فروش اپلیکیشن‌های متن‌باز رایگان در فروشگاه مایکروسافت مجاز است

سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
مطالعه 1 دقیقه
طبق اعلام رسمی مایکروسافت، فروش برنامه‌های منبع‌باز در ویندوز استور مجاز است.
تبلیغات

مایکروسافت ماه گذشته سیاست‌های فروشگاه اپلیکیشن خود را به‌رورزسانی و برنامه‌های منبع‌باز پولی را ممنوع کرد. ایده‌ی پشت این قانون کاهش تعداد کلاه‌برداری‌ها و ایمن‌کردن فروشگاه این شرکت برای کاربران نهایی است. این یعنی توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی مبتنی‌بر نرم‌افزارهای متن‌باز درمعرض خطر خروج از بازار هستند.

به گزارش Neowin، مایکروسافت پس از دریافت شکایت‌ها و بازخوردهای متعدد توسعه‌دهندگان، تصمیم گرفته است از اعمال قوانین جدیدش عقب‌نشینی و امکان انتشار برنامه‌های منبع‌باز پولی را در فروشگاه خود فراهم کند. دو هفته پس از شفاف‌سازی‌های اولیه درباره‌ی تغییر سیاست‌های جدید ویندوز استور، اکنون این شرکت بازنگری‌های اعمال‌شده در این سیاست‌ها را منتشر کرده است.

جورجیو ساردو، یکی از نمایندگان مایکروسافت، اظهار کرد که برنامه‌های متن‌باز رایگان و پولی زیادی در فروشگاه این شرکت وجود دارد و ردموندی‌ها انتظار دارند تعداد آن‌ها افزایش یابد. مایکروسافت همچنان می‌خواهد از امنیت و رعایت حق مالکیت معنوی برنامه‌های منتشرشده در فروشگاه خود مطمئن شود. این شرکت از کاربران درخواست کرده است تا درصورت مواجهه با برنامه‌های تقلبی که سعی می‌کنند از مشتریان کم‌تجربه درآمد کسب کنند، آن‌ها را با استفاده از فرم‌های رسمی گزارش دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات