امکان برقراری تماس از اسلک به مایکروسافت تیمز و زوم فراهم شد

جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کاربران اپلیکیشن اسلک از این پس می‌توانند با دیگر کاربرانی که از اپلیکیشن‌های مایکروسافت تیمز و زوم استفاده می‌کنند، تماس بگیرند.
تبلیغات

اسلک (Slack) روز گذشته از طریق اطلاعیه‌ای از انتشار اپلیکیشنی جدید خبر داد؛ اپلیکیشنی که قابلیت‌های تماسمایکروسافت تیمز (Microsoft Teams) را در اسلک ادغام می‌کند و مزیت‌های متعددی در پی دارد. این اپلیکیشن جدید که از آن با نام مایکروسافت تیمز کالز (Microsoft Teams Calls) یاد می‌شود فعلا در مرحله‌ی بتا قرار دارد. چند روز پیش بود که در خبری اعلام شد اسلک به‌دنبال یکپارچه‌سازی قابلیت‌های تماس اپلیکیشن خودش با مایکروسافت تیمز است.

حال پس از گذر مدتی نه‌چندان زیاد، اپلیکیشن مایکروسافت تیمز کالز به‌صورت رسمی معرفی شده است. از این طریق، تنها امکان برقراری تماس از اسلک به مایکروسافت تیمز برقرار می‌شود. برخلاف آنچه پیش‌تر انتظار داشتیم، کاربر نمی‌تواند به‌صورت مستقیم از طریق خود اسلک با تیمز تماس بگیرد و برای این کار به مایکروسافت تیمز کالز متکی است. 

کاربران اسلک می‌توانند Microsoft Teams Calls را در قسمت تنظیمات به‌عنوان ارائه‌دهنده‌ی اصلی خدمات برقراری تماس انتخاب کنند. به‌علاوه کاربران می‌توانند ببینند که در لحظه‌ای خاص، چه کسانی در حال برقراری تماس هستند. افزون‌بر این موارد، امکان مشاهده‌ی زمان دقیق آغاز تماس‌ها نیز فراهم می‌شود. قابلیت یادآور رویدادها در اپلیکیشن Outlook Slack نیز قرار است از قابلیت یادشده پشتیبانی کند. درواقع Outlook Slack می‌تواند به‌صورت مستقیم از طریق خود اسلک به تماس‌های مایکروسافت تیمز ملحق شود. 

اسلک افزون‌بر قابلیت یادشده، از یکپارچه‌سازی تماس‌های بر بستر IP (موسوم‌به VoIP) با اپلیکیشن‌های زوم (Zoom) و Cisco Jabber به‌همراه RingCentral و Dialpad خبر داده است. قابلیت یادشده به کاربران اسلک امکان می‌دهد به‌وسیله‌ی استفاده از اپلیکیشن‌های یادشده که سرویس VoIP را ارائه می‌دهند، به‌صورت مستقیم با شماره تلفن‌های آن‌ها تماس حاصل کنند. 

اسلک می‌گوید طی یک ماه اخیر،‌ مدت‌زمان تماس‌های برقرارشده از طریق این پلتفرم تقریبا ۳۵۰ درصد رشد داشته است. شیوع ویروس کرونا باعث شده است کسب‌و‌کارهای مختلف دفاتر کاری خود را تعطیل کنند و به استفاده از بسترهایی نظیر اسلک و مایکروسافت تیمز برای برقراری ارتباط با کارکنان‌شان روی بیاورند. اسلک همچنین مدتی پیش، از شکسته شدن رکورد کاربرانش خبر داد. 

قابلیت‌های یادشده از روز گذشته برای کاربران اپلیکیشن اسلک در دسترس قرار گرفته‌اند. کاربران می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت رسمی اسلک، اپلیکیشن مایکروسافت تیمز کالز را دانلود و از طریق آن با کاربران مایکروسافت تیمز تماس بگیرند. اسلک از مدت‌ها پیش اعلام کرده است که قصد دارد تغییری اساسی در رابط کاربری اپلیکیشن خود اعمال کند. رابط کاربری جدید اسلک که تمرکزی ویژه روی ساده‌سازی کارها و فراهم کردن امکان شخصی‌سازی دارد،‌ برای کاربران جدید در دسترس قرار گرفته است و در هفته‌های آتی برای کاربران فعلی نیز منتشر خواهد شد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دراین‌زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات