اینتل با رونمایی دریایی از پردازنده‌های جدید، خانواده نسل ۱۴ را تکمیل کرد

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
مطالعه 3 دقیقه
پردازنده‌های لپ‌تاپ و دسکتاپ اینتل در کنار نوشتار رسمی از مدل‌ها
اینتل با معرفی مجموعه‌ی کاملی از پردازنده‌های جدید در کلاس دسکتاپ و لپ‌تاپ، خانواده‌ی پردازنده‌های نسل ۱۴ خود را تکمیل کرد.
تبلیغات

اینتل با رونمایی از ۱۸ پردازنده‌ی جدید، خانواده‌ی نسل ۱۴ (سری رپتور لیک ریفرش) را تکمیل کرد. این پردازنده‌های جدید در هر دو کلاس دسکتاپ و لپ‌تاپ رونمایی شده‌اند.

براساس بیانیه‌ی رسمی، پردازنده‌ی لپ‌تاپی جدید Core i9-14900HX از توان مصرفی پایه ۵۵ وات بهره می‌برد. اینتل ادعا می‌کند این CPU در مقایسه با پردازنده AMD مدل Ryzen 9 7945HX عملکرد بهتری در اکثر زمینه‌ها از جمله بازی کردن ارائه می‌دهد.

جدول و مشخصات پردازنده‌های لپ‌تاپ نسل ۱۴ رپتور لیک رفرش اینتل

از آن‌جا که Core i9-14900HX در بهترین لپ تاپ های گیمینگ استفاده می‌شود و در درجه‌ی اول گیمرها را هدف قرار داده، اینتل تمرکز زیادی روی عملکرد گیمینگ این پردازنده داشته است. این شرکت وعده‌ی بهبود ۱۷ درصدی عملکرد بازی در مقایسه با AMD Ryzen 9 7945HX3D را می‌دهد.

مشخصات رسمی پردازنده‌های نسل ۱۴ اینتل از سری HX

می‌توان انتظار داشت که شاهد افزایش عملکرد مشابهی در سایر مدل‌های پردازندهای اینتل از نسل چهاردهم سری HX باشیم، هرچند تیم آبی جزئیات زیادی از سایر مدل‌ها اعلام نکرده است.

مشخصات رسمی پردازنده‌های نسل ۱۴ اینتل رپتور لیک رفرش دسکتاپ

اینتل چند ماه پیش پردازنده‌های Core i9-14900K و Core i7-14700K و Core i5-14600K را روانه‌ی بازار کرد. در آن زمان خبری از پردازنده‌های ۶۵ واتی و کم‌مصرف‌تر نبود. اما حالا این شرکت پردازنده‌های جدیدی را با هدف بازی کردن و تولید محتوا رونمایی کرده است. این CPU-ها افزایش عملکردی جزئی به همراه پشتیبانی از وای فای ۷ و USB 3.2 را ارائه می‌دهند.

جدول مشخصات پردازنده‌های دسکتاپ رپتور لیک رفرش نسل ۱۴

قیمت CPU نسبت به مدل انتخابی متغیر است و محدوده‌ی گسترده‌ای دارد که تمامی کاربران با بودجه‌‌های مختلف را پوشش می‌دهد.

تمامی پردازنده‌ها به غیر از سری F دارای گرافیک مجتمع هستند و اینتل Core i9-14900K با گرافیک Intel UHD Graphics 770 پیشتاز این گروه است.

مشخصات رسمی از پردازنده‌های اینتل رپتور لیک رفرش نسل ۱۴ سری Core U Series 1

اینتل خانواده‌ی دیگری از پردازنده‌های نسل ۱۴ (سری میتیور لیک) دارد که با نام‌گذاری جدید Core Ultra در لپ‌تاپ‌های پرقدرت مورد استفاده قرار گرفته‌اند. حالا تیم آبی نمونه‌های غیر Ultra این پردازنده‌ها را به نام Core U Processor Series 1 رونمایی کرد که درواقع جزو خانواده‌ی رپتور لیک ریفرش قرار می‌گیرند و وارد بهترین لپ تاپ های دانشجویی می‌شوند.

جدول مشخصات پردازنده‌های نسل ۱۴ رپتور لیک رفرش Core U Series 1

سری جدید Core U Sereis 1، تراشه‌های کم‌مصرف‌تر برای استفاده در دستگاه‌های سبک‌تر هستند و از مشخصات این پردازنده‌ها می‌توان به پشتیبانی از وای‌فای 6E و پشتیبانی از چهار درگاه تاندربولت ۴ اشاره کرد.

انتظار می‌رود دستگاه‌های مجهز به این پردازنده‌ها در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ از راه برسند و با توجه به پایین‌تر بودن قیمت پردازنده اینتل در این لاین‌آپ، قیمت لپ تاپ و سایر محصولاتی که از این پردازنده‌ها استفاده می‌کنند، پایین‌تر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات