فرکانس هسته‌های Cortex-X2 در نسخه اورکلاک‌شده Dimensity 9000 به ۳٫۲ گیگاهرتز می‌رسد

پنج‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌نظر می‌رسد مدیاتک درحال ساخت نسخه‌ی به‌روزشده‌ی تراشه‌ی Dimensity 9000 است. فرکانس هسته‌ی Cortex-X2 در این پردازنده، ۳٫۲ گیگاهرتز خواهد بود.
تبلیغات

طبق گزارش‌ها، مدیاتک درحال کار روی نسخه‌ی اورکلاک‌شده Dimensity 9000 است که در آن فرکانس هسته‌ی Cortex-X2 به ۳٫۲ گیگاهرتز می‌رسد. این درحالی است که سایر ویژگی‌های این سیستم-روی-چیپ (SoC) ازجمله پردازنده‌ی گرافیکی Mali G710-Mc10 و نام رمز آن با نسخه‌ی استاندارد یکسان خواهد بود.

به گزارش NotebookCheck، کوالکام معمولاً نسخه‌ی به‌روزشده‌ی تراشه‌های پرچم‌دار موبایلی خود را روانه‌ی بازار می‌کند. امسال، اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس، این پتانسیل را دارد که به‌لطف بهره گرفتن از فرایند ساخت TSMC، عملکرد درخورتوجهی نسبت به مدل استاندارد خود ارائه دهد. گزارش جدیدی که در ویبو منتشر شده است، نشان می‌دهد مدیاتک نیز قصد دارد از این روند پیروی کرده و نسخه‌ی آورکلاک Dimensity 9000 را به‌بازار عرضه کند.

فهرست گیک‌بنچ از نتایج عملکرد مدل آورکلاک Dimensity 9000 نشان می‌دهد این تراشه دربخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیاز ۹۶۲ و ۱۱۵۶ را به‌دست آورده است و به‌نظر می‌رسد مدیاتک همچنان مشغول کار روی این تراشه است. این شرکت قصد دارد فرکانس هسته‌ی Cortex-X2 را در نسخه‌ی به‌روزشده‌ی Dimensity 9000 به ۳٫۲ گیگاهرتز ارتقاء دهد؛ در حالی‌‌که فرکانس Cortex-X2 در نسخه‌ی معمولی این پردازنده ۳٫۰ گیگاهرتز است. سایر مشخصات این تراشه‌ی به‌روزشده ازجمله نام رمز و پردازنده‌ی گرافیکی، با نسخه‌ی استاندارد آن یکسان خواهد بود؛ البته کوالکام نیز تصمیم دارد فرکانس هسته‌ی اصلی اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس را روی ۳٫۲ گیگاهرتز تنظیم کند.

در گزارش‌های قبلی اشاره شده است که افزایش فرکانس هسته‌ی Cortex-X2 در اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس، باعث افزایش بیشتر دمای این پردازنده خواهد شد. مدیاتک نیز احتمالاً در نسخه‌ی به‌روزشده‌ی Dimensity 9000 با همین مسئله مواجه خواهد شد و باید دید این شرکت برای رفع مشکل گرم شدن بیش‌ازحد تراشه‌ی پرچم‌دار بعدی خود چه راهکاری درپیش خواهد گرفت. انتظار می‌رود مدیاتک وظیفه‌ی ساخت نسخه‌ی به‌روزشده‌ی Dimensity 9000 را به TSMC واگذار کند و این درحالی است که کواکلام به‌سختی درتلاش است تا وابستگی خود را به سامسونگ به‌پایان برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات