مایکروسافت شبکه اجتماعی شبیه فیسبوک به پلتفرم Teams اضافه می‌کند

چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
ظاهراً مایکروسافت قصد دارد قابلیت‌هایی مثل شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک و حتی استوری‌هایی شبیه اینستاگرام را به پلتفرم Teams خود اضافه کند.
تبلیغات

مایکروسافت ۱۰ سال قبل در چنین روزی، با پرداخت ۱٫۲ میلیارد دلار پلتفرم شبکه‌ی اجتماعی Yammer را خرید که تمرکز آن روی مشتریان سازمانی است. غول فناوری مستقر در ردموند با وجود بازسازی بزرگ Yammer در سال ۲۰۱۹، به‌طور فزاینده‌ای روی تیمز و پلتفرم جدید Viva خود به‌عنوان قطب‌های ارتباطی در محل کار متمرکز شده است. حالا مایکروسافت قصد دارد Viva Engage را راه‌اندازی کند؛ برنامه‌ای جدید شبیه فیسبوک که به Teams اضافه خواهد شد و قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی را برای محیط‌های کاری ارائه خواهد داد.

به‌گزارش ورج، Viva Engage روی برخی از قوت‌های Yammer استوار است و جوامع دیجیتالی و مکالمات و ارتباط‌ها را در محل کار ترویج می‌کند. درحالی‌که این پلتفرم اغلب شبیه افزونه‌ی شیرپوینت و آفیس به‌نظر می‌رسد، Viva Engage شبیه فیسبوک است. پلتفرم مذکور شامل بخشی برای استوری است که درواقع خوراک خبری فیسبوک خواهد بود و پست‌های مکالمه، فیلم‌ها، تصاویر و... را نشان خواهد داد.

ظاهر و حس‌وحال این بخش دقیقاً شبیه فیسبوک است و به‌وضوح به‌نحوی طراحی شده است تا حسی آشنا ارائه دهد و کارمندان از آن برای اشتراک‌گذاری خبرها یا حتی علایق شخصی استفاده کنند.

قابلیت استوری مایکروسافت Teams

مایکروسافت یک‌دهه در تلاش بوده است تا پلتفرمی اجتماعی مشابه بزرگان این حوزه بسازد و با سرمایه‌گذاری اولیه‌ی خود در Yammer و شبکه‌های اجتماعی متمرکز بر سازمان، راه را برای جوامع درون‌ سازمان‌های متکی به آفیس هموار می‌کند. ادغام Yammer در شیرپوینت، آفیس ۳۶۵، داینامیک و اسکایپ بیشتر از چیزی احساس می‌شد که کسب‌وکارها به‌طور‌منظم خواهان آن بودند.

پلتفرم Teams به‌عنوان مرکز کار و ارتباطات مایکروسافت شناخته می‌شود و همه‌گیری کرونا مطمئناً انتقال مشاغل به‌ کار ترکیبی و نیاز به برنامه‌ایی مثل Zoom و Teams و Slack را سرعت بخشیده است. Teams اکنون بستری است که کارمندان بسیاری از مشاغل را به‌ یکدیگر مرتبط و امکان اشتراک‌گذاری موارد مختلف را در محیط‌های کار را فراهم می‌کند. این پلتفرم برای بسیاری از کارمندانی که کانال‌های آن را اداره می‌کنند، به شبکه‌ای اجتماعی تبدیل شده است.

شبکه اجتماعی مایکروسافت Teams

Viva Engage قابلیتی شبیه استوری اینستاگرام را نیز دراختیار کاربران قرار خواهد داد. این ویژگی که مایکروسافت سال گذشته از اضافه‌کردن آن به لینکدین صرف‌نظر کرد، در Teams و Vivia Engage به کارمندان اجازه می‌دهد درست همان‌طور‌که در اینستاگرام از استوری استفاده می‌کنند، از این ویژگی در Teams نیز بهره ببرند و مثلاً عکس‌های تعطیلات خود را با همکاران به‌اشتراک بگذارند؛‌ بنابراین، دیگر مجبور نخواهند بود یکدیگر را در اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند.

درنهایت، Viva Engage راه دیگری برای ایجاد جامعه در سازمان‌ها ارائه می‌دهد و آن ادغام با Teams و تمرکز روی شبکه‌های اجتماعی مشابه است که می‌تواند باعث افزایش موفقیت آن شود. تصور اینکه Viva Engage با درنظرگرفتن فیسبوک WorkPlace ساخته شده، کمی سخت است. مایکروسافت درمقایسه‌با فشار متا به شرکت‌های دیگر بسیار محتاط عمل کرده است. ناگفته نماند این دو شرکت در مسیر توسعه‌ی متاورس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات