اسلک روی امکان برقراری تماس با کاربران مایکروسافت تیمز کار می‌کند

دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل اسلک از فراهم شدن قابلیت برقراری تماس با کاربران پلتفرم رقیب این شرکت یعنی مایکروسافت تیمز در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
تبلیغات

بااینکه فناوری‌های جدید روزبه‌روز زندگی ما را آسان‌تر از قبل می‌کنند& اما برخی اوقات ناسازگاری دو پلتفرم رقیب با یکدیگر می‌تواند باعث بروز دردسرهایی نیز بشود. این چیزی است کاربران دو سرویس مایکروسافت تیمز و اسلک اخیرا تجربه کرده‌اند.

این روزها به خاطر شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا در جهان، کارکنان بسیاری از شرکت‌ها به‌صورت دورکاری به انجام وظایفشان می‌پردازند. دو پلتفرم مایکروسافت تیمز و اسلک به لطف قابلیت‌های فراوانی که برای برقراری ارتباط میان کارکنان ارائه می‌دهند به انتخاب اول بسیاری شرکت‌ها برای دورکاری تبدیل شده‌اند. مایکروسافت هفته‌ی گذشته اعلام کرد که پلتفرم تیمز با جهشی عظیم نسبت به گذشته به رقم ۴۴ میلیون کاربر روزانه دست یافته است. اسلک آمار تعداد کاربران روزانه‌ی خود اعلام نکرده است اما چند روز پیش مدیرعامل این شرکت در یک رشته توئیت اعلام کرد که این پلتفرم با ثبت رکوردی جدید به رقم ۱۲/۵ میلیون کاربر هم‌زمان رسیده است.

با توجه به تعداد بالای کاربران این دو سرویس رقیب، فراهم نبودن امکان برقراری ارتباط میان کاربران آن‌ها در این روزها به مشکلی اساسی تبدیل شده است. خوشبختانه به نظر می‌رسد این وضعیت در آینده‌ی نزدیک تغییر خواهد کرد.

استوارت باترفیلد، مدیرعامل اسلک به‌تازگی اعلام کرده است که این شرکت در نظر دارد تا امکان برقراری تماس با کاربران پلتفرم تیمز را به‌زودی در پیام‌رسان کاری خود فراهم کند. بدین ترتیب یک پل ارتباطی بین این دو پلتفرم برقرار خواهد شد و کاربران آن‌ها می‌توانند به‌طور مستقیم با یکدیگر تماس داشته باشند.

اضافه شدن این ویژگی با توجه به شرایط ویژه‌ی فعلی و همین‌طور سابقه‌ی قبلی اسلک در اضافه کردن پشتیبانی از محصولات مایکروسافت تا حدودی قابل پیش‌بینی بود. پیش‌ازاین امکان استفاده از برخی سرویس‌های مایکروسافت نظیر وان درایو، اوت لوک و شیرپوینت به‌طور مستقیم از درون نرم‌افزار اسلک فراهم شده بود. همچنین در سال گذشته پشتیبانی از پلتفرم آفیس ۳۶۵ نیز با اتکا به API‌هایی که به‌طور عمومی در دسترس هستند به این پیام‌رسان اضافه شده بود.

هنوز جزئیاتی درباره‌ی زمان دقیق عرضه‌ی این قابلیت و نحوه‌ی کارکرد آن عنوان نشده است و مشخص نیست که هر دو شرکت برای ارائه‌ی این قابلیت با یکدیگر همکاری خواهند داشت یا خیر. با توجه به رابطه‌ی نه‌چندان خوب این دو شرکت و رقابت شدید بین آن‌ها برای تصاحب بخش بیشتری از بازار، همکاری احتمالی میان این شرکت‌ها اتفاق بسیار جالب‌توجهی خواهد بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات