نرم‌افزار Microsoft Defender آپدیت جدید گوگل کروم را به‌اشتباه به‌عنوان «مشکوک» علامت‌گذاری می‌کند

پنج‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
Microsoft Defender جدیدترین نسخه‌ی مرورگر گوگل کروم را به‌عنوان نرم‌افزار مشکوک شناسایی می‌کند و حالا غول نرم‌افزاری مستقر در ردموند اعلام کرده این مسئله یک مشکل تصادفی بوده است.
تبلیغات

اگر اخیراً Microsoft Denfender در سیستم شما، آخرین نسخه‌ی مرورگر کروم را به‌عنوان مشکوک شناسایی کرده است، باید بدانید این یک مشکل نرم‌افزاری بوده و نیازی به نگرانی در این‌مورد نیست. در واقع کروم به‌خطر نیفتاده است و فقط Defender در شناسایی این مرورگر به‌عنوان نرم‌افزار مشکوک، اشتباه عمل کرده است.

به گزارش WindowsCentral و به‌نقل از BleepingComputer، مدیران سیستم ویندوز با وضعیتی مواجه شده‌اند که در آن Defender، به‌روزرسانی جدید ویندوز را به‌اشتباه به‌عنوان نرم‌افزار مشکوک علامت‌گذاری می‌کند.

مایکروسافت در رابطه با این مشکل توضیحاتی ارائه کرده است. این شرکت در بیانیه‌ی خود به BleepingComputer گفت:

ما به این نتیجه رسیدیم که نتایج به‌دست آمده در Defender از شناسایی مرورگر کروم کاذب است و منطق این هشدار را نیز به‌روزرسانی کرده‌ایم تا مشکلی که برای برخی کاربران به‌وجود آمده، برطرف شود.
شناسایی اشتباهی کروم به عنوان مشکوک توسط Microsoft Defender

به‌‌عبارت دیگر، هیچ مشکلی در مرورگر گوگل کروم وجود ندارد و اگر شما هم تحت تأثیر این مورد قرار گرفته‌اید و فکر می‌کنید گوگل تصمیمات شومی اتخاذ کرده است، پاسخ رسمی مایکروسافت به این تفکر، «نه» است.

این مشکل درحالی رخ داده است که Microsoft Defender معمولاً در اجتناب از پرچم‌گذاری اشتباه نرم‌افزارها، خوب عمل می‌کند، اما در مقایسه با سایر نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس، عملکرد این قابلیت درحالت آفلاین چندان مطلوب نیست. با توجه به آزمایش‌های انجام شده توسط AV-Comparatives، بهترین نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس ازجمله Total Defense، AVG و Bitdefender درحالت آفلاین عملکرد بهتری نسبت به محصولات امنیتی مایکروسافت ارائه می‌دهند. این یعنی کاربرانی که به امنیت بالا، اهمیت می‌دهند، احتمالاً می‌توانند گزینه‌های دیگر را برای جایگزینی با قابلیت‌های امنیتی پیش‌فرض مایکروسافت بررسی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات