همکاری اسلک با آمازون برای رقابت بهتر با مایکروسافت تیمز

شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
طبق قرارداد چندساله‌ی جدید، اسلک با اتکا بر سرویس‌های تحت‌وب آمازون و البته پلتفرم چایم قصد دارد اپلیکیشن خود را تا حد زیادی بهبود بخشد.
تبلیغات

اسلک در اطلاعیه‌ای رسمی از همکاری تجاری با آمازون خبر داده است. قرارداد جدید بین اسلک و آمازون طولانی است و بنابر مفاد آن، کارمندان آمازون خواهد توانست روند استفاده از اسلک را برای ارتباطات کاری شروع کنند. این قرارداد در حالی منعقد می‌شود که در چند وقت اخیر، مایکروسافت تیمز جدی‌تر پا به‌ عرصه‌ی رقابت با اسلک و دیگر سرویس‌های مبتنی‌بر ویدئوکنفرانس گذاشته است. طبق این قرارداد، اسلک قصد دارد قابلیت‌های سرویس خود درزمینه‌ی تماس‌های صوتی و ویدئویی را برپایه‌ی سرویس ویژه‌ی آمازون با نام چایم (Chime) ارائه دهد. همچنین، اسلک میزان استفاده از سرویس‌های تحت‌وب آمازون موسوم‌به AWS را بیشتر خواهد کرد. 

یکی از بخش‌های مهم قرارداد منعقدشده بین دو شرکت، استفاده‌ی کارمندان آمازون از پلتفرم اسلک برای برقراری ارتباط با یکدیگر است. این موضوع نشان می‌دهد قرارداد بین اسلک و آمازون درسراسر بخش‌های هر دو سازمان اثرگذار خواهد بود. درحال‌حاضر، مشخص نیست چه ‌تعداد از ۸۴۰،۰۰۰ کارمند آمازون قرار است به استفاده از اسلک روی بیاورند. درحال‌حاضر، از IBM به‌عنوان بزرگ‌ترین مشتری سازمانی اسلک یاد می‌شود، IBM قصد دارد اسلک را برای تمامی ۳۵۰،۰۰۰ کارمند خود دردسترس قرار دهد.

اسلک از سال‌ها پیش به‌منظور تأمین منابع موردنیاز برای ارائه‌ی قابلیت‌های پیام‌رسانی به سرویس‌های تحت‌وب آمازون متکی بوده است؛ اما از‌این‌پس قصد دارد میزان استفاده‌ی خود را از آن بیشتر کند. آن‌طور که در بندهای قرارداد جدید می‌خوانیم، اسلک متعهد شده است برای ذخیره‌سازی و پردازش داده‌ها، بخش دیتابیس، قابلیت‌های امنیتی‌محور، تجریه‌و‌تحلیل داده‌ها، فناوری‌های مبتنی‌بر یادگیری ماشین و قابلیت‌هایی که در آینده اضافه می‌شوند، از سرویس‌های ابری آمازون استفاده کند. این قرارداد رسما تأیید می‌کند اسلک قصد ندارد برای تأمین نیازهای بخش‌های مختلف پلتفرم خود به استفاده از سرویس ابری مایکروسافت یعنی آژور روی بیاورد. برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند اسلک برای برخی بخش‌های پلتفرم خود در فکر استفاده از آژور یا گوگل کلاد در آینده‌ای نزدیک است. 

برد آرمسترانگ، قائم‌مقام ارشد توسعه‌ی سازمانی و تجاری در اسلک می‌گوید: «تاکنون از آژور استفاده نکرده‌ایم. بخش عظیم سرویس ما همواره بر AWS متکی بوده است». او درادامه‌ی سخنان خود احتمال روی‌آوردن اسلک به سرویس‌ آژور را در آینده، «غیرمحتمل» خواند. بدین‌ترتیب، اسلک همچنان خود را به همکاری جدی با آمازون متعهد می‌داند.

یکی از دیگر بخش‌های بسیار مهم قرارداد جدید را می‌توانیم استفاده‌ی اسلک از سرویس آمازون چایم برای برقراری تماس‌های صوتی و ویدئویی به‌حساب بیاوریم. یکی از ضعف‌های اصلی اسلک درمقایسه‌با تیمز را می‌توانیم به بخش تماس‌های صوتی و ویدئویی نسبت دهیم؛ اما به‌نظر می‌رسد اسلک با اتکا بر سرویس چایم قصد دارد در آینده‌ای نزدیک معادلات را برهم بزند. اسلک از مدتی پیش مهاجرت به بستر چایم را آغاز کرده است و به‌زودی میزبان برخی قابلیت‌های جدید می‌شود. اسلک و آمازون همچنین می‌گویند در آینده سرویس‌های خود را بیشتر با یکدیگر همگام‌سازی خواهند کرد. 

تمامی قابلیت‌هایی که در پی همکاری جدید اسلک با آمازون به پلتفرم این شرکت می‌آیند، در تلاش هستند تجربه‌ی استفاده از اپلیکیشن را لذت‌بخش‌تر کنند؛ به‌ویژه برای کاربران سازمانی. اسلک در چند وقت اخیر به‌طور پیوسته کسب‌و‌کار سازمانی خود را رشد داده است؛ البته این پلتفرم باید نیم‌نگاهی هم به پیشرفت‌های اخیر تیمز بیندازد.

قرارداد جدید باعث می‌شود اسلک و آمازون هردو نفع ببرند. به‌لطف این قرارداد، آمازون شریک تجاری بسیار مهمی برای بخش AWS و پلتفرم چایم پیدا می‌کند. اسلک نیز می‌تواند با اتکا بر قدرت‌های AWS میزان امنیت و تنوع قابلیت‌های پلتفرم خود را افزایش دهد تا درنهایت کاربران بیشتری برای استفاده از آن ترغیب شوند. مایکروسافت نیز همواره تلاش می‌کند کاربران بیشتری را سمت خود بکشاند. باید ببینیم این دو رقیب درادامه‌ی مسیر چه عملکردی از خود برجای می‌گذارند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این موضوع چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات