زوم‌اپ؛ Persian IDM، دانلود انواع فایل در آیفون

سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
اپلیکیشن Persian IDM یکی از بهترین ابزارهای دانلود انواع فایل‌ در سیستم‌عامل iOS به‌شمار می‌رود که کار با آن بسیار ساده است و به‌رایگان دردسترس کاربران قرار دارد.
تبلیغات

گوشی‌های هوشمند شرکت اپل با سیستم‌عامل آی‌او‌اس قوانین و مقررات سفت‌وسختی در حوزه‌ی کپی‌رایت اعمال می‌کنند. به‌جرئت می‌توان گفت یکی از عوامل مؤثر در امنیت چشمگیر گوشی‌های آیفون‌، همین پیروی از قوانین است؛ البته گاهی اوقات این قوانین برای کاربران دست‌وپاگیر می‌شوند. برای مثال، کاربران این سیستم‌عامل نمی‌توانند به‌راحتی فایل مدنظر خود را دانلود کنند. حتی در وب‌سایت‌هایی مثل آپارات که قابلیت دانلود و ذخیره‌ی فایل‌های ویدئویی فراهم شده ‌است، کاربران نمی‌توانند ازطریق مرورگر سافاری ویدئوها را دانلود کنند. آیا راهکاری برای رفع این مشکل وجود دارد؟ آیا می‌توان با تنظیمات خاصی این قابلیت‌ها را دراختیار کاربران قرار داد؟

اپلیکیشن دانلود Persian IDM که به‌صورت اختصاصی برای کاربران ایرانی سیستم‌عامل آی‌او‌اس عرضه شده است، یکی از اپلیکیشن‌های قدرتمند برای دانلود در گوشی‌های آیفون است که این مشکلات را از سر راه برداشته است. از ویژگی‌های اپلیکیشن Persian IDM می‌توان به پشتیبانی اختصاصی از یوتیوب، اینستاگرام، رادیوجوان، فیسبوک و ساندکلاد اشاره کرد. نکته‌ی جالب این است که با ورود به حساب کاربری اینستاگرام خود، علاوه‌بر پست‌ها امکان دانلود استوری‌ها و ویدئو‌های IGTV را نیز خواهید داشت. با نصب این برنامه، کاربر می‌تواند فایل مدنظر خود را دانلود کند و سپس در قسمت Camera Roll یا با هر اپلیکیشن دیگری به‌اشتراک بگذارد. این اپلیکیشن چگونه کار می‌کند؟

در اولین قدم، باید اپلیکیشن Persian IDM را از اپ‌استور دانلود کنید. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد. نوار منو در پایین صفحه سه گزینه‌ی مرورگر (Browser) و دانلود (Download) و تنطیمات (Settings) را نشان می‌دهد. بالاتر از نوار منو، نوارابزار قرار گرفته است که گزینه‌های بارگذاری مجدد، اشتراک‌گذاری، وب‌سایت‌های پیش‌فرض و برگشت به صفحه‌ی قبل یا رفتن به صفحه‌ی بعد را دراختیار کاربر می‌گذارد.

علاوه‌بر پلتفرم‌های تحت‌پوشش دانلود در Persian IDM که از ویژگی‌های خاص آن به‌شمار می‌رود، دیگر ویژگی‌های مهم این برنامه سرعت دانلود بسیار زیادش است که می‌تواند در بیشترین سرعت ممکن فایل‌ها را دانلود کند و همچنین امکان دانلود فایل‌ها در پس‌زمینه است که به کاربر این امکان را می‌دهد حین دانلود فایل‌های حجیم، کارهای دیگری انجام دهد. درادامه، روش‌های دانلود از وب‌سایت‌های مختلف توسط این برنامه را آموزش خواهیم داد.

آموزش دانلود از آپارات در آیفون

برای دانلود از آپارات در آیفون، ابتدا لینک ویدئو مرتبط را از داخل سافاری کپی کنید. سپس، روی اپلیکیشن Persian IDM فورس‌تاچ کنید تا گزینه‌های لمس‌ سه‌بعدی به‌نمایش درآید. از بین گزینه‌های موجود، گزینه‌ی اول، Open Link را انتخاب کنید تا صفحه‌ی حاوی فایل مدنظر کامل بارگذاری شود. حالا روی گزینه‌ی دانلود در وب‌سایت آپارات لمس کنید تا کیفیت‌های مختلف ویدئو را ببینید و کیفیت مطلوبتان را انتخاب کنید. درنهایت، منو سه‌گزینه‌ای دیگری باز می‌شود که اولین گزینه‌ی آن، Download را انتخاب کنید تا دانلود فایل شروع شود. برای بررسی میزان دانلود می‌توانید در نوار منو روی Download بزنید و درصورت لزوم، دانلود را موقتا متوقف کنید یا از سر بگیرید. پس از اتمام دانلود، درکنار فایل ذخیره‌شده گزینه‌ی Send نمایش داده می‌شود و با لمس آن می‌توانید فایل خود را در هر برنامه‌ی دیگری به‌اشتراک‌ بگذارید. اگر قصد داشته باشید آن را در قسمت Camera Roll ذخیره کنید، اجازه‌ی دسترسی به این بخش را از شما خواهد گرفت. برای درک بهتر مراحل یادشده، می‌توانید تصاویر زیر را مشاهده کنید.

اپلیکیشن Persian IDM

آموزش دانلود از یوتیوب در آیفون

برای دانلود از یوتیوب در آیفون، ابتدا باید با استفاده از وی‌پی‌ان دسترسی خود را به یوتیوب فراهم کنید و سپس مانند روش قبلی، لینک ویدئو را از بخش اشتراک‌گذاری ازپیش‌آماده‌شده در یوتیوب کپی و اپلیکیشن Persian IDM را باز کنید. بلافاصله با دو گزینه روبه‌رو می‌شوید. می‌توانید گزینه‌ی اول، Download را انتخاب کنید و اپلیکیشن دانلود را آغاز می‌کند. درنهایت، می‌توانید مانند روش اشتراک‌گذاری در آپارات‌، فایل دانلود‌شده را در محل مدنظر ذخیره کنید.

آموزش دانلود ویدئو از اینستاگرام و فیسبوک در آیفون

برای دانلود ویدئوها از اینستاگرام در آیفون و ازطریق Persian IDM نیازی نیست حتما وارد حساب کاربری خود شوید و می‌توانید با کپی لینک ویدئو و بازکردن آن در برنامه، ویدئو را بارگذاری کنید. اکنون ویدئو را پخش کنید، بلافاصله پیامی حاوی دو گزینه نمایش داده می‌شود. روی گزینه‌ی Download لمس کنید تا ذخیره‌ی فایل آغاز شود و بعد از اتمام دانلود، می‌توانید فایل نهایی را در برنامه‌ی دلخواهتان به‌اشتراک‌ بگذارید.

دانلود استوری و IGTV اینستاگرام در آیفون با کمک برنامه‌ی Persian IDM نیز به‌همین‌ترتیب است و فقط در مواقعی که محتوا مربوط به حساب کاربری Private است، کاربر حتما وارد حساب اینستاگرامش شود تا به لینک دسترسی داشته باشد. بنابراین با بارگذاری لینک IGTV یا استوری ویدئو مرتبط، می‌توانید این دسته از فایل‌ها را نیز دانلود کنید. به‌عبارت‌‌دیگر، رابط کاربری اینستاگرام در این اپلیکیشن تحت‌وب است و پخش ویدئوها مانند وب انجام می‌شود و از‌آنجا‌که هر فایلی را می‌توان از این برنامه دانلود کرد که قابلیت پخش داشته باشد‌، باید لینک را وارد و ویدئو را پخش کنید تا گزینه‌ی دانلود دراختیار شما گذاشته شود.

اپلیکیشن Persian IDM

دانلود از فیسبوک نیز با همین روش انجام می‌شود و کاربر باید لینک ویدئو را از فیسبوک بردارد و سپس در برنامه بازکند تا ویدئو پخش شود و گزینه‌ی دانلود دردسترس قرار گیرد.

آموزش دانلود از ساندکلاد در آیفون

دانلود از ساندکلاد در آیفون به‌طور‌ویژه‌ای در برنامه‌ی Persian IDM پشتیبانی می‌شود و در بخش بوک‌مارک‌های پیش‌فرض در نوار ابزار به این وب‌سایت دسترسی خواهیم داشت. علاوه‌بر استفاده از جست‌وجوی داخل وب‌سایت‌ها، می‌توان لینک پخش فایل را نیز در برنامه بارگذاری کرد. با لمس گزینه‌ی پخش آهنگ، گزینه‌ی دانلود به‌صورت پاپ‌آپ به‌نمایش درخواهد آمد و با سرعت بسیار سریعی آهنگ را دانلود می‌کند. ذخیره‌ی آهنگ‌ها در بخش Music آیفون باتوجه‌به حساسیت شرکت اپل روی آهنگ‌ها به‌هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست؛ اما با لمس گزینه‌ی Send درکنار فایل دانلودشده، قادر خواهید بود در برنامه‌های زیادی آن را به اشتراک‌ بگذارید.

این برنامه از وب‌سایت‌های دیگری نیز پشتیبانی می‌کند که در بخش بوک‌مارک دسترسی سریع برایشان فراهم شده است و به‌جرئت می‌توان گفت یکی از کاربردی‌ترین ابزارها در گوشی‌های آیفون است. همان‌طورکه پیش‌تر به آن اشاره شد، فقط باید فایل ویدئویی موسیقی مدنظر را در این اپلیکیشن پخش کنید تا با قابلیت خاص موجود در آن‌، فایل را برای شما ذخیره کند. دیگر ویژگی‌های مهم اپلیکیشن IDM پارسی رابط کاربری ساده و روان آن است که با فعال‌سازی گزینه‌ی Clipboard Detection لینک‌های کپی‌شده را تشخیص می‌دهد و فرایند بارگذاری را تسهیل می‌کند. علاوه‌براین، سرعت دانلود فوق‌العاده‌ی این اپ باعث‌ شده با برنامه‌ای تمام‌عیار مواجه باشیم.

دانلود از اپ‌استور

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات