Microsoft Defender بر عملکرد تراشه‌های اینتل تأثیر منفی می‌گذارد

سه‌شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
گزارشی جدید نشان می‌دهد Microsoft Defender در عملکرد پردازنده‌های اینتل تأثیر منفی می‌گذارد؛ درحالی‌که پردازنده‌های AMD تحت‌تأثیر این مشکل قرار نمی‌گیرند.
تبلیغات

AV-Comparatives، شرکت فعال درزمینه‌ی ارزیابی آنتی‌ویروس‌ها، گزارش ماه می خود را درباره‌ی تأثیر عملکرد برنامه‌های آنتی‌‌ویروس روی سیستم‌های رایانه‌های منتشر کرده است. این شرکت در گزارشش اشاره کرده است که Microsoft Defender یکی از بدترین سیستم‌های آنتی‌ویروس محسوب می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، در آزمایش‌های این شرکت فقط موفق شده است گواهی عملکرد استاندارد دریافت کند.

Neowin به‌ گزارش شرکت TechPowerUp (TPU) اشاره می‌کند که مواردی مشابه با گزارش AV-Comparatives را به‌اشتراک گذاشته است. بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که تأثیر بر عملکرد احتمالاً به اشکالی در مایکروسافت Defender مربوط است که روی تراشه‌های اینتل تأثیر منفی می‌گذارد؛ درحالی‌که به‌نظر می‌رسد این مسئله روی پردازنده‌های AMD تأثیری نمی‌گذارد.

TPU دریافت فایل MsMpEng.exe که مسئولیت اجرای خدمات ضدبدافزار Microsoft Defender را برعهده دارد، چرخه‌های پردازنده‌های اینتل را متوقف می‌کند و درنتیجه، روی عملکرد این تراشه‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. برای مشخص‌شدن این مشکل، از معیار رندر Cinebench R23 استفاده شد که تست‌های سنگین چندرشته‌ای را روی پردازنده‌ها اجرا می‌کند. این رفتار شاید شبیه به چیزی باشد که AV-Comparatives نیز آن را مشاهده کرده است؛ زیرا سیستم آزمایش‌شده در آن مورد نیز سیستمی مجهز به پردازنده‌ی i3 اینتل بود.

برای مشخص‌شدن تأثیر Microsoft Defender بر عملکرد پردازنده‌ها، سه آزمایش یکسان در دو سناریو متفاوت انجام شد که در یکی از آن‌ها قابلیت محافظت لحظه‌ای فعال بود و در دیگری این ویژگی در حالت غیرفعال قرار داشت. نتیجه‌ی این آزمایش‌ها نشان داد که عملکرد تراشه‌ی Core i9-10850K اینتل حدود ۶ درصد کاهش یافت که برای چنین پردازنده‌ی قدرتمندی بسیار زیاد است. بدین‌ترتیب، امتیاز کم تراشه‌ی i3 در تست AV-Comparatives چندان جای تعجب ندارد؛ زیرا قدرت پردازنده‌ی i3 مطمئناً بسیار کمتر i9 است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات