AMD برای متعادل‌سازی عرضه و تقاضا، عمداً پردازنده کمتری تولید می‌کند

جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
طرح پردازنده تراشه رایزن ۷۰۰۰ ذن ۴ ای ام دی AMD Ryzen 7000 از نمای جلو
مدیرعامل AMD تأیید کرده است که این شرکت تعداد کمتری پردازنده تولید کرده تا حجم عرضه با میزان تقاضای مردم هم‌سطح شود.
تبلیغات

همزمان با افت قابل‌توجه فروش کامپیوترهای شخصی، درآمد شرکت‌های تولیدکننده‌ی پردازنده کاهش یافته است و این وضعیت بیشتر از هر شرکت دیگری روی اینتل تأثیر گذاشته است. پس از چند فصل افت درآمد، این شرکت اعلام کرد دستمزد مدیرعامل را کاهش می‌دهد.

همزمان فروش پردازنده‌های مصرفی ای ام دی به‌میزان ۵۱ درصد نسبت‌به سال ۲۰۲۱ افت کرده است، اما این شرکت موفق شد با وجود مشکلات اقتصادی، سود بیشتری کسب کند.

دکتر لیزا سو، مدیرعامل ای ام دی، در جلسه‌ای با حضور سرمایه‌گذاران گفت این شرکت با هدف متعادل‌سازی عرضه و تقاضا، مدتی است که تعداد پردازنده‌های عرضه‌شده به بازار را کاهش داده است. سو می‌گوید این روند در فصل اول ۲۰۲۳ نیز ادامه پیدا می‌کند، اما نه با شدت قبل.

با پایان قرنطینه‌های کرونا و افزایش تورم، تعداد بسیار کمتری از مردم به خرید پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی و لپ تاپ علاقه دارند. این وضعیت در حالی از راه رسیده است که تا حدوداً یک سال پیش کمبود شدید کارت گرافیک در بازار حس می‌شد و قیمت این محصولات سر به فلک کشیده بود.

بر اساس گزارش PCWorld، ای ام دی تنها شرکتی نیست که تصمیم گرفته تعداد کمتری پردازنده در بازار عرضه کند. مدیر ارشد مالی انویدیا چند ماه پیش در جلسه‌ای با حضور سهام‌داران شرکت، این استراتژی را برای تیم سبز تأیید کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات