گزارش کامل روز چهارم رویداد الکام پیچ

سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 9 دقیقه
الکام پیچ ازجمله‌ برنامه‌های محبوب نمایشگاه الکامپ است که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. با گزارش جامع روز چهارم این برنامه همراه زومیت باشید.
تبلیغات

یکی از برنامه‌هایی که هرساله در نمایشگاه الکامپ توجهات زیادی را به خود جلب می‌کند، الکام پیچ است. در رویداد الکام پیچ، استارتاپ‌های نوپا برنامه‌های خود را معرفی و تشریح می‌کنند و الگوهای درآمدزایی خود را توضیح می‌دهند.

در الکام پیچ روزانه مدیران ۱۳ استارتاپ روی صحنه می‌آیند و به‌مدت پنج دقیقه خود و برنامه‌هایشان را معرفی می‌کنند. تیم داوری متشکل از افراد موفق در زمینه‌ی کسب‌و‌کار نیز حضور دارند که پس از اتمام زمان ۵ دقیقه‌ای ارائه، جلسه پرسش‌وپاسخ ۵ دقیقه‌ای نیز با ارائه‌دهنده برگزار می‌کنند. در پایان نمایشگاه نیز به برترین استارتاپ‌ها از نگاه داوران جوایزی اهدا خواهد شد. 

در روز چهارم رویداد الکام پیچ، بازهم با تاخیری نزدیک به ۳۰ دقیقه مواجه بودیم و برنامه از حدود ساعت ۱۱ کار خود را آغاز کرد. یکی از دلایل تأخیر روز چهارم، حاضر نبودن استارتاپ‌های دوم و سوم در محل برگزاری بود! در روز چهارم، شاهد ارائه‌های خوب و پخته‌ای بودیم. برخلاف روز قبل که از نظر شخصی من استارتاپ‌های ضعیفی روی صحنه آمدند، تیم‌های روز چهارم هوشمندتر و پخته‌تر بودند و آگاهی خوبی از مسیر خود داشتند. همچنین یکی از تیم‌های ارائه‌دهنده‌ از دادن ارائه انصراف داد، بنابراین در روز پایانی الکام پیچ ۱۲ استارتاپ روی صحنه آمدند.

آسان بورس

روز چهارم

مشکلاتی که بسیاری از افراد را از حضور در بازار بورس دور نگه می‌دارد عبارت‌اند از؛ محدودیت زمانی، خطا و هیجانات انسانی، سرعت بالای معاملات و نداشتن استراتژی معاملاتی است. آسان بورس در تلاش است، تا درصد بالایی از این مشکلات را برطرف کند. هدف این استارتاپ تولید ثروت پایدار برای همه مردم از طریق ایجاد بستری هوشمند، امن و منعطف برای سرمایه‌گذاری است. آسان بورس با طراحی یک ربات معامله‌گر که هرکس می‌تواند، نسخه‌ی انحصاری خود را بسازد، در تلاش است تا افراد بیشتری را به سرمایه‌گذاری در بازار بورس ترغیب کند. از مزیت‌های رقابتی این برنامه نسبت به رقبا می‌توان به سرعت بالا در طراحی و اجرا، استفاده آسان از ابزارهای پیچیده، امکان تست و معاملات مجازی استراتژی و عدم نیاز به دانش برنامه‌نویسی اشاره کرد. روش‌های درآمدی این استارتاپ گرفتن اشتراک ماهیانه، کارمزد کارگزاری و اجاره ربات معامله‌گر است.

اسمارت مدیکو

روز چهارم

با بررسی جمعیت افراد مبتلا به بیماری دیابت، به اعدادی نجومی برخورد می‌کنیم. با صنعتی‌تر شدن زندگی، عدم تحرک و... روز به‌ روز بر تعداد افرادی که درگیر این بیماری هستند، افزوده می‌شود. اسمارت مدیکو دستیار هوشمند سلامت افراد مبتلا به دیابت است. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این برنامه؛ امکان ثبت قند خون و میزان داروی مصرفی، ترغیب به انجام فعالیت بدنی و ثبت کالری سوزانده شده، یادآوری و تداخل سنجی داروها، گام شمار و تعیین مسافت پیموده شده و آموزش نکات درمانی است. همچنین در این برنامه یک پنل ارتباطی پزشک در نظر گرفته شده است، تا بیمار بتواند به‌طور مستقیم با پزشک خود در ارتباط باشد.

روز چهارم

از آن‌جایی که بسیاری از افراد مبتلا به دیابت سالخوره هستند، آشنایی کافی با تکنولوژی و کار با برنامه‌های مختلف را ندارند. اسمارت مدیکو برای این مشکل نیز راهکاری اندیشیده  و با قراردادن قابلیت دستیار صوتی هوشمند، گام مهمی برای حل کردن این مشکل برداشته است. اسمارت مدیکو امیدوار است، تا بتواند بخش زیادی از درگیری‌ها و مسائل بیماران درگیر دیابت را برطرف کند. 

خشک شویی واش لین

روز چهارم

مشکلات رایج در استفاده از خدمات خشک‌شویی نظیر کمبود زمان، نبود نظام واحد برای تعیین قیمت، عدم نظارت کیفی و عدم درک مشتری‌مداری از جمله دلایلی است، که جرقه‌ی آغاز استارتاپ واش‌لین را زده است.این برنامه از طریق پلتفرم‌های مختلف نظیر اپلیکیشن، وب سایت و ربات در پیام‌رسان سفارش‌ها را دریافت می‌کند. آن‌ها با بازاریابی گسترده، قیمت مناسب و فعالیت در تمامی روزهای هفته در طول مدتی اندک مشتریان فراوانی کسب کرده‌اند. طبق گفته‌ی مدیرمحصول این استارتاپ، آن‌ها اکنون نقطه‌ی سر به سری را رد کرده و تبدیل به یک استارتاپ سودزا شده‌اند.

ریورا

روز چهارم

ریورا یا شرکت رویای بیداری استارتاپی در زمینه‌ی واقعیت افزوده است. این برنامه قابلیت‌های فراوانی در زمینه‌ی کارهایی نظیر طراحی دکوراسیون محیط دارد و قابل شخصی‌سازی است. همچنین این شرکت پلتفرمی برای طراحی معماری بر پایه‌ی تکنولوژی واقعیت مجازی ارائه کرده است. این استارتاپ در نظر دارد تا در حوزه‌ی پزشکی نیز گامی بردارد و در آن به فعالیت‌هایی نظیر؛ آموزش پزشکی، مشاهده داده‌های پزشک و عمل جراحی مجازی بپردازد.

نانو واچ

روز چهارم

نانو واچ سامانه‌ای برای حضور و غیاب آنلاین است. امکان گزارش‌گیری در لحظه برای پرسنل از قابلیت‌های این برنامه است. به‌طور مثال دیگر نیازی نیست که کارمندی مدام از مدیر خود بپرسد، چه تعداد از مرخصی‌هایش باقی‌ مانده است! در نانو واچ کارمند به‌طور لحظه‌ای می‌تواند گزارش کار خود را ببینید. همچنین مدیران نیز می‌توانند به وسیله‌ی این سامانه گزارش کار کارمندان خود ببینند و برای آن‌ها دستورها جدیدی تعریف کنند.

ویدابیا

روز چهارم

ویدابیا پلتفرمی برای ترجمه‌ و صداگذاری محتوا است. این سامانه در تلاش برای راه‌اندازی پلتفرمی است، که محتوای رسانه‌ای از هر زبانی را به زبان موردنظر ترجمه کند و  سپس آن را صداگذاری کند. در این سامانه کاربر در ابتدا محتوای خود را در سامانه‌ی ویدابیا بارگذاری می‌کند و یکی از مترجمین ویدابیا آن محتوا را انتخاب و ترجمه می‌‌کند. سپس فایل ترجمه شده، توسط یکی از دوبلورهای ویدابیا صداگذاری می‌شود. 

چارچرخ

روز چهارم

چارچرخ سامانه‌ای برای مدیریت و خدمات خودرو است. خرابی خودرو و دردسرهای مربوط به آن، همواره معضلی حل‌نشدنی برای صاحبان خودرو بوده است. چارچرخ در تلاش است، تا با ارائه‌ی خدمات متنوع این مشکل را تا حد زیادی برطرف کند. آن‌ها با آماده کردن محتوایی آموزشی در وهله‌ی اول کاربر را با اصول اولیه تعمیر خودرو، آشنا می‌کنند. همچنین در برنامه‌ی چارچرخ یادآوری‌هایی برای تعویض بازدید یا تعویض قطعات خودرو وجود دارد. در آخر نیز بخشی به‌عنوان «تعمیرگاه یاب» درون این اپلیکیشن گنجانده شده است، تا به وسیه‌ی آن کاربر با نزدیک‌ترین تعمیرگاه‌های اطراف خودش آشنا شود و همچنین به اطلاعات تکمیلی نظیر، نظرات دیگر کاربران، ساعات سرویس‌دهی و ... دسترسی پیدا کند. 

کنسول

روز چهازم

اﭘﻠﯿﮑﯿﺸﻦ ﮐﻨﺴﻮل، ﺑﺴﺘﺮی آﻧﻼﯾﻦ ﺑﺮای ﺑﻪ اﺷﺘﺮاک ﮔﺬاری آﻣﻮزش‌ﻫﺎ، اﻃﻼﻋﺎت و ﺗﺮﻓﻨﺪﻫﺎی ﺑﺎزی‌ﻫﺎی وﯾﺪﯾﻮﯾﯽ است. ﮐﻨﺴﻮل اﯾﻦ اﻣﮑﺎن را ﻓﺮاﻫﻢ می‌کند ﮐﻪ ﮔﯿﻤﺮ، تجربیات جالبی را که از ﻫﺮ ﺑﺎزی نظیر نحوه‌ی گذراندن بازی، رمزهای مخفی، داستان کلی و تکنیک‌هایی که کسب کرده را با دیگران به اشتراک بگذارد. بنابراین بسیاری از افرادی که در ابتدا قادر به گذراندن مراحل بازی نیستند، با استفاده از این تجربیات می‌توانند، از مراحل گذر کنند و افراد بیشتری در لذت بازی کردن سهیم می‌شوند. 

ریبین

روز چهارم

ریبین سامانه‌ای هوشمند برای مدیریت ترافیک شهری است. این استارتاپ مدعی است، که با هوشمندسازی حمل‌و‌نقل و مدیریت ترافیک شهری به‌وسیله‌ی مدیریت هوشمند پارکینگ‌های شهری، مانیتورینگ جریان ترافیک و زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی می‌تواند به‌طور محسوسی از حجم ترافیک روزانه بکاهد.

روز چهارم

ریبین با استفاده از تکنولوژی یادگیری عمیق به تشخیص نوع و رنگ خودرو می‌پردازد. بنابراین به‌وسیله‌ی ارائه گزارش‌های ترافیکی معابر، تحلیل جریان ترافیک معابر، بهینه‌سازی اجرای طرح‌های ترافیکی، تشخیص هوشمند عارضه‌های ترافیکی براساس سابقه رفتاری جریان ترافیک معابر و در نهایت ارتقای سطح امنیتی خودروها و شهروندان در معابر به‌دنبال آن است، تا جریان ترافیک در کلان‌شهرها را مدیریت کند تا در نهایت زمان کمتری از مردم روزانه در ترافیک تلف شود.

چرخه سپاس

روز چهارم

چرخه‌ی سپاس، سامانه جامع مشارکت‌های اجتماعی مبتنی بر ساختار Charity Chain است. چالش‌هایی که در مسیر مشارکت‌های اجتماعی است، عبارت‌اند از عدم اطمینان خیرین، نیازمندان شناخته نشده، پراکندگی کمک‌های مردمی و خدشه‌دار شدن کرامت انسانی است. استارتاپ چرخه‌ی سپاس برای حل این مشکلات راهکاری ارائه کرده است. مراحل این راه‌کار عبارت‌اند از؛ طراحی سیستمی جامع مبتنی بر فناوری اطلاعات، پیاده‌سازی استراتژی Charity Chain، استفاده از قراردادهای هوشمند، زنجیره‌ی معتمدین، به اشتراک‌گذاری تراکنش‌های مالی در بستر بلاک‌چین، اعتباردهی وزنی کاربران به یکدیگر و استفاده از کارت اعتباری برای نیازمندان است. بدین منظور، چرخه‌ی سپاس امیدوار است، گامی در جهت کمتر کردن محرومین در کشور بردارد.

باگت

آمارها نشان می‌دهد، که ۸۸ درصد کاربران اگر از اپلیکیشن شما تجربه‌ی بدی کسب کنند، قید سرویس شما را می‌زنند و دیگر از محصولات شما استفاده نمی‌کنند. فقدان سرویس تست پیش از عرضه و آزمایشگاه‌های موبایل از دلایلی بود، که استارتاپ باگت متولد شد. سرویس باگت به روش‌های مختلف اقدام به شناسایی باگ‌های اپلیکیشن می‌کند، تا پیش از عرضه‌ی عمومی آن، ایرادات برطرف شوند و نسخه‌ای با کمترین اشکال به کاربران عرضه شود. مخاطبان باگت؛ کسب ‏وکارهای مبتنی بر اپ و سرویس تحت وب است. 

بدین‌ترتیب، چهارمین و آخرین روز از رویداد الکام پیچ به‌پایان رسید. پنجمین سال برگزاری الکام پیچ، مملو از استارتاپ‌های آینده‌دار بود، که در آینده‌ای نه‌چندان دور هرکدام می‌توانند تبدیل به یک کسب‌و‌کار موفق شوند. در گزارش بعدی به اختتامیه این مراسم و برندگان این دوره از الکام پیچ اشاره خواهیم داشت.

زومیت با پوشش گزارش روزانه رویداد الکام پیچ سعی داشته است، تا به‌عنوان یک رسانه از جریان استارتاپی در کشور حمایت کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات