فرآیند ساخت تراشه7 نانومتر7 نانومتر7 نانومتر7 نانومتر
تعداد هسته پردازنده8 هسته8 هسته8 هسته8 هسته
مشخصات هسته‌ها4 هسته 2.5 گیگاهرتز Vortex و 4 هسته 1.6 گیگاهرتز Tempest4 هسته 2.5 گیگاهرتز Vortex و 4 هسته 1.6 گیگاهرتز Tempest4 هسته 2.5 گیگاهرتز Vortex و 4 هسته 1.6 گیگاهرتز Tempest4 هسته 2.5 گیگاهرتز Vortex و 4 هسته 1.6 گیگاهرتز Tempest
پردازنده گرافیکیApple GPUApple GPUApple GPUApple GPU
سایر مشخصات تراشهپردازنده گرافیک 8 هسته‌ایپردازنده گرافیک 7 هسته‌ایپردازنده گرافیک 8 هسته‌ایپردازنده گرافیک 7 هسته‌ای
ترکیب حافظه داخلی و رم128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 1 ترابایت / 6 گیگابایت رم64 گیگابایت / 4 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 4 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 4 گیگابایت رم 1 ترابایت / 6 گیگابایت رم128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 1 ترابایت / 6 گیگابایت رم64 گیگابایت / 4 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 4 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 4 گیگابایت رم 1 ترابایت / 6 گیگابایت رم
رم6 گیگابایت رم4 گیگابایت رم 6 گیگابایت رم6 گیگابایت رم4 گیگابایت رم 6 گیگابایت رم
حافظه داخلی128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت64 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت64 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت
درگاه کارت حافظه
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد اولتراواید تشخیص عمقواید/استانداردواید/استاندارد اولتراواید تشخیص عمقواید/استاندارد
دوربین اصلی - واید/استاندارد12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استاندارد1.22 میکرومتر سایز پیکسل لنز واید 1/3 اینچ فوکوس دوال پیکسل با تشخیص فاز f/1.8لنز استاندارد 29 میلی‌متری 1/3 اینچ سایز سنسور f/1.8 فوکوس خودکار با تشخیص فاز 1.22 میکرومتر سایز پیکسل1.22 میکرومتر سایز پیکسل لنز واید 1/3 اینچ سایز سنسور فوکوس خودکار دوال پیکسل یا تشخیص فازلنز استاندارد 29 میلی‌متری 1/3 اینچ سایز سنسور f/1.8 فوکوس خودکار با تشخیص فاز 1.22 میکرومتر سایز پیکسل
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید 11 میلی‌متری f/2.4-لنز اولتراواید 11 میلی‌متری f/2.4-
سایر دوربین‌هادوربین تشخیص عمق حسگر TOF 3D LiDAR-دوربین تشخیص عمق حسگر TOF 3D LiDAR-
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت4K4K4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو4K@24/30/60fps 1080p@30/60/120/240fps4K@30/60fps 1080p@30/60fps 1080p@120fps 720p@240fps4K@24/30/60fps 1080p@30/60/120/240fps4K@30/60fps 1080p@30/60fps 1080p@120fps 720p@240fps
توضیحات فیلم‌برداریفیلم‌برداری HDR لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپیفیلم‌برداری HDRفیلم‌برداری HDR لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپیفیلم‌برداری HDR
دوربین سلفی اصلی7 مگاپیکسل7 مگاپیکسل7 مگاپیکسل7 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلیf/2.2لنز استاندارد 32 میلی‌متری f/2.2f/2.2لنز استاندارد 32 میلی‌متری f/2.2
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی1080p@30/60fps1080p@30fps1080p@30/60fps1080p@30fps
توضیحات فیلم‌برداری سلفیفیلم‌برداری HDRفیلم‌برداری HDRفیلم‌برداری HDRفیلم‌برداری HDR
ظرفیت باتری7538 میلی‌آمپر ساعت7812 میلی‌آمپر ساعت9720 میلی‌آمپر ساعت9720 میلی‌آمپر ساعت
ظرفیت بر حسب وات‌ساعت28.65 وات‌ساعت29.45 وات‌ساعت36.71 وات‌ساعت36.71 وات‌ساعت
نوع باتریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمری
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده18 وات18 وات18 وات18 وات
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
دارد
دارد
سایر ویژگی‌های شارژ و باتریپشتیبانی از شارژ معکوسپشتیبانی از شارژ معکوسپشتیبانی از شارژ معکوسپشتیبانی از شارژ معکوس
درگاه اتصالUSB Type-C 3.1USB Type-C 3.1USB Type-C 3.1USB Type-C 3.1
سایر مشخصات درگاه‌‌کانکتور مغناطیسیکانکتور مغناطیسیکانکتور مغناطیسیکانکتور مغناطیسی
نوع اسپیکراستریو (چهارگانه)استریو (چهارگانه)استریو (چهارگانه)استریو (چهارگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
حسگرهاحسگر تشخیص چهره سه‌بعدی شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت فشارسنج هواحسگر تشخیص چهره سه‌بعدی ژیروسکوپ شتاب‌سنج فشارسنج هوا حسگر نور محیطحسگر تشخیص چهره سه‌بعدی شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت فشارسنج هواحسگر تشخیص چهره سه‌بعدی ژیروسکوپ شتاب‌سنج فشارسنج هوا حسگر نور محیط
Wi-FiWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/acWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/ac
توضیحات Wi-Fiدو بانده (Dual Band) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)
بلوتوث5.05.05.05.0
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE نرخ داده‌ ارتقا یافته یا EDRپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE نرخ داده‌ ارتقا یافته یا EDRپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE نرخ داده‌ ارتقا یافته یا EDRپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE نرخ داده‌ ارتقا یافته یا EDR
فناوری‌ ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTEGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTEGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTEGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE
مدل‌های عرضه شده از نظر ارتباطاتWiFi سیم‌کارت‌خورWiFi سیم‌کارت‌خورWiFi سیم‌کارت‌خورWiFi سیم‌کارت‌خور
سیم‌کارت (فقط برای مدل سیم‌کارت‌خور)تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم یا eSIM)تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم یا eSIM)تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم یا eSIM)تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم یا eSIM)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS (LTE)GPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS (LTE)GPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS (LTE)GPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS (LTE)

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات