سیگنال ابزار جدیدی برای محو کردن چهره در اپلیکیشن معرفی کرد

شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سیگنال در ادامه‌ی تلاش‌ها برای بهبود وضعیت حریم خصوصی در سرویس، ابزاری را برای محو کردن چهره در تصاویر معرفی کرد.
تبلیغات

اپلیکیشن‌هایی همچون سیگنال که تمرکز بالایی روی حریم خصوصی دارند، با استقبال مناسب کاربران روبه‌رو شده‌اند. توسعه‌دهنده‌های این اپلیکیشن باز هم تلاش می‌کنند تا ابزارهایی برای حفظ هرچه بیشتری حریم خصوصی کاربران معرفی کنند. آن‌ها ابزارهای جدید را توسعه می‌دهند تا امنیت اطلاعات حساس به اشتراک گذاشته در پلتفرم، بیشتر شود. دراین‌میان قطعا کاربران هم از هر حرکتی، حتی ساده، استقبال می‌کنند.

سیگنال در جدیدترین به‌روزرسانی اپلیکیشن خود، ابزاری برای محو کردن چهره در عکس‌های کاربران معرفی کرد. کاربران با استفاده از این ابزار می‌توانند چهره‌ی هر فرد حاضر در عکس را در زمان ارسال ازطریق سیگنال، محو کنند. حرکت جدید سیگنال، هم‌مسیر با ناآرامی‌هایی انجام شد که در سرتاسر جهان و خصوصا ایالات متحده دیده می‌شود. ماکسی مارلین‌اسپایک، بنیان‌گذار سیگنال پس از حمایت از تظاهرات، در یک پست وبلاگی نوشت: «ما همچنین مشغول کار بوده‌ایم تا راه‌های اضافه‌ای را برای پشتیبانی از مردم حاضر در خیابان‌ها توسعه دهیم. یکی از ابزارها و راهکارها کاملا مشخص و الزامی به‌نظر می‌رسد: در سال ۲۰۲۰، پوشاندن چهره اهمیت زیادی دارد».

ابزار جدید سیگنال به دو صورت دستی و خودکار، چهره را محو می‌کند

امروزه ابزارهای نرم‌افزاری متعددی وجود دارند که امکان شناسایی چهره در یک تصویر و مات کردن آن را به‌راحتی ارائه می‌کنند. ترکیب آن‌ها راهکار بسیار خوبی را در اپلیکیشن ارائه کرده که به‌راحتی و با یک اشاره، تمامی چهره‌های حاضر در عکس را محو می‌کند. به احتمال زیاد این جلوه‌ها غیر قابل بازگشت خواهند بود. درواقع اگرچه سیگنال اطلاعات کاملی درباره‌ی غیر قابل بازگشت بودن جلوه‌ها ارائه نمی‌کند، اما باتوجه‌به رویکردهای پیشین و حساسیت بالای آن‌ها، می‌توان چنین نتیجه‌ای گرفت.

مات کردن چهره سیگنال

قابلیت جدید سیگنال برای کاربرانی که از آن در جهت ارسال اطلاعات حساس استفاده می‌کنند،‌ کاربرد زیادی دارد. چهره‌ی اشخاص در عکس‌ها نیز در دسته‌بندی اطلاعات حساس قرار می‌گیرد. کاربرانی که نسبت به داده‌ها حساس هستند، عموما از یک اپلیکیشن ویرایش عکس دیگر برای محو کردن چهره‌ها استفاده کرده و فایل نهایی را ازطریق پیام‌رسان ارسال می‌کنند. چنین رویکردی لزوما امن نیست، چون برخی از اپلیکیشن‌های ویرایش،‌ زیرساخت‌های قوی پردازشی ابری دارند. شاید آن اپلیکیشن، نسخه‌ای بدون ویرایش از عکس را در سیستم خود ذخیره کند و سیاست‌های کاری آن نیز، اجازه‌ی دسترسی را به مقام‌های قانونی بدهد. درنهایت اگر اطلاعات بسیار حساس هستند، بهتر است آن‌ها را در گوشی خود یا در اپلیکیشن‌های مورد اطمینان نگه‌داری کنید. سیگنال نیز از مورد اطمینان‌ترین اپلیکیشن‌های کنونی به شمار می‌رود.

مارلین‌اسپایک در توضیح قابلیت جدید اپلیکیشن می‌گوید که تمامی مراحل شناسایی چهره و مات کردن آن در داخل گوشی هوشمند انجام می‌شود. البته همه می‌دانیم که سیستم تشخیص چهره کاملا دقیق نیست و به همین دلیل قابلیتی برای مات کردن دستی یک بخش یا تغییر سطح مات شده در اپلیکیشن دیده می‌شود.

قابلیت جدید اپلیکیشن سیگنال به‌زودی و پس از تأیید به‌روزرسانی توسط گوگل و اپل، در نسخه‌های جدید به دست کاربران خواهد رسید. بنیان‌گذار سیگنال در پایان پست وبلاگی خود هم از تصمیم شرکت برای توزیع رایگان پوشش‌های صورت در میان معترضان صحبت کرد. او تصویری از پوشش مدنظر را هم در پست وبلاگی منتشر کرد که شبیه به ماسک‌های مرسوم پوشش گردن و صورت به‌نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات